سیاسی

راز ماندگاری نظام اسلامی بر ریل انقلاب و خط امام

مقام معظم رهبری رازماندگاری نظام اسلامی بر ریل انقلاب و خطوط اصلی امام(ره) را صراحت در اعلام مبانی و مواضع فوق‌الذکر دانستندو تأکید نمودند که تا وقتی این شفافیت در مواضع نسبت به این 4 موضوع از سوی نظام و مسئولین آن حفظ شود حرکت کشور بر ریل انقلاب تضمین شده است.
حمیدرضا ترقی- رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان و ارتشیان نیروی هوایی در 19/11/92 مسائل مهمی را بیان فرمودند که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درسهای مهمی برای مردم و مسئولان کشور داشت.

مبارزه با مستبد و مستکبر

رهبر فرزانه، انقلابی را پیروز خواندند که قدرت مداخلهگر پشت سر دیکتاتور را بشناسد و به جای سازش، با آن قدرت سلطهگر مبارزه کند.

امام (ره) با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا آن را انقلاب دوم خواندند زیرا پس از سرنگونی رژیم مستبد و مهره استبداد یعنی شاه ملت و دانشجویان با قدرت پشت صحنه و پشتیبان شاه که آمریکا بود به مقابله پرداختند.

بنابر این اگر جریانات سیاسیای در داخل کشور در مسیر سازش با قدرت مداخلهگر پشت سر رژیم شاه گام بردارند و بخواهند راه سازش با آن را هموار ساخته و دشمنی ملت ایران با آمریکا را به دوستی تبدیل کنند مانع پیروزی نهایی انقلاب اسلامی شده و انقلاب را از مسیر و خط امام خارج کردهاند، بنابر این جریان سازش در کشور باید بداند که بعنوان مانع پیروزی انقلاب تلقی شده و ملت ایران آن را از سر راه انقلاب کنار خواهند زد.

مبارزه ملت ایران با آمریکا بخاطر مذاکرات هستهای متوقف نمیشود همانطور که آمریکا علیرغم مذاکره دست از دشمنی و مقابله با نظام جمهوری اسلامی برنداشته است.

استقلال ضامن پیشرفت

رهبر معظم انقلاب شناخت و مبارزه با قدرت مداخلهگر را معنی واقعی استقلال دانستند و ازتوطئه جدید غرب و عوامل داخلی آنها پرده برداشتند، معظم له تأکید نمودند:

قدرتهای مداخلهگر خارجی همواره سعی میکنند با شیوههای گوناگون، حس استقلالخواهی در ملتها و مسئولان آنها را تضعیف کنند.

آنها القاء میکنند که داشتن استقلال با پیشرفت کشور منافات دارد.

ولی امر مسلمین افزودند قدرتهای سلطهگر و عوامل داخلی آنها تلاش دارند تا اینگونه وانمود کنند که تکیه بر منافع و هویت ملی با پیشرفت سازگاری ندارد، بنابر این برای پیشرفت باید از میل استقلالخواهی خود بکاهد.

این مواضع که از سوی برخی سیاسیون مرعوب غرب اتخاذ و اعلام میشود و متأسفانه در دولت هم نفوذ کرده و در محیطهای دانشگاهی آن را ترویج میکنند. حاکی از این است که سیاست تنفرزدایی از آمریکا بطور حساب شده و برنامهریزی شدهای توسط رسانههای استکباری و عوامل داخلی آنها در حال پیگیری و اجراست.

ملت ایران کاملاً آموخته و دریافته است که تا وقتی سلطه آمریکا بر این کشور حاکم بود، کشور از پیشرفت در عرصههای علمی و تکنولوژی و توسعه عقب مانده بود و جز فقر و فلاکت چیزی عاید این کشور نمیشد و سرمایههای ملی به یغما میرفت، ولی از وقتی که ایران به استقلال رسید و از زیر یوغ استکبار خارج شد مسیر پیشرفت و توسعه و رشد را بسرعت طی کرده و به قدرت اول نظامی و علمی در منطقه تبدیل شده و رکوردهای دیگری نیز در حال دستیابی است، بنابر این استقلال نه تنها مانع پیشرفت نشده بلکه استقلال عامل اصلی پیشرفت و توسعه کشور ما بوده است.

کسانی که امروز پیشرفت را در گرو سیاست برونزا و تکیه بر قدرتهای خارجی میدانند و همه هّم خود را مصروف حل مشکل تحریم و رفع اختلاف با غرب گذاشتهاند، اشتباه استراتژیکی را مرتکب میشوند که جز عقب ماندن از پیشرفت و دل بستن بی جهت به بیگانه هیچ نتیجهای نخواهد داشت.

