بین الملل

ردپای نفوذ ایران در شعارهای انتخاباتی آمریکا

علیرغم تلاش های گسترده رژیم صهیونیستی در جلب نظر سیاستمداران و دولتمردان امریکایی برای حمله به ایران به بهانه داشتن بمب اتم به نظر می رسد این رژیم در این زمینه موفقیتی عملی به دست نیاورده است.
علیرغم تلاش های گسترده رژیم صهیونیستی در جلب نظر سیاستمداران و دولتمردان امریکایی برای حمله به ایران به بهانه داشتن بمب اتم به نظر می رسد این رژیم در این زمینه موفقیتی عملی به دست نیاورده است.

البته هرچند ممکن است برخی از این سیاسیون بنا به مصلحت! گاهی حرفی از همراهی با سران این رژیم در حمله یا اعمال فشار بیشتر به ایران بزنند اما درواقع هیچکدام با این اقدام عملا موافق نیستند و همین موضوع موجبات نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است.

آخرین نمونه از این ابراز نگرانی ها گزارش تایمز اسرائیل رسانه رژیم صهیونیستی در بررسی فعالیت های اقتصادی رامنی نامزد جمهوری خواه ایالات متحده است.

تایمز اسرائیل در این گزارش رامنی را فردی ریاکار دانسته که در بسیاری از شرکت هایی که ناقض تحریم ها علیه ایران هستند سرمایه گزاری کرده است.

سرمایه گزاری رامنی در شرکت هایی همچون   CNOO چین که در زمینه توسعه میدان گازی پارس جنوبی با ایران قراداد دارد از جمله مواردی است که در گزارش تایمز اسرائیل به آن اشاره شده است.

در این گزارش آمده است: نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا در حالی از سیاست‌های اقتصادی چین انتقاد کرده و همزمان خواستار فشار بیشتر بر ایران شده که CNOOC یکی از شرکت‌هایی است که برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی با ایران قرارداد امضا کرده است
.
تایمز اسرائیل نوشته است که در حقیقت این قله کوه یخی از رفتارهای مداوم کاندیدایی است که از رویارویی بزرگ با ایران صحبت می‌کند، اما در حقیقت خود به این حرف عمل نمی‌کند.

به نوشته تایمز اسرائیل او بارها مبانی عدم سرمایه‌گذاری یک آمریکایی با شرکت‌های همکار با دولت ایران را نقض کرده است
.
این رسانه صهیونیستی همچنین به ذکر مواردی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های کلان رامنی در شرکت‌هایی در اروپا و سرتاسر جهان برشمرده و نوشته است که این شرکت‌ها در آن زمان یا کمی پیش از آن، با ایران همکاری داشته‌اند، شرکت‌هایی چون «بی‌ان‌پی باریپاس»، «اسکلامبرگر»، «کوماتسو»، شرکت نفت شمال چین، و «اینتنسا سن پائولو».
 تایمز اسرائیل یادآور شده که فهرست این شرکت‌ها بسیار بلندبالاست و مبالغ سرمایه‌گذاری شده در آن‌ها نیز حیرت‌آور است
.
تایمز اسرائیل در ادامه ریاکارانه‌ترین رفتار رامنی را سرمایه‌گذاری‌ در شرکت «گازپروم» دانسته و گفته: این شرکت که مالکیت بخش اعظمی از آن در اختیار دولت روسیه است، در زمینه توسعه بخش گازی ایران فعالیت می‌کند.
رامنی که بارها روسیه را «دشمن شماره یک ژئوپلیتیک» آمریکا خوانده و به مخالفت با این کشور پرداخته، در واریز مبلغی کلان (بین 100 تا 250هزار دلار) به خزانه گازپروم تردید نمی‌کند.
تهیه چنین گزارش هایی نشان دهنده عمق نگرش رسانه های اسرائیلی در رابطه به سیاستمداران امریکایی است. سیاستمدارانی که غیر از تعهد به مردم و کشورشان در واقع باید حافظ منافع اسرائیل در منطقه و جهان باشند.
از سوی دیگر این گزارش نشان می دهد که سرمایه گذاران امریکایی نیز به این موضوع دست یافته اند که نمی توانند کشوری همچون ایران را از معادلات منطقه ای و فرامنطقه ای حذف کنند.
هرچند ابراز چنین نگرانی هایی از سوی رسانه ای وابسته به رژیم مخالف ایران طبیعی است اما روی دیگر آن اعتبار ایران در زمینه فعالیت های اقتصادی برای سرمایه گزاران خارجی است.
قدرت و نفوذ ایران مساله ای غیر قابل انکار است که از دید هیچ کس پنهان نمانده و نخواهد ماند.

https://shoma-weekly.ir/kNLfNJ