سیاسی

راه پیمایی 22 بهمن بیعت با رهبری است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: 22 بهمن صحنه به تصویر کشیدن مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر همه تهدیدها و تحریم ها است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: 22 بهمن صحنه به تصویر کشیدن مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر همه تهدیدها و تحریم ها است.

حسین انواری در سری نشست های بصیرت افزایی دهه مبارک فجر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان افزود: این روز در صحنه حاضر می شویم و از میراثی گرانبها که امام خمینی(ره)به یادگارگذاشته و ادامه راه شهدا است، تبعیت می کنیم.

وی تصریح کرد: می خواهیم در 22 بهمن ماه اعلام کنیم که منظومه ای که امام خمینی (ره) آن را ترسیم کرده،به پای این منظومه خون های زیادی ریخته شده و انسانهای بزرگی در این راه از همه هستی خود گذشتند.

وی اظهار کرد: 22 بهمن زمان اعلام هویت اسلامی، وفاداری در بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است که اعلام کنیم که با همه تهدید ها و شیطنت ها و تحریم ها ایستاده ایم.

انواری با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی پس از 1400 سال باردیگر تشکیل شده است ادامه داد: در تاریخ اسلام غیر از دوره صدر اسلام و حضور پیامبر (ص) در حکومت آن زمان و زمامداری حضرت علی (ع) هیچ حکومت اسلامی که ازارزشهای اسلامی تبعیت کند وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه تشکیل حکومت انقلاب اسلامی یک معجزه بزرگ الهی است افزود: این یک معجزه تاریخی است که که 37 سال قبل طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی آشکار شد .

وی تصریح کرد: آنچه که در 22 بهمن سال 57 به وقوع پیوست حاصل رنج هایی است که حضرت امام خمینی (ره) و انقلابیونی بود که به دنبال حکومت بزرگ مستقل اسلامی بوده اند.

وی بیان کرد: عزم دینی امام خمینی (ره) بود که قیام کرد و توانست از ظرفیت ایجاد شده این منظومه بزرگ را تحت عنوان نظام جمهوری اسلامی ایجاد کند.

انواری اظهارکرد: این نظام متکی به ادامه رسالت پیامبر اکرم (ص) و حکومت حضرت امیرالمومنین و ائمه معصومین و بعد از آن زمان غیبت امام عصر (عج) تاکنون است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس دو رکن بزرگ ولایت فقیه و مردمسالاری دینی استوار است، افزود: نظام ولایت فقیه با تکیه بر حکومت دینی و حکومت صالحان و متکی به وحی الهی تشکیل می شود و ما معتقدیم جامعه اسلامی به وحی اتصال دارد و آنچه که امام راحل (ره) ایجاد کرده در این راستا بوده که نظریه ولایت فقیه را عملیاتی کردند .

وی تصریح کرد: دومین رکن استواری نظام اسلامی ، مردم سالاری دینی است که در دنیا مردمسالاری های زیادی به چشم می خورد که شبیه دیکتاتوری مدرن است.

انواری گفت: در حکومت اسلامی مردم پای کار هستند و آنچه که در پیروزی انقلاب نقش داشت حضور و اتحاد و بیعت مردم با ولی امر مسلمین بود که حکومت اسلامی شکل گرفت و می توان گفت مردم سالاری دینی یک حقیقت واحد است .

وی افزود: نظام اسلامی متکی بر مردم است و رفاه و معیشت زندگی مردم باید تامین شود و سبک زندگی مردم به سبک زندگی اسلامی نزدیک شود تا خدشه ای بر این وحدت و حضور مردم وارد نشود که مغایر با جهت گیری های امام خمینی (ره) است.

انواری تصریح کرد: قلب های مردم باید به محور توحید نزدیکتر شود و اگر بتوانیم دل های مردم رارنگ خدایی بزنیم می توانیم بگوییم دل ها به یکدیگر قابل اتصال است.

وی با انتقاد از اینکه بداخلاقی های که در جامعه بوجود آمده از کجا نشات می گیرد افزود: چرا یکدیگر را تخریب و تحقیر می کنیم؟

وی افزود: در مبارزات انتخاباتی چه اتفاقاتی می افتد جز اینکه که در محور امام خمینی (ره) از منظومه فاصله می گیریم.

وی گفت: امروز ولی فقیه زمان، عاقل و سرآمد همه رهبران دینی و غیر دینی در جهان است و رهبری است که مشی اسلامی را در پیش گرفته و نفوذ کلامش در سطح جهانی تاثیر گذار است و این نعمت بزرگی است .

انواری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر وحدت و انسجام ملی تاکید دارند افزود: تا زمانیکه به یکدیگر اتصال داریم و دل ها متصل است به یکدیگر کمک می کنیم.

وی ادامه داد: طی 37 سال گذشته بسیاری از انقلابیونی که برای پیروزی انقلاب در حرکت بودند در نظام به دنبال منافع خود بودند که پنچر شدند.

وی تصریح کرد: در فتنه سال 88 هم عده ای به دنبال منافع شخصی و دشمنان نیز به دنبال منافع شیطانی بوده اند اما بر اساس نظریه رهبر کبیر انقلاب اسلامی همیشه حق پیروز و باطل نابود شدنی است و از بین خواهد رفت.

وی اظهار کرد: بر اساس این نظریه قدرت جایگاه رفیعی دارد اما نه قدرتی که برای خود باشد بلکه قدرتی که به اهداف عالیه فکر کند.

انواری خاطرنشان کرد: مدیریت در نظام اسلامی یک توفیق است و اما این قدرتی که در پس این مسئولیت حاصل می شود باید برای مردم و دستیابی به اهداف عالیه هزینه شود.

وی ادامه داد: قدرت در جهت احیای حق و حذف باطل است و در این نظریه آنچه که حق را تهدید می کند را باید تقابل کرد.

https://shoma-weekly.ir/zocLTo