سیاسی

رفتار دولت در برابر گزارش کمیسیون برجام صحیح نبود

رفتار با اکراه دولت نیز در برابر گزارش کمیسیون برجام صحیح نبود، آنچه شاهدیم این بوده که دولت تاکنون همکاری مطلوبی با مجلس در زمینه بررسی برجام نداشته و به هیچ یک از سئوالات مطرح شده ازسوی کمیسیون پاسخ نداد.فقط در جلسات کمیسیون ویژه برخی اعضای تیم مذاکره کننده حاضر شدند وبه سوالات پاسخ دادند و در موضوع آخریعنی صحبتهای آقای صالحی در مجلس هم که باید نظر دولت را در خصوص طرح اعلام میکردند ؛ فقط از برجام تعریف و دفاع کردند و هیچ موضع‌گیری و اشاره‌ای به گزارش کمیسیون برجام در مجلس نداشته است.
حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به تصویب کلیات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام در مجلس اظهار کرد: اصل ارجاع این موضوع به مجلس براساس نظر رهبر معظم انقلاب مبنی برلزوم بررسی برجام در مجلس انجام گرفت.

وی افزود: آنچه مشخص است؛ کمیسیون ویژه برجام، این سند را از تمامی ابعاد فنی ,سیاسی ,امنیتی، حقوقی,اقتصادی و دیگر زوایا به طور کامل بررسی کرده و در حقیقت روند مطلوبی را در بررسی برجاممثل دعوت از همهء تیم های مذاکره کننده در 12 سال اخیر ومسئولان اقتصادی و نظامی و.. در این کمیسیون شاهد بوده‌ایم؛ اما در تدوین گزارش نهائی آن به دلیل اینکه متن گزارش به تایید همه اعضا نرسیده و رای اکثریت جلسه را به همراه نداشت و موجب نوشتن نامه پنج نفر از اعضای کمیسیون شد، چالش‌هایی ایجاد شد.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی افزود:متاسفانه برخی نمایندگان در مجلس با برخورد چکشی و تندی که در برابر طرح اقدام متقابل دراجرای برجام داشتند که سبب شد حرف و استدلال‌های منطقی برخی نمایندگان در رد طرح ضایع شده ودرست شنیده نشود،ودر حقیقت می‌توان گفت رفتار چکشی و نادرست برخی نمایندگان طرح برجام سبب شد فضا برای برخی نمایندگان حامی دولت و استفاده از چنین فرصتی باز شود.

ترقی ادامه داد: از سویی نیز رفتار با اکراه دولت نیز در برابر گزارش کمیسیون برجام صحیح نبود، آنچه شاهدیم این بوده که دولت تاکنون همکاری مطلوبی با مجلس در زمینه بررسی برجام نداشته و به هیچ یک از سئوالات مطرح شده ازسوی کمیسیون پاسخ نداد.فقط در جلسات کمیسیون ویژه برخی اعضای تیم مذاکره کننده حاضر شدند وبه سوالات پاسخ دادند و در موضوع آخریعنی صحبتهای آقای صالحی در مجلس هم که باید نظر دولت را در خصوص طرح اعلام میکردند ؛ فقط از برجام تعریف و دفاع کردند و هیچ موضع‌گیری و اشاره‌ای به گزارش کمیسیون برجام در مجلس نداشته است.

وی تصریح کرد: در برابر تصویب طرع یک فوریتی برجام به عقیده بنده فضای مجلس سه قطبی شد و این فضا را برای برخی که به دنبال استفاده از چنین چالش‌هایی در مجلس بود فراهم کرد.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه رفتار اکراه‌آمیز دولت در برابر بررسی برجام به‌ گونه‌ای بوده که برداشت می‌شود این موضوع برای دولت اهمیتی ندارد، یادآور شد: به نظر می‌رسد حضور برخی از اعضای دولت هم در کمیسیون برجام هم برای حفظ جو عمومی بوده تا قدری از فشار مجلس بکاهند.

https://shoma-weekly.ir/aR2N0i