سیاسی

راه رهایی ما از تحریم ها و فشارها اقتصاد مقاومتی است

دکتر علی عباسپور گفت: اقتصاد مقاومتی، راه رهایی ما از تحریم ها و فشارهایی است که از سوی دشمنان بر کشور اعمال می شود. باید تلاش های خود را دوچندان کرده و با تربیت و آموزش مناسب نسل جوان، نیروی متخصص و متعهدمورد نیاز را برای ارتقاء تولید و کارآفرینی در کشور تامین کنیم.
به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دکتر علی عباسپور رئیس این واحد ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سالی پر از موفقیت و توام با پیشرفت روز افزون برای ایران اسلامی و بخصوص جامعه دانشگاهی گفت: امیدوارم در سایه لطف پروردگار و رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوان بیش از پیش جامه عمل بر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که ثمره ایثارگری و از جان گذشتگی شهدای این انقلاب است، پوشاند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: در سال گذشته واحد علوم و تحقیقات فراز و نشیب هایی داشته است که خوشبختانه با همکاری و همدلی این مجموعه رفع و به پشتوانه همکاران اداری و اعضای هیأت علمی، عملکرد مناسبی در بهبود هرچه بیشتر کیفیت، آموزش، تحقیقات و... داشته ایم. امیدوارم امسال نیز با همت شما همکاران محترم بیش از پیش به اهداف واحد علوم و تحقیقات جامه عمل بپوشانیم.

دکتر عباسپور به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی، تلاش های زیادی جهت ارتقاء علمی و خودکفایی کشور داشته اند. ایشان نگرش ویژه ای به واحد علوم و تحقیقات داشتند و همواره با حمایت های خود از این واحد، به دنبال تبدیل آن به واحدی سرآمد بوده اند به نحوی که از واحد علوم و تحقیقات به عنوان پیشانی دانشگاه آزاد اسلامی یاد می کردند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: گرامیداشت یاد و خاطره عزیزان از دست رفته واحد علوم و تحقیقات علاوه بر احترام به آنها، درسی است برای همه ما. معلوم نیست تقدیر برای ما چه رقم خواهد زد و تا کی توفیق ذخیره توشه آخرت را خواهیم داشت. بنابراین با غنیمت شمردن این فرصت گذرا، همواره باید با اعمال نیکو و جلب رضایت پروردگار و خدمت به همنوعان خویش به دنبال تضمین آخرت خود باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه محلی است که در آن به تربیت و آموزش نسل جوان و بخصوص آینده ساز این مرز و بوم پرداخته می شود، ادامه داد: فراهم کردن شرایط تحصیل آنهم در محیطی اسلامی و همراه با آرامش از جمله وظایفی است که بر دوش تک تک دانشگاهیان نهاده شده است.

دکتر عباسپور افزود: ارتقاء کیفیت، آموزش، امکانات، تجهیزات، مراکز تحقیقاتی،، فضای آموزشی، ایجاد و راه اندازی شرکت های دانش بنیان، انعقاد تفاهم نامه ها و ارتباطات بین الملی در کنار محیطی آرام، پرنشاط همراه با فرهنگی اسلامی از جمله وظایف و اهداف اصلی واحد علوم و تحقیقات بوده است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" گفت: اقتصاد مقاومتی، راه رهایی ما از تحریم ها و فشارهایی است که از سوی دشمنان بر کشور اعمال می شود. باید تلاش های خود را دوچندان کرده و با تربیت و آموزش مناسب نسل جوان، نیروی متخصص و متعهدمورد نیاز را برای ارتقاء تولید و کارآفرینی در کشور تامین کنیم.

https://shoma-weekly.ir/GrKgNn