سیاسی

دیپلماسی فعال پاسخ تهدیدات دشمن

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه رایزنی ها  برای تعیین مصادیق در فهرست جبهه متحد اصولگرایان آغاز شده است گفت: ساکتین و مردودین فتنه جایی در فهرست جبهه متحد اصولگرایان ندارند .

 
                                      شکل گیری فهرست
                                    جبهه متحد اصولگرایان
                               بر اساس معیارهای منشور
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت اظهار داشت: فهرست جبهه متحد اصولگرایان بر اساس معیارهای منشور اصولگرایی شکل می گیرد، پیش بینی می کنم فهرست جبهه متحد اصولگرایان ، متشکل از چهره های متدین ، انقلابی، کار آمد ،‌جوان، با تجربه و با سوابق روشن در جبهه نبرد نرم با آمریکا خواهند بود.
همه سلایق و علایق
در فهرست خواهند بود
حبیبی گمانه زنی های برخی نشریات در مورد فهرست جبهه متحد اصولگرایان را نادرست خواند و تصریح کرد : فهرست جبهه متحداصولگرایان  به گونه ای شکل خواهد گرفت که همه سلایق و علایق اصولگرایی را در بر دارد .
مشارکت گسترده از نظر
 جبهه متحد اصولگرایی مهم است
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: آنچه ، مسئله همه مردم ،‌احزاب و گروه ها در انتخابات است. دشمن می خواهد ما یک انتخابات بی رمق داشته باشیم، اما به فضل خدا انتخابات پرشور،‌آزاد ، رقابتی و سالم خواهد بود.
علت اصلی فشار ها
توفیقات انقلاب اسلامی درمنطقه است
 وی شرایط کشور را حساس توصیف کرد و بیان داشت: حجم تهدیدات دشمن افزایش یافته است تحریم های اقتصادی و سیاسی هر روز شکل تازه ای به خود می گیرد، اما با رهنمود های مدبرانه مقام معظم رهبری، مجلس و دولت با همکاری با هم مقابله هوشمندانه ای در برابر تهدیدات و تحریم ها که البته علت اصلی این فشار ها توفیقات انقلاب اسلامی درمنطقه است خواهند داشت.
دولت دیپلماسی فعال داشته باشد
وی افزود: دولت باید با یک دیپلماسی فعال پاسخ تهدیدات دشمن را بدهد .
حبیبی خطاب به دولت های غربی اظهار داشت : غرب نباید انتظار داشته باشد ملت دست روی دست بگذارد و هر روز شاهد یک فشار اقتصادی و سیاسی باشد، صبر ، تدبیر و شجاعت ملت به توطئه و دشمنی پاسخ قاطع و تعیین کننده ای خواهد داد .
بستن تنگه هرمز یکی از مطالبات اصلی مردم
 در پاسخ به تهدیدات دشمن است
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از ارتش جمهوری اسلامی به خاطر برگزاری رزمایش ولایت 90 گفت : بستن تنگه هرمز به هنگام فشار های غرب که به حد اعلان جنگ با ملت ایران برسد یک پاسخ خوب است. بستن تنگه هرمز یکی از مطالبات اصلی مردم در پاسخ به تهدیدات دشمن است.
انتظار مردم از دلاور مردان
 سپاه پاسداران و ارتش
 وی با اشاره به مانور نظامی قریب الوقوع سپاه پاسداران در خلیج فارس و دریای عمان خاطر نشان کرد: مردم از دلاور مردان سپاه پاسداران و ارتش انتظار دارند پاسخگوی تهدیدات نظامی،‌ سیاسی و نیز تحریم های اقتصادی دشمن باشند. مطمئن باشند ملت از آنها حمایت می کنند .
اروپا صادق باشد
حبیبی اظهار امیدواری کرد : اظهار تمایل اروپا برای تداوم مذاکرات 1+5 با ایران به جای تکرار گذشته که غیر صادقانه بود ،‌ صادقانه باشد زیرا هر  بار که مذاکره شده است ما شاهد یک قطعنامه شدید الحن از سوی شورای امنیت بوده ایم .
در وضعیت "مصونیت "
 ‌از تهدیدات بیرونی هستیم
وی راه اندازی سایت "فردو"  را یک اقدام شجاعانه و قابل تقدیر خواند و تصریح کرد : پیشرفت های هسته ای ایران به نقطه غیر قابل برگشت رسیده است، اکنون ما در وضعیت "مصونیت " ‌از تهدیدات بیرونی هستیم. غرب از این واقعیت مطلع است و خود را با آن تطبیق دهد. اکنون وقت آن است که غرب به این دروغ خاتمه دهد که ایران به دنبال غنی سازی تسلیحاتی است .
 
