سیاسی

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق : باید تئوری تولید شده در این همایشها را عملی کنیم

نخست باید تلاش فکری و نظری را در زمینه وحدت داشته باشیم که این مهم درسایه گفتگو امکان پذیر است و برگزاری کنفرانس ها و همایش ها نقش مهمی در تحقق آن ایفا می کند. تلاش دوم این است که باید در فضای عمل وارد شویم و طرح های تئوری را عملی کنیم زیرا ما نیاز به هماهنگی داریم تا توطئه دشمنان را نمایان کنیم .

سید عمار حکیم با تاکید بر این که وحدت و انسجام اسلامی دروازه پیروزی و عزت مسلمانان است، اظهار داشت:هیچ قدرتی بدون وحدت امکان پذیر نیست لذا برای گسترش و تعمیق آن باید بکوشیم.

حجت‌الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: بر روان امام راحل که همیشه الگوی وحدت امت اسلامی بوده دورود می‌فرستیم و از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که راه امام راحل را ادامه داده تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که امت اسلامی نیاز به وحدت دارد، افزود: اگر مسلمانان بخواهند بر مشکلات جهان اسلام پیروز شده و به پیشرفت‌های بزرگی برسند باید به وحدت پایبند و مقید باشند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به مشکلات درونی مسلمانان عنوان کرد: امروزه دشمن از اختلاف میان مسلمانان سوء استفاده می‌کند و اگر مسلمانان جهان اسلام وحدت عملی داشته باشند به خوبی می‌توانند با دشمن خارجی مقابله کنند.

حجت‌الاسلام حکیم در ادامه گفت: گروه‌های تکفیری و برخی تندروها توانایی سوق دادنمان به پرتگاه را دارند، بنابراین مسلمانان به جای اینکه یکدیگر را متهم کنند بهتر است به دنبال حل مشکل باشند.

وی با بیان اینکه جوانان نیاز به آگاهی و بیداری دارند، اظهار کرد: دشمن با تهاجم فرهنگی تلاش دارد جوانان ما را از حقیقت آگاهی و بیداری اسلامی دور کند این تهدیدی برای کشورهای اسلامی است که باید به صورت جدی به آن توجه کنند تا اختلافات را به حداقل رسانده و اسلام را حفظ کنیم.

وی با اشاره به وحدت عملی مسلمانان عنوان کرد: توجه به منافع اسلام و عدم اختلافات داخلی از ملزومات وحدت مسلمانان است. اگر توجه کنید می‌بینید که امروز در عراق با آگاهی و وحدت مردم، توطئه دشمنان خنثی شده و مردم عراق یک دشمن واحد به نام داعش دارند.

وی به نقش بزرگ مرجعیت دینی بویژه آیت الله سیستانی در مورد برخورد با گروه های تکفیری ، اشاره کرد و افزود: فتوای جهاد دفاعی این مرجع تقلید توانست با فراخواندن جوانان غیور عراقی از پیش روی داعش در کشور جلوگیری شود.

حکیم ، مجلس اعلای اسلامی عراق را شریک اساسی دولت حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور دانست و گفت:همکاری اساسی بین مجلس اعلا و دولت وجود دارد و مجلس اعلا و حزب الدعوه از نیروهای اساسی تشکیل دهنده ائتلاف وطنی عراق به شمار می روند.

وی بیان داشت: مجلس اعلای اسلامی نقش اساسی در ایجاد همکاری های وطنی دارد و این مجلس در تاریخ خود نقش اساسی در نزدیک کردن نقطه نظرات مختلف سیاسی داشته است.

وی افزود: ما از روابط حسنه‌ای که دولت عراق با کشورهای همجوار خود دارد استقبال می‌کنیم و بر روابط استراتژیک خود با جمهوری اسلامی ایران تاکید داریم.

سید عمارحکیم با بیان اینکه باید تلاشهای خود را در دو زمینه متمرکز کنیم گفت : نخست باید تلاش فکری و نظری را در زمینه وحدت داشته باشیم که این مهم درسایه گفتگو امکان پذیر است و برگزاری کنفرانس ها و همایش ها نقش مهمی در تحقق آن ایفا می کند.

تلاش دوم این است که باید در فضای عمل وارد شویم و طرح های تئوری را عملی کنیم زیرا ما نیاز به هماهنگی داریم تا توطئه دشمنان را نمایان کنیم .

https://shoma-weekly.ir/w1FhpC