سیاسی

رفتار اخیر اصلاح طلبان صدای پای تحزب غیراسلامی است

برخوردی که با خانم راستگو شد به این خاطر بود که انتخاب محسن هاشمی برای اصلاح‌طلبان یک امر استراتژیک بود
حمیدرضا ترقی در گفتگو با «نسیم» گفت: برخوردی که با خانم راستگو شد به این خاطر بود که انتخاب محسن هاشمی برای اصلاح‌طلبان یک امر استراتژیک بود

مهمترین محورهای سخنان حمیدرضا ترقی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با «نسیم»، بدین شرح است:

وی گفت:برخوردی که با خانم راستگو در شورای شهر شد به این خاطر بود که اصلاح طلبان برای شهردار شدن محسن هاشمی حساب ویژه ایی باز کرده بودند و انتخاب آقای هاشمی برای آنها یک امر استراتژیک بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:شکست آنها در انتخاب شهردار آسیب های زیادی به نقشه ها و برنامه های آنها در طی این دوره زده و به همین خاطر است که ضرری که آنها در برنامه های آیندشان خوردند باعث چنین هجمه هایی به خانم راستگو شده است.

رییس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: این واکنش باعث نشان دادن ماهیت دوروغی جریان اصلاحات به لحاظ رفتار غیر دموکراتیک و سلب کننده آزادی در داخل تشکیلات خودشان را نشان داد.

ترقی گفت: این روحیه هم در کارگزاران و هم در اصلاح طلبان تند رو در گذشته دیده شده و بر مبنای همان محاسبات ضرر و فایده نشات گرفته است.

وی ادامه داد:این نوع حوادث طبیعتا برای یک تشکیلات سیاسی که مدعی گرایش به سمت تحزب عغربی است یه امر طبیعی جلوه میکند ولی تحزب برا اساس اسلام این نوع رفتار را نمیپسند بلکه آن را مغایر فلسفه سیاسی در نظام اسلامی تلقی میکند.

وی افزود:برای جلوگیری از این نوع رفتار از نظر قانونی و عرف جامعه امکان پذیر نیست مگر اینکه این نوع جریانات که قدرت برایشان یک هدف مهم است اسن جریانات مورد انتخاب مردم قرار نگیرند و مردم به دنبال جریاناتی باشند که هدفشان خدمت است و اگر مسئولیت بر دوششان گذاشته می شود را صرفا برای مردم مورد استفاده قرار می دهند نه ابزاری برای رسیدن به اهداف و برنامه های خودشان.

وی در پایان گفت: ادعاهای آنها طبیعتا مبتنی بر آزادی و رفتار دموکراتیک در سطح جامعه و قائل شدن حق نظر برای هر ئددد

https://shoma-weekly.ir/DekE3l