سیاسی

راهکارهای شناخت باطل و مقابله با آن

از ابتدای شروع زندگی انسان بر روی زمین دو جبهه حق و باطل در مقابل هم بودند و در فرهنگ اسلامی هم بر شناخت صحیح مردم از این دو جبهه تاکیدات زیادی داریم.

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به صف آرایی تاریخی حق و باطل در مقابل هم گفت: از ابتدای شروع زندگی انسان بر روی زمین دو جبهه حق و باطل در مقابل هم بودند و در فرهنگ اسلامی هم بر شناخت صحیح مردم از این دو جبهه تاکیدات زیادی داریم.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: هر مسلمان وظیفه تفکیک درست و شناخت صحیح حق و باطل را باید بشناسد، ازجمله راهکارهای باطل برای رسیدن به اهدافش زور، ثروت و تزویراست و باطل بازور و قدرت‌های جهنمی پیش می‌آید.
وی افزود: به همین دلیل در دنیای کنونی نگاه به باطل بر اساس استفاده از قدرت‌های مادی است و آثار این راهکار و ابزار را می‌توان در افغانستان و عراق دید.
آیت الله العظمی نوری همدانی ادامه داد: دومین راهکار باطل برای نفوذ در دل انسان ثروت است و کمک‌هایی که در راه خونریزی‌ها انجام می‌گیرد نمونه‌ای از این ابزار است.
وی با اشاره به تزویر به عنوان سومین راهکار نفوذ باطل بیان داشت: خیلی اوقات به نام مبارزه برای دفاع از حقوق بشر و برای ایجاد دموکراسی وارد کشور‌ها شده و نیات پلید خود را پی می‌گیرند.
این مرجع تقلید همچنین با اشاره به شیوه‌های مقابله حق گفت: حق هم راهکارهایی برای مبارزه دارد و اولین راهکار حق استفاده از منطق و استدلال است، خداوند و پیامبران و ائمه هیچ زمان سخن یا دستور نامعقولی را برمردم تحمیل نکردند.
وی ادامه داد: این خود نشان دهنده عقلایی بودن فرامین الهی است و تاکید و توجه آیات قران بر تفکر در آفرینش زمین و آسمان نیز نشان دهنده تاکید خداوند بر این راهکار حق است.
آیت الله العظمی نوری همدانی ضمن اشاره به لجاجت افرادی که با وجود اثبات حق، درمقابل پذیرش آن ایستاده‌اند، گفت: در انقلاب اسلامی مردم ایران نیز تکیه بر منطق و استدلال از سوی امام خمینی(ره) همواره به چشم می‌خورد.

https://shoma-weekly.ir/Kv0LTp