سیاسی

دید دولت به بخش‌خصوصی نگاه نامحرم است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نگاه دولت به بخش‌خصوصی نگاه نامحرم است. این نگاه نمی‌تواند باعث پیشرفت امور شود.
اسدالله عسگراولادی در گفت وگو با جهان صنعت نیوز در پاسخ به این سئوال که خروجی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی را در دولت‌های یازدهم و دوازدهم چگونه ارزیابی می‌کنید،گفت:«تصمیم‌هایی که در شورای دولت و بخش‌خصوصی گرفته می‌شود، توسط دولت مورد توجه قرار گرفته نمی‌شود. همواره محور صحبت‌ها درباره این است که چه باید کرد؛ اما هیچ وقت دولتی‌ها نمی‌گویند، الان در حال انجام چه کاری هستند. مشورت هم نمی‌گیرند. خواسته بخش‌خصوصی که در این جلسات شرکت می‌کند این است که نطراتشان مورد توجه قرار بگیرد، اما چنین اتفاقی نمی‌افتد. لذا این شورا کم‌خاصیت شده است.»

وی افزود:« نگاه دولت به بخش‌خصوصی نگاه نامحرم است. این نگاه نمی‌تواند باعث پیشرفت امور شود. من به عنوان صادرکننده امروز که می‌خواهم صادرات انجام دهم، غصه دارم که چگونه پول حاصل از صادرات را به کشور بیاورم. به ما می گویند پول صادرات را به سامانه نیما ببرید. خریدار خارجی من مثلا شخصی است که در آلمان است. شما به من بانکی معرفی کنید که بتواند پول من را بدهند. از دولت توقع داریم که با ما همکاری کند، ما نمی خواهیم با دولت درگیر شویم.»

عسگراولادی با تاکید بر این‌که دولت با مشورت نکردن، فکر می‌کند علامه دهر است، گفت: « نمونه‌اش همین ارز ۴۲۰۰ تومانی. من از اول گفتم این کار غلط اندر غلط است. عامل این کار هم آقای جهانگیری بود.حالا خودشان پشیمان شده‌اند، نمی‌توانند جمع کنند.»

این تاجر باتجربه عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه دولت بخش‌خصوصی را قبول ندارد، اظهارداشت:« دولت می خواهد بخش‌خصوصی تابع باشد و هرچه او می‌گوید ما بگوییم چشم! البته ما هم می‌گوییم چشم، اما وقتی گیر می‌کند برای حل مشکل مراجعه نمی‌کند. مثلا اخیرا مقرراتی وضع شده که تنها کسانی می‌توانند برای واردات کالا ثبت سفارش کنند که از قبل این‌کار را کرده باشند. این چه قانونی است؟ چگونه است که به ما می‌گویند باید پول حاصل از صادرات را به نیما عرضه کنیم، اما ثبت سفارش باید مسبوق به سابقه باشد؟»

https://shoma-weekly.ir/qpPZYv