بین الملل

رسانه‌های غربی، دستیاران کارگردان کافه‌ای در سیدنی

کی از گاف‌های بزرگ سرویس امنیتی استرالیا درباره نمایش گروگانگیری در سیدنی که عملاً تحت نفوذ سیا و ام‌آی‌6 است، فراهم‌کردن پرچم سیاه داعش به خواسته این تروریست است؛ زیرا او به اشتباه با خود پرچم عربستان ‌سعودی را برده و جلوی دوربین‌ها نشان داده بود!

زهرا حسنی- روز دوشنبه خبر گروگانگیری یک فرد به ظاهر مسلمان در صدر اخبار جهان قرار گرفت و رسانههای غربی و عربی بسیار شکوهمند! این گروگانگیری را پوشش دادند.

این رویداد تنها دو روز بعد از همایش بینالمللی پیادهروی اربعین که با استقبال گسترده از سوی مسلمانان اعم از شیعه و سنی روبهرو شد، رخ داد.پوشش گسترده رسانهای گروگانگیری سیدنی در حالی انجام شد که اجتماع عظیم میلیونی مسلمانها در کربلا از سوی بسیاری از رسانههای منطقهای و فرا منطقهای مورد سانسور قرار گرفت.

از سوی دیگر، طراحی این گروگانگیری از همان لحظات اول به نحوی بود که بسیاری از کارشناسان و حتی اهالی رسانههای غربی متوجه ساختگیبودن این نمایش بودند.

شبکه 7 تلویزیون استرالیا گزارش داده است، مهاجمان با ورود به یک کافه واقع در منطقه «مارتین پلیس» سیدنی، حاضران در این مکان را به گروگان گرفتهاند. این خیابان در منطقه تجاری شهر و در نزدیکی بانک مرکزی، پارلمان محلی و استودیوی شبکههای تلویزیونی واقع شده است. همین امر موجب شده خبرنگاران آشنا به منطقه، انتخاب این کافه و این منطقه را عمدی و با هدف جلب توجه بیشتر بدانند. تصاویر منتشرشده از محل حادثه نشان میدهد گروگانگیران پرچمی مشابه پرچم گروههای تروریستی داعش یا جبهه النصره را در دست دارند و آن را به سمت دوربینها گرفتهاند.

شیخمونس ایرانی، یک شاعر داعشی!

در همین حال شواهد از روی پردهرفتن یک نمایش مضحک در سیدنی توسط سرویسهای اطلاعاتی غربی حکایت دارد؛ زیرا عامل اصلی گروگانگیری یک ایرانی است که از تشیع به سوی وهابیت رفته و در دهه 1370 به عنوان یک روحانی هنرمند مخالف در ایران توسط دولت استرالیا پناهندگی گرفته است. برخی رسانهها با مجوز پلیس استرالیا مدعی شدهاند که یک شیخ خودخوانده ایرانی به نام محمدحسن منطقی بروجردی که با فرار از ایران به استرالیا در سال 1996 نام خود را به هارون مونس تغییر داده، مظنون اصلی این گروگانگیری بالیوودی است.

نکته اینجاست که منطقی یا همان هارون مونس چهرهای کاملاً شناخته شده در استرالیا است. او نه تنها فعالیتهایی جنجالی در حوزه شعر و ادب (انتشار کتاب درون و برون) و افراطیگری سلفی داشته است، بلکه پیشتر نیز به انتشار ایمیلهایی نامناسب خطاب به خانوادههای نظامیان استرالیایی در افغانستان متهم شده و به 300 ساعت کار اجباری و عمومی محکوم شده بود.

لو رفتن نمایش سیدنی

یکی از گافهای بزرگ سرویس امنیتی استرالیا درباره نمایش گروگانگیری در سیدنی که عملاً تحت نفوذ سیا و امآی6 است، فراهمکردن پرچم سیاه داعش به خواسته این تروریست است؛ زیرا او به اشتباه با خود پرچم عربستان سعودی را برده و جلوی دوربینها نشان داده بود!

در راستای برجستهکردن مسلمان بودن فرد گروگانگیر در سیدنی و از سوی دیگر ایرانی بودن این شخص رسانههای غربی بهویژه رویترز و سی ان ان تلاش گستردهای انجام دادند.

سی ان ان نیز مدعی شده شماری از رسانههای استرالیایی با فرد گروگانگیر تلفنی صحبت کردهاند و یکی از آنها گفته که فرد گروگانگیر لهجه خاورمیانهای (عربی) داشته است.

نمایشی برای تحت فشار قراردادن ایران

حدود 15 ساعت بعد از آغاز ماجرا، یک منبع در وزارت دادگستری استرالیا از کشف هویت فرد گروگانگیر خبر داد؛ اما اعلام کرد که نام و ملیت وی منتشر نخواهد شد؛ اما بلافاصله خبرگزاری رویترز سپس دیگر رسانههای غربی، مانند «آسوشیتدپرس»، به نقل از پلیس استرالیا اعلام کرد که فرد مسلح، «شیخی سابقهدار» است که ملیت ایرانی دارد و نام او «هارون مونس» است.

شبکه 9 تلویزیون استرالیا سرانجام بامداد سهشنبه به وقت محلی - دوشنبه شب به وقت تهران - اعلام کرد: در حمله پلیس به محل گروگانگیری، سه نفر از جمله فرد گروگانگیر کشته شدهاند. معرفیکردن فرد گروگانگیر به عنوان یک ایرانی سکانس آخر فیلم گروگانگیری در سیدنی بود و کشتهشدن گروگانگیر پایان این فیلم ساختگی بود که ناشیانه طراحی و اجرا شد.

استرالیا یکی از کشورهای غربی است که برای مقابله با گروه تروریستی داعش به ائتلاف ضد داعش پیوسته است؛ از این رو یکی از اهداف این نمایش وادارکردن ایران به همکاری بیشتر با غرب برای مقابله با داعش است. خواستهای که از روز اول از سوی ایران با بیاعتنایی مواجه شده؛ زیرا ائتلاف ضد داعش نسخه فیلم مستند نمایشهای ساختگی در سیدنی است.

https://shoma-weekly.ir/ZYWVi6