سیاسی

راه های قانونی فسادآور باید برچیده شوند

باید راه های قانونی که فساد را بوجود می آورد، برچیده شود و قوانین لازم برای تضمین سلامت سیستم اداری و مالی کشور تدوین شده و از نفوذ فساد در ساختار اداری و مالی کشور جلوگیری شود. از سویی نهادهای نظارتی مثل قوه قضاییه و سازمان بازرسی کشور هم باید به صورت جدی وارد عرصه شوند نه اینکه مبارزه با فساد در حد شعار باقی بماند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر مقابله با فساد در حد شعار باقی بماند اعتماد مردم خدشه دار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم مقابله با فساد و جلب اعتماد عمومی اظهار کرد: مبارزه با فساد یک رسالت الهی حکومت اسلامی است . یکی از دلایل وقوع انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه با فساد بوده و اینکه حکومت از دست فاسدان گرفته و به افراد صالح سپرده شود.

وی در ادامه افزود: نظام جمهوری اسلامی با این دیدگاه حکومت می‌کند، بنابراین با فساد در هر سیستمی باید مقابله کرد و نباید اجازه داد مبارزه با فساد به یک ابزار برای برخورد جناحی تبدیل شود.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مقابله با فساد باید در زندگی مسئولان تجلی یابد تصریح کرد: نباید در زندگی یک مسئول هنگام پذیرفتن مسئولیت و پایان آن تغییر اساسی بوجود آید. مسئولان باید به زندگی ساده پایبند باشند و سطح زندگی آن‌ها با زندگی اکثریت متوسط جامعه هم سطح باشد.

خرسند هم‌چنین با اشاره به نقش قوه مقننه برای مقابله با فساد گفت:‌ باید راه های قانونی که فساد را بوجود می آورد، برچیده شود و قوانین لازم برای تضمین سلامت سیستم اداری و مالی کشور تدوین شده و از نفوذ فساد در ساختار اداری و مالی کشور جلوگیری شود. از سویی نهادهای نظارتی مثل قوه قضاییه و سازمان بازرسی کشور هم باید به صورت جدی وارد عرصه شوند نه اینکه مبارزه با فساد در حد شعار باقی بماند.

وی در پایان افزود: فساد مالی، فساد اداری ، بروکراسی و قواعد دست و پاگیر اداری و مشکلات بانکی مثل ارائه تسهیلات به افراد خاص به اعتماد عمومی لطمه می زند و اگر مبارزه با فساد از سوی مسئولان به صورت جدی دنبال شود ، هم اعتماد عمومی جلب شده و هم با مفسدان برخورد می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/uSNJgl