لازمه استقلال

رهبر با اقتدار نظام اسلامی لازمه استقلال کشور را تکیه صریح و شفاف بر مبانی و اصول و ارزشهای انقلاب دانستند و تأکید نمودند امام خمینی(ره) این مبانی را صریح بیان کردهاند که عبارتند از:

1- موضع صریح در قبال رژیم طاغوت

امام خمینی(ره) بدون توجه به پیشنهادات غربگرایان و ملیگراها که میگفتند شاه بماند و سلطنت کند، با صراحت اعلام کردند «شاه باید برود» و در این موضع صراحت و شفافیت کامل داشته و حاضر به عدول از آن نبودند، بر همین اساس حکومت سلطنتی هم باید سرنگون میشد و نظام دیگری جایگزین آن میگردید.

2- موضع در قبال لزوم استقرار نظام مبتنی بر اسلام و ارزشهای اسلامی

امام خمینی(ره) راه نجات کشور از استبداد و ضلالت و بدبختی و وابستگی را استقرار نظام حکومتی مبتنی بر اسلام و ارزشهای دینی دانسته و در اولین گام پس از پیروزی، نظام جمهوری اسلامی را در رفراندوم 12 فروردین جایگزین رژیم طاغوتی و شاهنشاهی کردند، امام بر دولتسازی اسلامی و جامعهسازی اسلامی تأکید و اصرار داشتند که باید تمام قوانین اسلام در عرصههای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه پیاده شود.

لذا با تصویب قانون اساسی مبتنی بر اسلام و تأکید آن قانون بر اینکه هیچ قانونی نباید با اسلام مغایر یا مخالف باشد، اصل اسلامی بودن نظام را غیر قابل تغییر دانسته و در قانون اساسی گنجانده شد و مردم به آن رأی مثبت دادند.

بنابر این اگر کسی در اجرای قوانین اسلامی و پیاده کردن ارزشهای دینی در جامعه مسامحه و تعلل کند یا در استقرار نظام دینی کوتاهی کند در مسیر اهداف اصلی انقلاب و نظام عمل نکرده چه رسد به اینکه بخواهد قوانین غربی را جایگزین کند.

مواضع اخیر عمادالدین باقی در این خصوص که قوانین شهروندی ما باید مطابق قانون حقوق بشر سازمان ملل باشد از جمله مواضع غلط و انحرافی این عناصر و جریانات سیاسی اصلاحطلب در کشور است که بجای تطبیق فرهنگ جامعه با اسلام با قانون دست پخت غرب میخواهند تنظیم کنند.

3- موضع شفاف در قبال رژیم صهیونیستی

امام از ابتدا رژیم صهیونیستی را حکومت جعلی و نژادپرستانه و فاقد مشروعیت دانسته برای مبارزه با آن و محو اسرائیل از صفحه روزگار تلاش و برنامهریزی کرده و این رژیم جعلی را بزرگترین مشکل منطقه و دشمن اسلام و مسلمین دانستند. بنابر این هر گونه دوستی با این رژیم با به رسمیت شناختن آن حتی بعنوان واقعیتگرایی خلاف اصول انقلاب است.

موضع در قبال نظام سلطه و تجلی آن آمریکا

امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب در سال 42 آمریکا را پشتوانه حکومت طاغوت میدانست و مقابله او با قانون کاپیتولاسیون اوج این ضدیت با آمریکا ودخالت آن کشور در مسائل داخلی ایران بود.

امام نظام سلطه را عامل بدبختی و عقبماندگی جهان اسلام میدانست و مبارزه با این نظام سلطه را جزء هویت انقلاب اسلامی تلقی میکرد.

رهبر معظم انقلاب با توجه به این اصل درانقلاب اسلامی، سازش با این قدرت سلطهگر و استکباری را مغایر با ذات و هویت انقلاب اسلامی دانسته و رفتن به سوی سازش با آن را عامل شکست انقلاب و یا ناقص شدن فرآیند انقلاب اسلامی میدانند.

بنابر این اگر چه مذاکره با آمریکا در رابطه با موضوع هستهای در قالب مذاکرات چند جانبه مجاز دانسته شده ولی این مذاکره با شیطان به معنی فراموش شدن دشمنیها و توطئهگریهای آمریکا علیه ملت ایران و اسلام نیست.

راز ماندگاری نظام اسلامی

مقام معظم رهبری رازماندگاری نظام اسلامی بر ریل انقلاب و خطوط اصلی امام(ره) را صراحت در اعلام مبانی و مواضع فوقالذکر دانستندو تأکید نمودند که تا وقتی این شفافیت در مواضع نسبت به این 4 موضوع از سوی نظام و مسئولین آن حفظ شود حرکت کشور بر ریل انقلاب تضمین شده است. معظم له تأکید ویژه نمودند که: نباید این صراحت و شفافیت را در برابر دوستان و دشمنان از دست داد.زیرا دوستان با شنیدن این مواضع قدرت گرفته و اعتماد به نفسشان تقویت میشود و دشمنان با این شفافیت در موضعگیری نمیتوانندابهام و تردیدی رادر دوستداران انقلاب اسلامی نسبت به صداقت و استقامت و ایستادگی ملت ایران بر آرمانهایش پدید آورند. اینک باید با حضور گسترده در راهپیمایی روز 22 بهمن بار دیگر این اقتدار ملی را به منصه ظهور رساند. انشاءالله

https://shoma-weekly.ir/b7SiZl