بین الملل

دیدارهای حاشیه ای هیئت حزب موتلفه با هیئت های دیگر کشورها

رییس مرکز اموربین الملل حزب موتلفه اسلامی از استقامت و پایداری مردم و ارتش سوریه تجلیل و آثار این جنگ برای امنیت آینده جهان اسلام را بسیار مفید و سرنوشت ساز دانست و تاکید کرد دشمنان مقاومت بسادگی جنگ را رها نخواهند کرد و باید هزینه این جنگ را برای دشمنان روزبروز سنگین تر ساخت.

1-     دیدار با رئیس حزب کارگر بنگلادش و عضو پارلمان آن کشور
در این دیدار هیئت بنگلادش ضمن تجلیل از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم ها ی غرب و آمریکا و مواضع انقلابی این کشور توانایی حفظ پشتیبانی مردم از انقلاب را علی رغم فضای باز سیاسی در کشور و تبلیغات وسیع دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی ستودند. هیئت مذکور علاقه مردم کشوربنگلادش به جمهوری اسلامی ایران و رصد کلیه اخبار و رویدادهای ایران را مورد تائید قرار داد و تاکید کردند اگر حمایت ایران نبود سوریه تا کنون سقوط کرده بود.
در این دیدار رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی به تحولات اخیر درانتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و حماسه سیاسی مردم ایران را تشریح و تاکیدکرد مواضع اصولی نظام جمهوری اسلامی حفظ خواهد شد ولی در نحوه ادبیات گفتگو و برخورد با دنیا تغییراتی رخ می دهد که تنش ها را کاهش دهد.
وی آثار تحریم های اقتصادی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را تبیین و شکست آمریکا و غرب در این نبرد را تاکید نمود.
2-    هیئت حزب موتلفه اسلامی به ریاست حمیدرضاترقی همچنین با هیئتی از پارلمان میانمار دیدار و نگرانی مردم و مراجع مذهبی ایران از کشتار مردم مسلمان آن کشور توسط بودائیان را اعلام و تاکید کرد ما این حرکت را سیاست آمریکایی- انگلیسی برای کشاندن درگیری های مذهبی موجود در غرب آسیا بین مسلمانان و تکفیری های سلفی به شرق آسیا بین بودائیان افراطی و مسلمانان می دانیم و انتظار داریم دولت و ارتش و مجلس برمه نسبت به این موضوع اقدام جدی بنماید.
مسئول هیئت میانمار که خود رئیس دوستی مذاهب بود، این تحلیل را تائید و اطمینان داد که بزودی جلو گسترش این درگیری ها گرفته خواهد شد. وی بعضی احزاب سیاسی مسلمان و غربی و بودائیان افراطی را مسبب این حوادث دانست.
3-    دیدار دوستانه با اعضای حزب کارگر آمریکا:
اعضای هیئت این حزب که مخالف شدید فشارهای آمریکا علیه ایران بوده و مرتب تاکید می کنند آمریکا باید دست از سر ایران بردارد ضمن دیدار با هیئت حزب موتلفه اسلامی حضور موفق خود در نمایشگاه کتاب ایران را مورد تاکید قرار داده و از ارتباط با ایران اظهار خوشحالی نمودند.
4-    دیدار با هیئتی از علویان سوریه:
در این دیدار که در حاشیه رژه ارتش صورت گرفت، هیئت سوری از حمایت های جمهوری اسلامی ایران به سوریه در جنگ داخلی آن کشور تقدیر نمود و تاکید کرد این جنگ و حضور سلفی ها و تکفیری های افراطی از کشورهای مختلف جهان حقانیت مقاومت و بشار اسد را اثبات کرد و مردم را به حکومت بشار اسد پایبند تر ساخت . وی تروریستهای سوریه را در آستانه شکست و نابودی دانست و مقاومت را پیروز این جنگ خواند.
رییس مرکز اموربین الملل حزب موتلفه اسلامی از استقامت و پایداری مردم و ارتش سوریه تجلیل و آثار این جنگ برای امنیت آینده جهان اسلام را بسیار مفید و سرنوشت ساز دانست و تاکید کرد دشمنان مقاومت بسادگی جنگ را رها نخواهند کرد و باید هزینه این جنگ را برای دشمنان روزبروز سنگین تر ساخت.


https://shoma-weekly.ir/4JlqPA