سیاسی

رسیدن به قله تولید علم نیازمند روحیه جهادی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: باید پذیرفت تا درنوردیدن قلل رفیع تولید علم به شکل فراگیر در عرصه های مختلف راه سختی در پیش است که صرفا با نگاه و روحیه جهادی می¬توان آنها را فتح کرد.
 حجت‌الاسلام و المسلمین علی بنایی در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید ستاد مرکزی جهاددانشگاهی استان قم در گفت و گو با ایکنای قم، گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از رویش های انقلاب اسلامی، نهادی علمی است که با همت عده ای از جوانان خوش فکر و با انگیزه و انقلابی به منظور برون رفت از تنگاهای علمی کشور که در آن زمان وجود داشت ایجاد شد.

وی افزود: کار ویژه جهاد حضور در عرصه‌های مختلف و ایجاد حس اعتماد به نفس در میان دانشجویان و پژوهشگران و فعالان عرصه های علمی کشور است که به عنوان یک نهاد علمی سر منشا گرفته از نگاه دینی و اعتقادی در حوزه دانشی این بار را به دوش کشید و امروز به جرات می‌توان گفت که مدل جهاددانشگاهی می‌تواند به عنوان یک الگوی مترقی در جهان اسلام مطرح شود.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار قم خاطرنشان کرد: جهان اسلام به دنبال الگویی است که بتواند مشکلات خود را در پناه آن و در قالب یک نگاه راهبردی عملی و کاربردی ناظر به دین حل کند و جهاددانشگاهی از بهترین الگوها و تولیدات نظام اسلامی است.

وی گفت: جهاددانشگاهی و نوع فعالیت های جهاد می تواند در راستای توسعه اقتدار علمی جهان اسلام و ملت های مسلمان و حرکت در قافله تمدن سازی به خصوص تمدن نوینی که در ایران اسلامی در حال شکل گیری است، تاثیرگذاری عمیقی داشته باشد.

معاون استاندار قم گفت: جهاددانشگاهی یکی از مراکزی است که توانست حس اعتماد به نفس را به دوباره احیا کند و کشور از ثمرات مبارک آن استفاده کرد و به همین دلیل باید این جریان در کشورهای اسلامی نیز شکل بگیرد، هرچند اگر این تحول به تدریج و در یک پروسه بیست ساله باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بنایی بیان کرد: در هدف گذاری جهاددانشگاهی به عنوان یک مدل و الگوی توسعه علمی یک نظام اسلامی در قالب یک مجموعه غیر دولتی باید عرصه های ملی و فراملی را مد نظر داشت.

وی با اشاره به فعالیت های جهاددانشگاهی استان قم در سالهای اخیر گفت: این نهاد خوشبختانه در بسترسازی به منظور توسعه علمی استان قم موفق عمل کرده است و در این زمینه به رغم همه مشکلات و تنگناها توانسته است بستر مناسبی برای توسعه علمی خود و استان قم فراهم سازد.

حجت الاسلام و المسلمین بنایی تاکید کرد: برای ادامه فعالیت های جهاددانشگاهی استان قم علاوه بر توسعه سخت افزاری و نرم افزاری باید با ایجاد انگیزه های لازم و فراگیرتر کردن روحیه جهادی و به دور از فضای اداری معمول فعالیتی عمیقا جهادی برای افزایش حس اعتماد به نفس و همچنین الگوسازی در عرصه تولید علم انجام شود.

https://shoma-weekly.ir/nYDunt