بین الملل

رسوایی بزرگ برای توئیتر

یک پژوهشگر حوزه رسانه وجود ۵هزار خبر فیک توسط ربات‌های مجازی در توئیتر درپی اغتشاشات کشور را یک رسوایی بزرگ برای این پیام رسان دانست.

علیرضا آل داود با اشاره نسبت به انتشار اخبار جعلی رسانه‌های فارسی زبان و دروغ پراکنی آن‌ها گفت: این‌ها درپی آشوب پراکنی بودند که کاری سطحی بود.

وی افزود: قوانین اصلی توئیتر یا اینستاگرام هم از سوی رسانه‌های دشمن نقض شد؛ مثلا در توئیتر شاهد بودیم تعدادی اکانت فیک ساخته شده است و امروز هم ادامه دارد و موجب رسوایی توئیتر شد.

آل داود از توئیت‌های ماشینی با نام مهسا امینی سخن گفت و ادامه داد: هر اکانتی در یک بازه زمانی مشخص ساخته شده بود گاه در روز تا ۵ هزار توئیت فیک می‌زد؛ در حالیکه در قانون توئیتر در هر ۲۴ ساعت باید ۲۴۰۰ توئیت باید منتشر کرد و در این صورت توئیتر اکانت را محدود می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شگردهای دشمن پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش در داخل کشور است؛ یعی هر خبر امید بخش نظر راهپیمایی چند ده میلیونی مردم در ۱۳ آبان را بایکوت می‌کنند و یا دست به تحریف می‌زنند.

آل داود با ابراز تاسف نسبت به استفاده از تکنیک مشابه از سوی روزنامه‌های اصلاح طلب ادامه داد: این‌ها در کشور هستند و جمعیت مردم را می‌بینند ولی باز هم از همان تکنیک مورد استفاده دشمن، بهره می‌گیرند.

این کارشناس حوزه رسانه گفت: این‌ها از بزرگ نمایی یا دروغ بزرگ هم بهره می‌گیرند و در این ایام هم به وفور شاهد آن بودیم.

آل داود افزود: امروز مخاطب با مسلح شدن به سواد رسانه‌ای می‌تواند تشخیص دهد که یک خبر جعلی است یا خیر!

وی از درگیر بودن شهرهای بسیاری در اروپا با آشوب‌های اقتصادی خبر داد و گفت: این رسانه‌ها چرا درباره آن سکوت می‌کنند ولی در این جا با دروغ نمایی مسائل کوچک را موجب التهاب کشور می‌کنند؟ !

آل داود لزوم برخورداری از حکمرانی رسانه‌ای و سایبری در کشور را متذکر شد و گفت: کشورهای دیگر فضای سایبر خود را مدیریت کرده و بسترهای ارتباطی را در دست خود گرفتند.

https://shoma-weekly.ir/oLX8RI