بین الملل

رؤیای سقوط نظام سوریه محقق نخواهد شد

دبیرکل حزب‌الله با تأکید بر اینکه «حمله‌ای حساب‌شده و مشکوک برای مخدوش ساختن شخصیت مطهر حضرت رسول (ص) در جریان است»، توهین‌ها به پیامبر را کفر دانست و گفت‌‌‌: هیچ انسانی توهین و دشنام به مقدسات دیگر ادیان را نمی‌پذیرد.

دبیرکل حزبالله لبنان در سخنانی که به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) ایراد کرد، با اشاره به این ایام مبارک، تأکید کرد که تنها راه نجات بشریت توجه به اسلام و رسول گرامی است.

وی سخنانش را در چهار محور تقسیمبندی کرد‌‌‌: بخش اول در مورد میلاد حضرت رسول، بخش دوم در مورد تحولات جهانی، سوم مختصری در مورد انتخابات اخیر اسرائیل و چهارم نیز در مورد وضعیت داخلی لبنان.

سیدحسن نصرالله با اشاره به توهینهایی که به ساحت حضرت پیامبر در سال گذشته میلادی شد، این اقدام را در راستای اختلاف افکندن میان ادیان اسلام و مسیحیت ارزیابی کرد. نصرالله با اشاره به سناریوی توهین علیه پیامبر عظیمالشأن اسلام، گفت‌‌‌: این توهینها از قبل طرح ریزی شده بود و در مقابل، شناساندن پیامبر (ص) به جهانیان وظیفه همه مسلمانان است.

دبیرکل حزبالله با تأکید بر اینکه «حملهای حسابشده و مشکوک برای مخدوش ساختن شخصیت مطهر حضرت رسول (ص) در جریان است»، توهینها به پیامبر را کفر دانست و گفت‌‌‌: هیچ انسانی توهین و دشنام به مقدسات دیگر ادیان را نمیپذیرد.

  حمایت مالی از رسانههای مغرض خطرناک است

نصرالله اظهارات مخالفان درباره سلاح حزبالله را نادرست خواند و افزود‌‌‌: تاکنون هیچ مشکلی درباره سلاح حزبالله بهوجود نیامده است. ما از سال 1990 هیچگاه استفاده از سلاح خود را در حوزه انتخابات به مردم تحمیل نکردیم. وی پول را خطرناکتر از سلاح دانست و یادآور شد که تبلیغات رسانهای با حمایتهای مالی خارجی از هر سلاحی خطرناکتر است. دبیرکل حزبالله، تأکید کرد طرف مقابل ما تنها مسئله سلاح حزبالله را مطرح میکند و حرف دیگری برای گفتن ندارد.

  هشدار علیه تنشهای فرقهای در لبنان

سیدحسن نصرالله خواستار همکاری برای حل مشکلات به جای تشدید درگیریهای منطقهای شد و گفت‌‌‌: باید هوشیار باشیم برخی رژیمهای عربی به شکل مستقیم اختلافات خود با ایران را نزاع سنیها علیه شیعیان عنوان میکنند‌‌‌؛ نزاع سنیها علیه شیعیان سبب جنگ عراق علیه ایران به عنوان یکی از خطرناکترین جنگهای منطقه شد.

وی با رد این موضوع که هرج و مرج و چالش‌های موجود در منطقه اختلافات طایفه‌ای است، تصریح کرد‌‌‌: ماهیت منازعه کنونی، از مسائل طایفه‌ای فراتر است و افزایش درگیری‌ها و اختلافات کشورها به چالشی بزرگ در جهان عربی و اسلامی تبدیل شده است.


https://shoma-weekly.ir/o7Mq7g