سیاسی

رفتار دولت اصلاحات در عمل منجر به افول احزاب شد

عمده احزاب هیچگونه فعالیت خاصی بعد از دولت اصلاحات نداشتند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در کشورهایی که فرهنگ حزب وجود دارد، احزاب قوی سعی می کنند محدود باشند و مراقب باشند تا به وحدت جامعه آسیبی وارد نشود.

حمیدرضا ترقی در پاسخ به این سئوال که چرا این همه حزب غیر فعال داریم؟ با بیان اینکه، مسبب اصلی تکثر احزاب اصلاح طلبان هستند، به ایسکانیوز گفت : در حقیقت در دوران توسعه سیاسی دولت یک مبلغی را به احزاب اختصاص داد و از این رو فکر می کنم حدود 200 حزب تشکیل شد که این احزاب صرفا اسم بودند و اعضای آن ها حتی خیلی هم مشخص نبود. به عقیده بنده بودجه تعیین کننده ای که از سوی دولت که قرار بود در اختیار احزاب قرار گیرد آن هم برای صرف مسائل انتخاباتی، یکباره موجب رشد قارچ گونه احزاب در کشور شد.
او در ادامه افزود: این اتفاق همین گونه پیش رفت تا افزایش چند صد درصدی احزاب در کشور مشاهده شد و تمامی این مسائل در اثر توسعه سیاسی اصلاحات به وجود آمد که اثر مثبتی نداشت.
ترقی، عمده احزاب را بدون فعالیت و بعضاً دولت ساخته دانست و در این باره گفت: در حقیقت عمده احزاب هیچگونه فعالیت خاصی بعد از دولت اصلاحات نداشتند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: به عقیده بنده ضرر اصلی که اینگونه احزاب به کشور وارد کرد آن بود که مردم دیدند حتی تعداد بالای احزاب هم هیچ خاصیتی برای پیگیری مطالبات آنها ندارد و همین مسئله موجب شد تا احزاب در کشور رشدی در پایگاه اجتماعی نداشته باشد.
او با بیان اینکه، اغلب احزاب صرفا برای به دست گرفتن قدرت در زمان انتخابات فعالیت می کنند، عنوان کرد: دید مردم نسبت به احزاب مثل سابق نیست و آنان فکر می کنند که احزاب برای به دست گرفتن قدرت صرفا در زمان انتخابات فعالیت می کنند.

https://shoma-weekly.ir/XtLSl8