سیاسی

رئیس جمهور سکوت نکند

این مقاله ای که در نفی مذهب رسمی کشور در روزنامه بهار به چاپ رسید، نوعی حساسیت سنجی بود تا همانند دوره اصلاحات که حمله به مقدسات در دستور کار اصلاح‌طلبان بود، مجددا این جریان کار خود را علیه تضعیف اعتقادات مردم و حمله به مقدسات نظام انجام دهد.
کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار «شما» با اشاره به حرکت خزنده فرهنگی سکولاری که در برخی از رسانهها با توجه به فضای جدید سیاسی پدیدار شده است،گفت: این مقاله ای که در نفی مذهب رسمی کشور در روزنامه بهار به چاپ رسید، نوعی حساسیت سنجی بود تا همانند دوره اصلاحات که حمله به مقدسات در دستور کار اصلاحطلبان بود، مجددا این جریان کار خود را علیه تضعیف اعتقادات مردم و حمله به مقدسات نظام انجام دهد.

وی افزود: خوشبختانه این مسئله با برخورد قاطع هیئت نظارت بر مطبوعات و دستگاه قضا روبرو شد و اقدامات نسبتا مفیدی در این زمینه انجام شد. هفته گذشته هم امام جمعه تهران به این جریان هشدار داد و گفت اگر میخواهید به شرارت خودتان ادامه بدهید، مردم در مقابل پدیده زشت تضعیف اعتقادات مردم و حمله به مقدسات ساکت نخواهند ماند.

سردبیر روزنامه رسالت  ادامه داد: من فکر میکنم با موضع گیری قاطع رئیس دستگاه قضا این مسئله منتفی بشود و آن جریان منحط دست به انتحار سیاسی نزند.

انبارلویی با بیان اینکه جریان ضد فرهنگی که در روزنامه بهار مشاهده شد در ادامه روند سکولاریسم دوره اصلاحات است، اظهار داشت:این جریان دقیقا به دنبال آن جریان گذشته دوم خرداد است که دنبال این بود که حساسیت جامعه را مورد سنجش قرار بدهد که خوشبختانه مشخص شد که جامعه امروز ما نسبت به این جریان ناصواب حساس است.

وی با اشاره به پیشینه این جریان تصریح کرد: اینها با مذهب رسمی کشور و با اسلام و ارزشهای الهی مسئله دارند و می خواهند برای سکولار کردن نظام از این مرحله عبور کنند. آنها معتقدند که برای سکولاریزه کردن جامعه باید از روی ارزشهای اسلامی عبور کرد. این یک راهبرد برای سکولاریست ها و مربوط به یک سال یا 10 سال نیست؛ بلکه از زمان مشروطیت به این سو، این مسئله وجود داشته و آنها معتقد بودند که برای رسیدن به مدرنیست باید از روی جنازه سنت رد شد.

عضو شورای مرکزی موتلفه تاکید کرد: این کار محقق شدنی نیست. تا زمانی که حساسیت در جامعه وجود دارد آنها به این کار موفق نخواهند شد.

انبارلویی با اشاره به وظیفه نخبگان و رسانهها در مقابله با چنین جریاناتی اظهار داشت: نخبگان و
رسانه
ها وظیفه کلیدی در این زمینه دارند. اتفاقا در اصل 121  قانون اساسی که یکی از وظایف رئیس جمهور پاسداری از مذهب رسمی کشور است به همین دلیل است. رئیس جمهور سوگند میخورد که پاسدار مذهب رسمی کشور باشد. چون این نظام یک نظام الهی است، همواره مورد هجوم سکولاریستها و مخالفان دین قرار میگیرد. لذا رئیس جمهور در صف اول مبارزه با این مسائل قرار دارد و باید به سوگند خود عمل کند.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در پایان تاکید کرد: جناب آقای روحانی یک «روحانی» است باید حساسیت مراجع، علما و عاشقان و شیفتگان علیابن ابیطالب امام اول شیعیان را درک کند و اجازه ندهد مهر بیتفاوتی و اباحهگری به رفتارهای دولت بخورد، دولت پیش از آنکه دغدغه آزادی بیان هتاکان و اهانتکنندگان به مقدسات مردم را داشته باشد باید دغدغه حفظ دین و ارزشهای انقلاب را بیش از پیش نشان دهد این کمترین انتظاری است که مردم دارند.

https://shoma-weekly.ir/t5DCvn