سیاسی

رستگاری انسان وابسته به علم اوست

‌ علم و دانش یکی از راه‌های بالا رفتن درجات انسان است زیرا عزت و آبرو در دنیا و آخرت با کسب علم به‌دست می‌آید و این موهبت الهی ارزش والایی داشته و رستگاری انسان به آن وابسته است.
 حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام ‌جمعه شهرستان کازرون در جمع دانش‌آموزان این این شهرستان گفت: علم و دانش یکی از راه‌های بالا رفتن درجات انسان است زیرا عزت و آبرو در دنیا و آخرت با کسب علم به‌دست می‌آید و این موهبت الهی ارزش والایی داشته و رستگاری انسان به آن وابسته است.

وی بر ضرورت توجه به فضائل اخلاقی در کنار علم‌آموزی تأکید کرد و افزود: در کنار کسب علم باید تلاش زیادی هم برای کسب فضائل اخلاقی صورت بگیرد.

بنا‌بر این گزارش، مرتضی دیانتی‌نسب، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون نیز در این دیدار وجود دبیرستان استعدادهای درخشان را عین عدالت و پیشرفت دانست و گفت: باید برای هر کس به اندازه استعدادی که دارد زمینه را فراهم کنیم در غیر این صورت عدالت به‌درستی اجرا نشده است.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری با شعارهای تفکر خلاق، تلاش هدف‌دار و مشارکت فراگیر که در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است و امیدواریم معلمان، مربیان، مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان در این چارچوب تلاش و همکاری کنند.

دیانتی‌نسب تصریح کرد: از هزینه کردن در برخی امور در دستگاه‌های دیگر شاید بتوان اجتناب کرد ولی برای مسائل آموزشی حتماً باید هزینه شود و در این راه از خیران و مسئولان می‌خواهیم تا نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشند.


https://shoma-weekly.ir/PFYdYV