سیاسی

رئیس‌جمهور باید به مطالبات مردم و رهبری ‌در تراز دهه چهارم انقلاب توجه کند

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استکبار جهانی می‌خواهد با جنگ نرم، بین توده مردم و قوای سه‌گانه رخنه ایجاد کند، تأکید کرد: همه باید گوش به فرمان رهبر شجاع و هوشمند انقلاب باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استکبار جهانی میخواهد با جنگ نرم، بین توده مردم و قوای سهگانه رخنه ایجاد کند، تأکید کرد: همه باید گوش به فرمان رهبر شجاع و هوشمند انقلاب باشیم.

آیتالله العظمی محمدرضا مهدوی کنی در بیانیهای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات آینده تأکید کرد: رمز پیروزیهای روزافزون جمهوری اسلامی، «وحدت کلمه» و «کلمه وحدت» است.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به جایگاه روحانیت آمده است: امروز و در شرایط حساس داخلی که مشتاقان اسلام و انقلاب، خود را وامدار تغذیه فکری سیاسی و فرهنگی روحانیت میبینند، این نهاد به عنوان اصلیترین پایگاه فکر و فرهنگ اسلامی، بیش از ر عاملی در قوت جامعه مؤثر است. پیوند میان مردم و روحانیت، توصیه فراموش نشدنی پیشوای انقلاب بود. این توصیه امروز هم باید به عنوان میراثی گرانقدر از سوی مردم و روحانیت پاس داشته شود.

در ادامه بیانیه با اشاره به دو انتخابات سال 92 تصریح شده است: دشمن در انتخابات سال 88، از غفلت و جهل برخی سود برد و با فتنه‌گری، اقتدار و امنیت ملی را به خطر انداخت. ملت هوشیار ما از این گردنه گذشت. اینک، چنانکه مقام معظم رهبری اشاره کردند، کلیدواژه «انتخابات آزاد» را به جای «تقلب» برگزیده‌اند تا نتایج انتخابات را قبل از برگزاری، زیرسؤال ببرند. به کسانی که ناآگاهانه در این دام افتاده‌اند توصیه می‌کنیم به حقیقت بازگردند و آبروی خود را در معرض تهدید قرار ندهند و برای مردم و نظام مزاحمت پدید نیاورند. در بیانیه آیت‌الله العظمی مهدوی کنی همچنین درباره رئیس‌جمهور آینده آمده است: سکان‌دار اجرایی کشور در انتخابات خرداد سال آینده باید با گفتمان انقلاب اسلامی همراه باشد و به مطالبات مردم و رهبری، ‌در طراز دهه چهارم انقلاب توجه کند. او باید پاسخگوی سوگند خود در انجام وظایف و مظهر وحدت ملت و تحکیم امنیت ملی و حفظ حدود اسلامی باشد. بیانیه می‌افزاید: انتخابات، آزمون صداقت و کارآمدی است؛ کسانی که شرایط آمده در قانون اساسی برای ریاست جمهوری را در خود نمی‌بینند، مردم و نهادهای نظارتی و اجرایی را به زحمت نیندازند. نمایندگان واقعی بخشی از مردم، احزاب و گروه‌ها به صحنه بیایند و در رقابتی اخلاقی، قانونمند و جدی به وظایف خود عمل کند.

https://shoma-weekly.ir/oryMh5