سیاسی

رفتارهای قرآنی تأثیر بسزایی در اصلاح سبک زندگی دارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: میزبانی از بانوان فعال قرآنی ۲۴ کشور دنیا در نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن خواهران، زمینه گسترش فعالیت های قرآنی این قشر اثرگذار را فراهم می کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: حتی بهصورت قطرهچکانی هم باید قرآن را آموزش داد و در انس، تدبر، فراگیری و آموزش آن کوشید. در این راستا استفاده از ظرفیت مردمی در همه قالبهای خرد و کلان و توجه به جلسات قرآنی خانگی ضروری است.

عضو شورای عالی مسابقات قرآن تصریح کرد: میزبانی از بانوان فعال قرآنی ۲۴ کشور دنیا در نخستین دوره مسابقات بینالمللی قرآن خواهران، زمینه گسترش فعالیتهای قرآنی این قشر اثرگذار را فراهم میکند.

به گزارش خبرگزاری مهر، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در دورههای هشتم و نهم در خصوص برگزاری اولین دوره مسابقات بینالمللی قرآن کریم خواهران در جمهوری اسلامی، گفت: توفیقی بود که بعد از چند سال پیگیری به این نتیجه رسیدیم تا برای نخستین بار در بخش مسابقات قرآن کریم بانوان، آن را بهصورت بینالمللی برگزار کنیم و امیدوارم با رعایت ملاحظات لازم، اولین دوره این مسابقات با موفقیت برگزار شود.

وی بابیان اینکه این اقدام ارزشمند سبب روحیه بخشی به بانوان فعال قرآنی در کشور و ایجاد تعامل آنان با بانوان قرآنی دیگر کشورها میشود، افزود: میزبانی از بانوان فعال قرآنی ۲۴ کشور دنیا موجب انتقال تجربیات و بسترسازی برای گسترش فعالیتهای قرآنی بانوان کشورمان خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که فعالیتهای تبلیغی ترویجی قرآنی همچون برگزاری مسابقات بینالمللی چقدر میتواند بانوان را به مسیر اصلاح سبک زندگی هدایت کند، اظهار کرد: اگر تلاش شود افرادی که در خدمت قرآن هستند، منش و سبک زندگی قرآنی داشته باشند، قطعاً این افراد به الگوهایی جامعهساز تبدیل خواهند شد و الگوسازی از رفتارهای قرآنی آنها تأثیر بسزایی در اصلاح سبک زندگی خانوادهها در کشور بر جای میگذارد.

افتخاری با تأکید بر اینکه ارائه الگوهای عملی برای سبک زندگی در چنین گردهماییهای قرآنی اقدام مؤثری در راستای جلبتوجه و انگیزه سازی در بانوان برای اصلاح سبک زندگی با اتکاء بر آموزههای قرآنی است، ابراز کرد: در همایشها و گردهماییهایی ازایندست خانمها باید فرهنگساز شوند و متعهد باشند تا سبک زندگی قرآنی را از خودشان شروع کنند؛ اقداماتی چون ساده زیستی، فرزند آوری، تربیت نسل شایسته، ازدواج بدون تشریفات و تجملات و مقابله بافرهنگ بیگانه باید در زندگی این افراد نمود داشته باشد. عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: باید قرآن و عترت، مبنای پیوستهای فرهنگی باشند. هر چه با قرآن آشنا شده و به آن عمل کنیم سبک زندگی ما اصلاحشده و به سبک زندگی اسلامی نزدیکتر میشود.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت در مجالس هشتم و نهم همچنین راجع به اقدامات جانبی در مسابقات بینالمللی قرآن کریم بانوان که منجر به انگیزه بخشی و جلبتوجه بیشتر بانوان کشور به این مسابقات خواهد شد، تأکید کرد: اقداماتی همچون تقدیر و تجلیل و معرفی کسانی که تربیت قرآنی داشتهاند همچون بانوان شهیدپرور، همسران جانبازان و خانوادههای آنها و نیز اجرای برنامههایی برای ارائه ساده اما دقیق مفاهیم قرآنی به مخاطبان در حاشیه این مسابقات، میتواند در جلبتوجه بیشتر بانوان کشور به این مسابقات و نیز فعالیتهای قرآنی تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه لازم است نسبت به برگزاری مسابقات بینالمللی قرآن کریم اطلاعرسانی بیشتری صورت گیرد، افزود: برپایی این مسابقات فضای معنوی ویژهای را در کشور ایجاد کرد

اولین دوره مسابقات بینالمللی قرآن کریم بانوان از سوم تا پنجم اردیبهشتماه با حضور نمایندگانی از ۲۴ کشور به همت سازمان اوقاف وامورخیریه و مشارکت دستگاههای فرهنگی همزمان با سی و چهارمین دوره مسابقات بینالمللی قرآن کریم در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار میشود.


https://shoma-weekly.ir/jdC3jh