سیاسی

دیدگاه های انتخاباتی

دکتر غفوری فرد: اصولگرایان تابع تصمیم سه فقیه خواهند بود

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه علی لاریجانی به نظرات فقهای سه گانه احترام میگذارد، گفت: اصولگرایان بدون استثنا از تصمیم آیات مصباح، موحدی و یزدی حمایت میکنند.

حسن غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با «تسنیم» درباره آخرین اخبار از وحدت اصولگرایان در انتخابات آتی گفت:اصولگرایان با محوریت جامعتین حرکت میکنند و سه فقیه یعنی حضرات آیات مصباح یزدی، موحدی کرمانی و یزدی به هر تصمیمی که برسند اصولگرایان بدون استثنا از آن حمایت کرده و نظرات آنان را میپذیرند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت علی لاریجانی در انتخابات آتی، او را در دایره اصولگرایی دانست و گفت: آقای لاریجانی جزء اصولگرایان است و به تصمیمات این سه فقیه حتما احترام میگذارد. در صورت دعوت در جلسات اصولگرایان او در این نشستها حضور پیدا خواهد کرد.

غفوری فرد گفت: آن چیزی که قطعی است این است که لاریجانی با اصولگرایان در انتخابات شرکت خواهد کرد. در ملاقاتی که اخیرا من با حجتالاسلام ناطق نوری داشتم وی تاکید کرد که به هیچ وجه در انتخابات شرکت نخواهد کرد. وی با همه گروهها از چپ و راست ارتباط دارد اما اینکه بخواهد گروه یا لیستی را در انتخابات تایید کند اینگونه نخواهد بود.

حجتالاسلام بنایی: تنگ نگری در تعریف اصولگرایی عدول از نظر رهبری است

حجتالاسلام علی بنایی در واکنش به تلاش گروهی از اصولگرایان تندرو برای جدا کردن لاریجانی از جریان اصولگرایی، گفت: سوابق رئیس مجلس کاملا نشان میدهد که ایشان در نظام از جایگاه ویژهای برخوردار است که دلیل آن هم، سلامت نفس، پیروی از رهبر و اعتقاد به بنیانهای نظام است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: افرادی که سعی دارند دایره اصولگرایی را خارج از تعریف مقام معظم رهبری بیان کنند، اشتباه می‌‌کنند.

وی بر ضرورت حفظ احترام و جایگاه مسئولان نظام تاکید کرد و گفت: درست نیست که افراد برای رسیدن به امیال سیاسی خود، چهرههایی که برای نظام دارای اعتبار هستند را تخریب کنند؛ باید از این شخصیتها حفاظت کرد.

نماینده مردم قم در مجالس هفتم و هشتم با بیان اینکه اصولگرایی یک طیف وسیع و گسترده است که شاکله اصلی آن را رهبری طراحی کرده اند، خاطرنشان کرد: افرادی که متوصف به اصولگرایی هستند، باید از سعهصدر و توانمندی کامل برخوردار بوده و خود را در فراز و فرودها به اثبات رسانده باشند. اینکه اصولگرایی را «رادیکالی» تعریف کنیم و هرکه با ما هم نظر و هم عقیده نبود را اصولگرا ندانیم، قطعا با مذاق رهبری، هیچگاه همخوانی نخواهد داشت.

مصری: شفافیت مالی مانع خرید رای میشود

رئیس فراکسیون حزب مؤتلفه اسلامی معتقد است لایحه «شفافیت هزینههای انتخاباتی» بساط سفرهانداختن و رای خریدن را جمع میکند.

عبدالرضا مصری در گفتگو با «ایسنا» شفاف شدن هزینههای انتخابات را لایحهای بسیار مهم، ضروری و مقبول دانست و افزود: این لایحه باید زودتر و قبل از نزدیک شدن به انتخابات به مجلس داده میشد، اما هنوز هم برای بررسی آن دیر نیست.

وی به بیان ویژگیهای این لایحه پرداخت و خاطرنشان کرد: این لایحه عجولانه و در یک
ضرب الاجل نوشته شده و در بسیاری از بخش
های آن ابهام وجود دارد و در برخی از بخشها کامل و معقول نیست. عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: در این لایحه گفته شده که پولهای کثیف نباید در انتخابات هزینه شود و هیچ اشارهای نشده که استفاده از این پولها باید چه برای انتخابات و چه خارج از انتخابات ممنوع باشد، نه اینکه هرکس هرکجا که خواست از این پولها استفاده کند و فقط استفاده از آن در انتخابات ممنوع باشد که این یکی از موارد ابهام لایحه است. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش دیگری از این لایحه آمده که استفاده از برخی از منابع عمومی در انتخابات جایز است، در حالی که به هیچ عنوان پول و امکانات دولت و عمومی نباید برای انتخابات هزینه شود.

وی اظهار کرد: معتقدم در صورت رفع ابهامات و کسری های این لایحه، حتما در مجلس به تصویب میرسد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر این لایحه به قانون تبدیل و اجرایی شود دیگر هیچ نمایندهای به دلیل خرید رای و ریخت و پاشهایی که کرده وامدار کسی نخواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/LIx1Vl