سیاسی

راه مبارزه با انحراف

مواضع انحرافی اطرافیان دکتر احمدی‌نژاد، حتی نزدیک‌ترین دوستان رئیس جمهور را رنجاند و نقد صریح آیت الله مصباح یزدی به حلقه انحراف و موارد انحراف را اطرافیان رئیس جمهور باید جدی بگیرند.
حبیب الله عسکر اولادی- دیروز از خط مستقیم انقلاب وانحراف از آن سخن گفتیم و از انحراف از وحدت امت اسلام بویژه وحدت ملی مباحثی گفته شد. در این قسمت در خصوص نادیده گرفتن خدمات انقلاب درگذشته واسلام ایرانی و مکتب ایرانی به‌عنوان دو انحراف مطالبی تقدیم می‌شود.
1- نادیده‌ گرفتن خدمات گذشته
 گاهی از خدمات دولت  فعلی به‌گونه‌ای سخن گفته می‌شود که گویی درگذشته هیچ کاری صورت نگرفته است. تاریخ انقلاب اسلامی مشحون از فداکاری شمار زیادی از مسئولان در دولت‌های پیشین است. دولت‌ 8 سال دفاع مقدس، دولت سازندگی  و دولت اصلاحات هر کدام به سهم خود به مردم خدمت کرده‌اند و فصلی از تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی را رقم زده‌اند. نقد برخی عملکردهای ناصواب همراهان آنها نباید باعث شود خدمات آنها را نادیده بگیریم و آنها را تخطئه کنیم وخدای  ناکرده تصویری سیاه از آنها نشان دهیم. " لا یجرمنکم شنان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی... ( مائده 8).
 یکی از توفیقات دولت نهم ودهم به فضل الهی این بوده  که از سال‌های 84 تاکنون رقم درآمد نفتی ایران یک رقم فوق العاده بوده است به‌طوری که از آغاز انقلاب تا پایان دولت اصلاحات رقم درآمد نفتی ایران 383 میلیارد و 796 میلیون دلار بوده است. در حالی که تنها در طول برنامه پنجساله چهارم در آمد نفتی ایران رقمی بالغ بر 465 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده است. یعنی ما در این دوره بیش از همه دولت‌های گذشته به لطف الهی درآمد نفت داشتیم و زیرساخت‌های اقتصادی کشور مهیای یک جهش اقتصادی بوده است. لذا حجم خدمات به مردم نباید برخی را مغرور کند ومدام آمار و ارقام را به رخ دولت‌های پیشین بکشند.
ضمن اینکه نهادهای نظارتی باید تصویر درستی- غیر از تصویری رسمی که دولتی‌ها در مورد کارنامه اقتصادی می‌دهند - از وضعیت اقتصادی کشور بدهند تا معلوم بشود ما با این نعمت عظیم الهی چه کردیم؟
2- اسلام ایرانی ، مکتب ایرانی
 جعل تئوری مکتب ایرانی و حذف " اسلام" در ادبیات گفتاری اطرافیان رئیس جمهور و تاکید بیش از حد روی "اومانیسم" و اصالت انسان وبه بهانه‌های گوناگون، ستایش از ایران باستان و تجلیل از کوروش و به رخ کشیدن منشور حقوق بشر او نوعی بازگشت به گذشته است بی‌آنکه به مردم بگوییم این رویکرد چه جایگاهی در گفتمان امام(ره) و رهبری دارد. ما این رویکرد را نوعی انحراف می‌دانیم.
 اذ جعل الذین کفروا فی قلوبهم الحمیه حمیه الجاهلیه فانزل الله سکینته علی رسوله و علی المومنین...( فتح 26)
 "حمیت جاهلیت" مانع می‌شود ، ایمان به خدا و رسول آورد و تسلیم در برابر حق و عدالت شد.
 پافشاری اقوام منحرف در برابر انبیای الهی از رهگذر "‌حمیت جاهلیت" صورت می‌گرفت. قرآن مجید داروی درد"‌حمیت جاهلیت" را سکینه ایمانی و روح تقوی می‌داند. ما باید جامعه اسلامی را به‌سوی احکام الله و حاکمیت تقوی ببریم تا به سمت حمیت جاهلیت منحرف نشود. نه اینکه خود مبلغ آن باشیم .در حالی‌که در منطقه و جهان عطر بیداری اسلامی به مشام می‌رسد کوبیدن بر طبل ناسیونالیسم ایرانی وحتی پوشاندن لباس ایرانی بر اسلام تحت عنوان مکتب ایرانی، اسلام ایرانی  یک خطای راهبردی است و می‌توان آن را حمیت‌ جاهلی دانست. البته به این معنا نیست که  ما نسبت به ملیت خود بی‌تفاوت باشیم و ارزش‌های الهی آن را فراموش کنیم. اما تاکید زیاد بر آن به وحدت مسلمین، هم در داخل و هم در خارج آسیب می‌زند و انقلاب‌ اسلامی ما را  که خود را در اندازه جهانی تعریف کرده است درحد فرقه‌گرایی و نژاد پرستی فرو می‌کاهد.
 این رویکرد فهم رئیس دولت را از واقعیت‌های جهان اسلام و دیدگاه‌های درست امام و رهبری، روحانیت ومراجع و نخبگان حوزه و دانشگاه دور می‌کند.
 مواضع انحرافی اطرافیان دکتر احمدی‌نژاد، حتی نزدیک‌ترین دوستان رئیس جمهور را رنجاند و نقد صریح آیت الله مصباح یزدی به حلقه انحراف و موارد انحراف را اطرافیان رئیس جمهور باید جدی بگیرند.

https://shoma-weekly.ir/5S6SXe