سیاسی

ذوق‌زدگی از خرید هواپیما افتخار نیست/ دولت ۴۰ طرح ملی را متوقف کرده است

متاسفانه آقایان با ولع به سمت عقد قرارداد با آنها می روند درحالی که غربیها فقط چشمشان به بازار ایران است. اینکه ما از خرید یک هواپیمای خارجی خوشحال شویم و ذوق کنیم افتخار و عزت برای ایرانیان نیست.
کاندیدای انتخابات ریاستجمهوری گفت:دولت حتی تورم را هم نتوانسته کنترل کند زیرا متاسفانه در آمار اعلام شده دستکاری کردهاند و این نهایت بیصداقتی است.

به گزارش نما، سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری صبحچهارشنبه 13 اردیبهشت با سفر به استان ایلام در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد ایلام گفت: اگر فکر و تحقیق در کشور انجام نشود صرفا تقلایی صورت گرفته است درحالی که برازنده ما ایرانیان این است که کار را متقن و دقیق انجام دهیم

وی افزود: افتخار میکنم که اولین مرکز تحقیقات موتور در خاورمیانه را با کمک دانشجویان برپا کردم. در سال 92 هم گرفتار گرانی و هم گرفتار رکود بودیم. درواقع درگیر بیماری رکود تورمی شدیم. در دنیا کشورهایی که با این مشکل مواجه شدند، اولویت را به مهار رکود دادند زیرا اصلاح فضای بازار کسب و کار به مهار تورم کمک میکند اما مهار تورم رافع رکود نخواهد بود.

میرسلیم با بیان اینکه دولت یازدهم مهار تورم را بدون پرداختن به مسئله رکود انتخاب کرد، اظهار داشت: امروز میبینیم که بسیاری از استانها گرفتار بیکاری و رکود شدهاند. این سیاست دولت یازدهم بلحاظ علمی قابل انتقاد است و این سیاست استعدادهای جوانان ما را که میتوانست به تولید کمک کند، راکد کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری با اشاره به اینکه دولت یازدهم خواست با تنگ کردن معیشت مردم تورم را مهار کند، اظهار داشت: زمانی که ما را تحریم کردند قطعات تعمیر هواپیماها نیز تحریم شد، از این جهت ما قبل از سال 92، طرح ملی ساخت هواپیمای پهن پیکر را تعریف کردیم؛ در آن مقطع حدود 40 طرح ملی از این جنس تدوین و تعریف شد. متاسفانه در دولت یازدهم تمامی این طرح های ملی متوقف شد.

وی افزود: دولت یازدهم متاسفانه تدبیر و امید را فقط در حد شعار بیان کرد و تمام طرحهای مبتنی بر تحقیق و پژوهش را تعطیل کرد. امروز شرایط ما به لحاظ اشتغال بغرنج شده است. دولت یازدهم حتی تورم را هم نتوانسته کنترل کند زیرا متاسفانه در آمار اعلام شده دستکاری کردهاند. این نهایت بیصداقتی با مردم است و من با مشاهده این مسئله شعار دولتم را «راستی و درستی» انتخاب کردم میرسلیم خاطرنشان کرد: امروز آقای جهانگیری میگوید ما میخواهیم اشتباهاتمان را اصلاح کنیم، اما آیا این پذیرش اشتباه برای رای آوری است؟ آیا بعد از اینکه تمام استعدادهای جوانان را با سیاست غلط سوزاندید از این شعارها سر میدهید؟ چرا با
بی صداقتی با مردم رفتار می
کنید؟ چرا بر برخی اشتباهات خود اصرار می ورزید؟ کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری با بیان اینکه اکثر آقایان مدیران کشور مدارک تحصیلی خود را در دوران مسئولیت شان اخذ کردند یعنی همه آنها از امکانات دولتی برای اخذ مدرک بهره بردهاند، گفت: اگر خداوند توفیق داد و من در انتخابات پیروز شدم، اعلام میکنم که دولت یازدهم! عملکرد خود را با سند و مدرک و بطور علنی تحویل بدهید.

وی افزود: امروز کدام دولت به صورت آشکار و مستند کارها را تحویل گرفته است؟ هر وزیری سرکار میآید، وزارتخانه خود را فقط برای گذران زندگی کارمندانش و پرداخت حقوق اداره میکند. پروژههای نمایشی که دولت یازدهم امروزه افتتاح میکند تنها ذره ای از کارهایی است که باید طی این چهار سال انجام میداد.

میرسلیم با اشاره به اینکه خیلی از جوانان ما از روی بیکاری و با خفت و خواری از کشور مهاجرت میکنند، اظهار داشت: درحالی که دولت یازدهم میگوید نرخ رشد اقتصادی نزدیک 8 درصد است! آیا بیان این آمار که ناشی از فروش نفت خام است، تحقیر مردم نیست؟ آیا اصرار بر این که نرخ رشد کشور 8 درصد است لج بازی کردن با مردم نیست؟ یکی از ریشه های پدیدار شدن اعتیاد بیکاری است. مطرح کردن راهکار برای آینده، مبتنی بر شناخت قابلیتها و استعدادهای هر منطقه است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری تصریح کرد: یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی تکیه بر قابلیتهای درونی و آقایی کردن در مقابل بیگانگان است. امروز کارخانجات و صنایع خارجی همچون «شرکت پژو» ما را تنها در حد کارگر قبول دارند و اصلا مهندسین ما را به مراکز تحقیقاتی خود راه نمیدهند.

وی افزود: متاسفانه آقایان با ولع به سمت عقد قرارداد با آنها می روند درحالی که غربیها فقط چشمشان به بازار ایران است. اینکه ما از خرید یک هواپیمای خارجی خوشحال شویم و ذوق کنیم افتخار و عزت برای ایرانیان نیست.

میرسلیم با بیان اینکه من در دوران مسئولیتم در وزارت ارشاد به اهالی فرهنگ و هنر اختیار دادیم و گفتیم هر تخلفی صورت میگیرد خودتان با آن مقابله کنید، گفت: پس از مدتی مجلس وقت به من اعتراض کرد که چرا برخی کتب انحرافی در کشور منتشر شده است. من وقتی برخی از آن کتب را مطالعه کردم حالت تهوع پیدا کردم. پس از این اتفاق، مجلس وقت از ما ممیزی متمرکز کتب را درخواست کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری اظهار داشت: همانهایی که چنین کتابهایی را برای منافع مادی خودشان منتشر میکردند به من گفتند "شما جلاد کتاب هستی”! بنده هم گفتم من جلاد خلافکاران هستم و اگر در انتخابات هم پیروز شوم جلاد خلافکاران خواهم ماند.

میرسلیم خاطرنشان کرد: لبته تقویت سیاسی فقط با انصراف دادن به نفع یکدیگر محقق نمیشود. هر 6 کاندیدای انتخابات تا آخر در صحنه خواهند ماند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری با بیان اینکه احمدی نژاد دولتش را خیلی خوب شروع کرد اما بد تمام کرد، گفت: احمدینژاد باید در همان خط اصیل خود میماند و گرفتار انحراف نمیشد. دیپلماتهای ما همچون آقایان ظریف و عراقچی کار بزرگی در انعقاد برجام انجام دادند اما اینکه همه کارها را به امید تحقق وعده های آمریکاییها تعطیل کنیم اشتباه بسیار بزرگی بود.

وی افزود: من در مناظره انتخاباتی قاعده اعلام شده را رعایت کردم و فکر کردم آقایان جواب سوالات من را میدهند اما برخی آقایان بحث را به انحراف کشاندند.

https://shoma-weekly.ir/vZcBt3