                                                        تنها راه خروج از  نگرانی
وی ادامه داد: آنها باید غنی سازی صلح آمیز هسته ای را از ایران بپذیرد و به تهدیدات و تحریم ها پایان دهند این تنها راه خروج از  نگرانی است .
فشار علیه سوریه و عراق
 رسوایی برای آمریکا
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی  در بخش دیگری از این گفت و گو فشار علیه سوریه و عراق، با اقدامات تروریستی بی سابقه را یک رسوایی برای آمریکا و باعث شناخته شدن و انزوای عوامل داخلی آمریکا دانست و گفت : آمریکائی ها و شرکای منطقه ای آنها به ویژه عربستان با دست زدن به اقدامات تروریستی خونین در دمشق و بغداد چهره زشتی از تروریسم دولتی را به نمایش گذاشتند. آنها ملت عراق و سوریه را هدف قرار دادند لذا به نتیجه نمی رسند. دولت عراق وسوریه از این مرحله عبور می کنند اما آنها که در منطقه باد کاشتند بزودی طوفان درو خواهند کرد .
دولت در مدیریت بازار پول دچار کاستی هایی است
حبیبی در ادامه در خصوص مدیریت دولت در کنترل نرخ دلار و سکه اظهار داشت: دولت در مدیریت بازار پول دچار کاستی هایی است که باید اهتمام ویژه به آن داشته باشد. ما معتقد نیستیم که در وضعیت بحرانی هستیم، قطعا دولت باید در این باره به نمایندگان مجلس پاسخگو باشد.
یک گلایه از مجلس
وی با گلایه از مجلس که جلسه یکشنبه گذشته را به موضوع "نجات اقتصاد  ملی" اختصاص داده بودند گفت : عنوان نجات اقتصاد ملی برای رسیدگی به مشکلات مربوط به قیمت ارز و طلا نوعی بزرگ نمایی از مشکل پدید آمده است. هر مسئله را باید در اندازه خود تعریف کرد و برای آن دنبال چاره بود.
غفلت نمایندگان از یک قانون
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 89 به مجلس بیان داشت : مطابق اصلاحیه قانون آئین داخلی مجلس باید وفق اصل 55 قانون اساسی تفریغ بودجه تسلیم مجلس شود. همچنان که قانون بودجه توسط رئیس جمهوری تسلیم مجلس می شود، تفریغ بودجه هم باید توسط رئیس دیوان محاسبات تسلیم مجلس شود، به نظر می رسد نمایندگان محترم از این مهم غفلت کرده اند .
تفریغ بودجه
 مهمتر از اصل بودجه است
 حبیبی در پایان افزود: موضوع تفریغ بودجه مهمتر از موضوع اصل بودجه است، تفریغ بودجه به ما نشان می دهد بودجه چگونه اجرا می شود ، اشکالات آن چیست و راه حل های آن کدام است. مجلس از طریق نهاد نظارتی دیوان محاسبات باید هر سال به تفریغ بودجه اهتمام ویژه داشته باشند و این اهتمام حتما قبل از رسیدگی به بودجه صورت گیرد .


https://shoma-weekly.ir/aGfBPi