سیاسی

راهکارهای ترقی برای وحدت اصولگرایان

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی می گوید با توجه به شرایط سیاسی کشور، انتظار این است که گروه‌های اصول‌گرایی برای انتخابات مجلس دهم به یک وحدت رویه و ارائه یک لیست واحد برسند.
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با نامه با اشاره به اینکه تفاوتی در فعالیت احزاب در دولت گذشته و فعلی دیده نمی‌شود گفت: احزاب اصلاح طلب در زیر سایه دولت اعتدال، فعالیت‌های بیشتری را دنبال می‌کنند و تحرک بیشتری دارند اما این دلیلی نمی‌شود که زمینه جدیدی برای فعالیت احزاب بوجود آمده باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری در سراسر کشور خاطر نشان کرد: این جلسه اولین حرکت تشکیلاتی گسترده اصول‌گرایان است که برگزار شد و می‌تواند تاثیر بسزایی در جهت روشن شدن، شفاف شدن راهبردهای آینده اصول گرایان داشته باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اختلاف بین اصول‌گرایان را رد نمی‌کنم، افزود: این اختلاف‌ها بعد از هر انتخابات طبیعی است و مدت زمانی طول می‌کشد تا سامان جدیدی بر اساس شرایط سیاسی تازه کشور به مجموع جبهه‌ها داده شود. در این مدت راهبردهای جدید مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد. با توجه به زمان کوتاه سپری شده از انتخابات ریاست جمهوری، شرایط کنونی اصول گرایان یک شرایط طبیعی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه محوریت اصول‌گرایان به مرور زمان از اشخاص به نهادها و گروه‌های مورد قبول همه انتقال پیدا می‌کند افزود: افراد در یک مقطع زمانی خاص می‌توانستند محور انسجام و مدیریت همه گروه‌های سیاسی باشند ولی با توجه به تعدد گروه‌ها و جبهه‌های سیاسی و سلایق مختلف، طبیعتا نمی‌شود این طیف‌های گسترده را با مرکز ثقل فردی منسجم کرد.

وی با بیان اینکه به طور طبیعی دوران محوریت اشخاص تبدیل به محوریت جمعی شده است خاطر نشان کرد: بهترین شیوه مدیریت جریان اصول گرایی این است که یک نهاد و گروه مشخص وحدت رویه اصول گرایی را محقق کند. ریش سفیدان اصول‌گرایی خود نیز این احساس را دارند که نمی‌توانند همه را به جمع خود گردآورند. این دوستان سفارش به حرکت جمعی و با محوریت یک گروه خاص دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اختلاف جریان‌های اصول‌گرایی در روش‌های مدیریتی گفت: اختلاف‌های موجود در بین اصول گرایان به ویژه در مجلس شورای اسلامی یک رقابت درونی است که در غیاب اصلاح‌طلبان شکل گرفته است. اصول‌گرایان طرفدار آقای لاریجانی و اصول گرایان طرفدار آقای حداد عادل در اصول با هم تفاوتی ندارند بلکه در شیوه مدیریتی با هم اختلاف نظرهای اساسی دارند.

این فعال اصول گرا در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط سیاسی کشور، انتظار این است که گروه‌های اصول‌گرایی برای انتخابات مجلس دهم به یک وحدت رویه و ارائه یک لیست واحد برسند.

https://shoma-weekly.ir/q6G1wk