سیاسی

راهبرد تشکیل امت اسلامی

اختلافات بین مسلمانان اعم از سنی و شیعه ، سیاه کردن سرنوشت ملت‌های اسلامی و به خاک سیاه نشاندن ملت‌های اسلامی و غلبه دشمن به استقلال و عزت مسلمانان است.
حمیدرضا ترقی- ولیامر مسلمین جهان در سالروز ولادت پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) در جمع مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی و اندیشمندان و نخبگان کشورهای اسلامی پیامبر اسلام(ص) را مبدأ همه برکاتی دانستند که خداوند متعال به جامعه بشری به ویژه امت اسلامی عنایت کرده است. معظمله احساس اتحاد و یگانگی در جهان اسلام بر محور نام مبارک پیامبر اسلام را نیازمند عنایت و توجه امت اسلامی به راهکارهای ذیل دانستند‌‌‌:

تقویت پیوند قلبی مسلمانان با پیغمبر(ص) بهصورت فردی

تقویت رابطه معنوی و قلبی و عاطفی دنیای اسلام با نبی اکرم(ص) بهصورت اجتماعی

تبعیت جدی از آن بزرگوار در همه امور  اخلاقی، سیاسی، حکومتی، علمی و تربیتی و پیاده کردن آنها در زندگی

ترویج زبانی و عملی اسلام و سیره پیامبر برای ملتها. 10/11/91

اگر ملتهای اسلامی پیرو پیامبر(ص) حقیقتاً پیوند قلبی خود با ایشان را تقویت کنند و به آن حضرت محبت ورزیده و گفتهها و هدایتها و نصایح ایشان را در زندگی خود پیاده کنند و سفارشات او را عملی نمایند و این پیوند و علاقه قلبی و فردی را در جامعه اسلامی خود ترویج و اجتماعی نمایند و در عرصههای سیاسی و اجتماعی و اعتقادی و اخلاقی و فرهنگی و اقتصادی رهنمودها و دستورات آن بزرگوار را پیاده و عملی کنند، امت اسلامی شکل خواهد گرفت زیرا امت باید در پیروی عملی از دستورات و هدایتهای رهبری خود یکپارچه و هماهنگ باشد و انحرافی در رفتار او و برداشت او بهوجود نیاید و دقیقاً پشتسر رهبری و براساس هدایتهای او حرکت کند.

بشارتهای الهی برای مسلمین

رهبر معظم انقلاب اسلامی علت بیداری اسلامی در بین ملل اسلامی را در این دانستند که‌‌:

مردم دنیای اسلام امروز احساس میکنند که وسیله عزتشان، وسیله سربلندیشان، وسیله استقلالشان اسلام است.

مردم دنیای اسلام فهمیدهاند که به برکت اسلام، همه آرزوهای ملی یک ملت در دنیای اسلام میتواند برآورده شود.

مردم دنیای اسلام فهمیدهاند که به برکت اسلام میتوانند در مقابل تسلط غرب و در مقابل تکبّر دولتهای غربی، در مقابل سلطه ظالمانه دولتهای غربی، در مقابل استثمار و استکبار دولتهای غربی بایستند.

مردم دنیای اسلام باور دارند که غرب در مقابل اسلام و مسلمین مجبور به عقبنشینی است.

امروز دنیای اسلام احساس میکند که میتواند به برکت اسلام در مقابل دشمنان دنیای اسلام و در مقابل شبکه فاسد صهیونیستی که بر سیاستهای دول غربی مسلط است، حرف خود را به کرسی بنشاند.

اینها همه پیروزیهایی است که وعده الهی است و نشانه بیداری ملتهای اسلامی است، یک بشارت الهی است و هر کدام یک آیت الهی است.

مهمترین توطئه علیه بیداری و امت اسلامی

ولیامر مسلمین جهان مهمترین دستاویز دشمن برای مقابله با بیداری اسلامی را ایجاد اختلاف دانستند. 10/11/91

مسلمان را در مقابل مسلمان قرار دادن، مسلمان را بهدست مسلمان از بین بردن، مسلمانان را به همدیگر مشغول کردن و مسلمانان را دچار اختلاف کردن؛ آنچه متأسفانه امروز در عراق، سوریه، لبنان، مصر، پاکستان، افغانستان، سودان و یمن مشاهده میشود و آنچه در بحرین دیده میشود این است.

هدف از مشغول کردن مسلمانان به اختلافات

رهبر معظم انقلاب اسلامی هدف اصلی دشمنان از این اختلافات، درگیریها و مشغول کردنهای مسلمانان در کشورهای اسلامی را اینگونه تبیین نمودند:

در حاشیه قراردادن مسئله فلسطین

در حاشیه قرارگرفتن ایستادگی در مقابل زیادهخواهی آمریکا و غرب

امکان و فرصت پیدا کردن دشمنان برای پیاده کردن نقشههایشان علیه ملتهای اسلامی

فراهمکردن امکان تسلط دوباره بر ملتهای اسلامی و حضور مجدد در زندگی آنها

راهکار خنثیسازی توطئه دشمنان امت اسلامی

جمهوری اسلامی ایران با هدایتهای رهبر کبیر و فقید انقلابش و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در طی سه دهه گذشته با قاطعیتی کامل در مقابل این توطئه ایستاده و پرچم اتحاد اسلامی را برافراشته و اعتقاد خود به برادری اسلامی را تبیین و ترویج نموده است.

علاج بیماری اختلاف و دشمنی بین مسلمانان، احساس اتحاد بین مسلمین و اعتقاد عملی به این حقیقت است و باید برای تحقق این وحدت و خنثی کردن توطئه دشمن‌‌‌:

در داخل کشورهای اسلامی گروهها و مذاهب و جناحهای مختلف باید دست بهدست هم دهند.

گروههای سیاسی در داخل کشورها باید اختلافات فکری، عقیدتی، سیاسی، سلیقهای و جناحی را بر حرکتهای خود حاکم نکنند.

اجازه ندهند آتش اختلافها توسط دشمن در جوامع اسلامی روشن شود که خاموش کردن آن بسیار مشکل است.

هرگونه حرکت اختلافی در میان ملتهای مسلمان یا میان افراد کشور را بازیکردن در زمین دشمن بدانند.

نخبگان جوامع اسلامی وحدت را جدی بگیرند.

نخبگان سیاسی، دینی و دانشگاهی و حوزههای علمیه در همهجا با ابتکار عمل و مجاهدت و اخلاص نقشه دشمن را در اختلافاندازی برای مردم تشریح کنند.

نباید با احساسات سطحی و عامیانه موجب برافروختن آتش اختلافات شد. 10/11/91

نتیجه اختلافات‌‌‌

رهبر بزرگوار انقلاب با نگرانی و دغدغه نتیجه این پروژه انگلیسی دشمن در تشدید و تعمیق و گسترش اختلافات بین مسلمانان اعم از سنی و شیعه را، سیاه کردن سرنوشت ملتهای اسلامی و به خاک سیاه نشاندن ملتهای اسلامی و غلبه دشمن به استقلال و عزت مسلمانان دانستند.

https://shoma-weekly.ir/5DGaEU