بین الملل

دیدار سفیر کره شمالی در ایران با قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی

سفیر کره شمالی در ایران با حضور در دفتر مرکزی حزب موتلفه اسلامی با حمیدرضا ترقی قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، ترقی در این دیدار گفت: ایران، سیاستهای آمریکا در منطقه را یکی پس ازدیگری شکست داده است .

وی همچنین اظهار داشت: اگر انتقال ویروس کرونا به کره شمالی کار کره جنوبی باشد ،اقدامی ضد انسانی وجنایتی علیه نژاد کره است و ما این را محکوم می کنیم .

وی با اشاره به کشف آزمایشگاههای میکروبی آمریکا در اوکراین، این نوع جنایت علیه بشریت را ناشی از خوی استکباری و ضدحقوق بشری امریکا و عمالش در منطقه دانست و تاکید کرد: ایران امادگی ارسال واکسن ضد کرونا به کشور دوست ،کره شمالی را دارد .

ترقی، با اشاره به تغییر رویکرد دولت جمهوری اسلامی دراین مقطع نسبت به کشورهای شرق آسیا و امضای توافقنامه های دراز مدت با انها، گفت: مانور سه جانبه نظامی امریکا، کره جنوبی و ژاپن در شرق آسیا، موجب ناامن شدن آن منطقه و تاثیر گذاری منفی بر روی اقتصاد منطقه خواهد شد .

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر ضرورت تقویت پیمانهای منطقه ای بین کشورهای مدافع چند جانبه گرایی در دنیا، مهار بیماری کرونا در کره شمالی را به رهبری و مسئولین این کشور تبریک گفت و با مقایسه مقاومت ملت ایران و کره شمالی در برابر استکبار اظهار داشت: ما در شرایطی با استکبار مقابله و دربرابر سباستهای او ایستاده ایم که ۸۵شبکه رادیو و تلویزیونی و چند هزار منافق ضد انقلاب وابسته به امریکا در آلبانی شبانه روز علیه ملت و نظام اسلامی دروغ پراکنی و سیاه نمایی می کنند و این نوع مبارزه با دروازهای باز برای نفوذ دشمنان بسیار دشواراست ولی می بینید که سیاستهای امریکا در منطقه علیه ایران یکی پس از دیگری شکست خورده است.

در این دیدار هان سونگ او سفیر کره شمالی در ایران، با اشاره به سالگرد استقلال کشورش، خواستار توسعه روابط همه جانبه حزب موتلفه اسلامی با حزب کارگر کره شمالی شد و اعلام کرد: ما درکنار ملت انقلابی ایران در تقابل با قدرت استکباری امریکا هستیم.

وی سیاست خارجی ایران را ستود و ایستادگی و مقاومت ملت ایران را الگوی دیگر کشور ها دانست .

https://shoma-weekly.ir/IZ1NgA