سیاسی

دیپلماسی تهاجمی آمریکا به خاطر انفعال دولت است

متاسفانه سیاست خارجی دولت یک سیاست کاملا انفعالی و غیر انقلابی است لذا همین مسئله موجب شده است که آمریکایی ها به خود اجازه دهند تا به صورت تهاجمی با ما برخورد کنند.
به گزارش سرویس سیاسی "شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان” ؛ بار دیگر آمریکا برجام را زیر پا نهاد و خرید آب سنگین از ایران را منتفی اعلام کرد همچنین روز گذشته ویدیویی از دونالت ترامپ در یوتیوپ منتشر شد که با گستاخی تمام عنوان کرد اوباما باید در جریان اغتشاشات سال ۱۳۸۸ کار ایران را یکسره می کرد.

متاسفانه وزارت خارجه ایران اسلامی همچنان به عملکرد منفعلانه خود ادامه داده و در مقابل این گستاخی های آمریکا تنها سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی نشان نداده است.

حمیدرضا ترقی رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در واکنش به این موضوع گفت: سیاست های آمریکا در رابطه با برجام روز به روز شفاف تر می شود و موضع گیری های سران آمریکایی به مرور نشان می دهد آن ها چه اهداف پشت پرده ای در رابطه با برجام دنبال می کردند.

وی افزود: همانطور که فتنه ۸۸ یکی از ابزار های آن ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده برجام هم در واقع با همین نیت دنبال کردند و اگر به بیشتر اهدافشان نرسیدند به علت درایت ، تیزبینی و دور اندیشی مقام معظم رهبری بوده نه روش هایی که دولت در سیاست خارجی دنبال می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: متاسفانه سیاست خارجی دولت یک سیاست کاملا انفعالی و غیر انقلابی است لذا همین مسئله موجب شده است که آمریکایی ها به خود اجازه دهند تا به صورت تهاجمی با ما برخورد کنند.

ترقی عنوان کرد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران از تمامی اقدامات ، خیانت ها و جنایات آمریکا علیه خود آگاه است در نتیجه باید با حالت تهاجمی مقابله به مثل کند نه حالت انفعالی.

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: نخریدن آب سنگین ایران توسط آمریکا برای ایران ارزشمند است چرا که مسلما اگر آمریکا اقدام به خرید می کرد باز هم در پرداخت وجه دبه در می آورد و به بهانه های مختلف مانند غارت ۲ میلیارد دلار پولی به ایران پرداخت نمی کرد.

وی بیان کرد: ملت ایران باید خرسند باشند که آمریکا از خرید آب سنگین ایران منصرف شد چرا که اکنون می توانند با اعتماد بیشتر و قیمت واقعی تر به سایر کشور ها این دستاورد ملی را بفروشد.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: موضع گیری های ترامپ در حال حاضر بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد که نشان دهنده این است که موضع همه آمریکایی ها در مقابل جمهوری اسلامی مشترک است و تنها در روش برخورد با یک دیگر تفاوت دارند لذا به هیچ عنوان نمی توان به دولت آمریکا اعتماد کرد و راه سازگاری را پیش گرفت.

ترقی اظهار داشت: وزارت خارجه و دولت اکنون در وضعیتی قرار گرفته که انتظارات حاصل از برجام محقق نشده در حالی که به طور مستمر عملکرد آمریکا نشان دهنده تحقق گفته های منتقدین نسبت به برخورد وزارت خارجه با این کشور است همین امر مسبب سردگمی دولت شده است.

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین دولت نه می تواند با این برخوردهای آمریکا برخورد کند و نه می تواند با ملت هم صدا شده و آمریکا را نقد کند بنابراین این سردرگمی وزارت خارجه نتیجه عدم توجه به مولفه های اقتدار ملی و زیر پا گذاشتن خطوط قرمز است.

https://shoma-weekly.ir/9LSsAw