سیاسی

رئیسی، گزینه کارآمد و اصلح

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: امروز اصلح واضح و مشخص است و مردم باید توجه به این امر داشته باشند و مطابق روایات و احادیث مردم موظف به حضور در انتخابات و انتخاب اصلح هستند؛ بنابراین برای اصلاح اقتصاد و فرهنگ و نزدیک شدن به سبک زندگی اسلامی باید به دنبال اصلح بود و امید است که آیت‌الله رئیسی به‌عنوان گزینه کارآمد و اصلح بتواند در این عرصه فعالانه وارد عمل شود.
فضلالله فرخ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با نگاهی به حوزه فرهنگ و ازهمگسیختگیهای پیشآمده در اثر بیاعتنایی دولتها گفت: مسئله فرهنگ به دنیا و آخرت مردم جامعه مرتبط است و تهاجم مهم دشمنان از ابعاد فرهنگی است. رهبر انقلاب سال 70 نسبت به شروع تهاجم فرهنگی هشدار دادند اما مسئولین امر توجه نکردند بعد در قبال شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و قتلعام فرهنگی نیز این بیتفاوتی ادامه داشت. ما میبینیم عملکرد مسئولین اخیر بهگونهای بود که فرهنگ ما از اسلام دور شد.

وی در ادامه افزود: اکنون ما در ابعاد زندگی از فرهنگ اسلامی دور شدیم و نمونه آن تأخیر در ازدواج، فرزند آوری، سبک پوشش، اسراف، تبعیضها و... است که منطبق با آمیزههای ایرانی اسلامی نیست.

فرخ تأکید کرد: سالهاست که مسئولین به مسائل فرهنگی توجه نکردند، بیش از ده سال قبل شورای انقلاب فرهنگی نسبت به ارائه طرح عفاف و حجاب و قانون سازی آن اقدام کرد اما مسئولان اجرایی به آن بیاعتنایی کردند؛ بنابراین در آستانه انتخابات بسیار مهم و حساس ریاست جمهوری باید کسی را انتخاب کنیم که به فکر مردم و معیشت و فرهنگ آنها باشد.

این عضو شورای مرکزی با بیان این نکته که افرادی که اظهارات خلاف اسلام دارند قابلاعتماد نیستند اضافه کرد: مسئولین نظام اسلامی باید مردم را به اسلام نزدیک کنند. دشمنان در کمین هستند و خواستار حضور کسی هستند که به دنبال پیادهسازی خواست و مطالبات آنها باشد و باید شخصی را انتخاب کنیم که علاوه بر اقتصاد به مسائل عدالت اجتماعی و فرهنگی توجه داشته باشد.

او تصریح کرد: امروز اصلح واضح و مشخص است و مردم باید توجه به این امر داشته باشند و مطابق روایات و احادیث مردم موظف به حضور در انتخابات و انتخاب اصلح هستند؛ بنابراین برای اصلاح اقتصاد و فرهنگ و نزدیک شدن به سبک زندگی اسلامی باید به دنبال اصلح بود و امید است که آیتالله رئیسی بهعنوان گزینه کارآمد و اصلح بتواند در این عرصه فعالانه وارد عمل شود.

فرخ در پایان فرهنگ را ستون جامعه ارزیابی کرد و گفت: فرهنگ جامعه دستخوش تحولاتی شده و به همین علت ممکن است افرادی بدون رعایت برخی از موازین و تحت تأثیر جریانهای روز با وجود اعتقاد دچار تضاد فرهنگی شوند، سرچشمه مدهای عجیب همه از بیرون کشور است که در اثر بیتوجهی مسئولان اتفاق افتاده و باید دولت آینده به این موارد توجه داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/QJplGC