سیاسی

دکتر صالح اسکندری: محتوای فرهنگی و اجتماعی پیام نوروزی امام خامنهای رسالت رسانه ها را بیشتر میکند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خطاب به مردم، گفت: محتوای فرهنگی و اجتماعی پیام نوروزی ایشان، رسالت رسانه‌ها را بیشتر می‌کند.
صالح اسکندری در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص راهکارهای تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سطح جامعه، اظهار داشت: اگر تحلیل محتوایی از پیام و بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال داشته باشیم بیش از 60 درصد محتوای پیام ایشان، فرهنگی و اجتماعی است و همین محتوا بار فرهنگی و اجتماعی رسالت رسانه را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به ابتکار هویتی مردم ایران اشاره کردند که نوروز باستانی را به نوروز اسلامی تسری دادند و بازدید اقوام و صله رحم ر ا به این موضوع افزودند و در این شرایط نوروز از شکوه شاهنشاهی فاصله گرفت و مردم هویت جدیدی به آن بخشیدند، ایشان در پیامشان به چهار پایه اصلی نظام‌سازی یعنی نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر تاکید کردند.

رئیس بسیج رسانه تهران همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب به بحث معروفات، ایجاد و حفظ نظام اسلامی، مسئله تکثیر نسل اسلامی اشاره کردند و در سخنرانی در حرم رضوی نیز مسئله حمایت از دولت، مسئولان و تفاوت بین محبوبیت و مشروعیت را اشاره کردند و فرمودند نقدها باید به گونه‌ای باشد که اعتماد عمومی را خدشه‌دار نکند.

وی افزود: رسانه‌‌ها در این زمینه باید در سه سطح فضاسازی، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی در صحنه حضور داشته باشند، یکی از موضوعات در این سه سطح مسئله امنیت ملی است اینکه دشمن می‌خواهد از طریق تحریم، امنیت را از بین ببرد لذا رهبر معظم انقلاب دو بار در این زمینه نظرات خود را اعلام کردند و بسیار صریح به نعمت امنیت در کشور ما در مقایسه با کشورهای منطقه اشاره کردند.

اسکندری بیان کرد: یکی از وظایف رسانه‌ها قبیح کردن چهره افرادی است که به هر دلیلی به دنبال از بین بردن امنیت هستند، امسال ما انتخابات مهمی پیش رو داریم جریاناتی به بهانه انتخابات به دنبال وارد کردن خلل هستند و رسانه‌ها باید چهره واقعی را نشان دهند، رسانه‌ها باید در مولفه‌های اساسی برای نظام‌سازی و بهره‌برداری فرهنگی از فضای عبادی سیاسی نماز جماعات فعال باشند، رسانه‌ها باید در خصوص توسعه فرهنگ مساوات از طریق مواردی مانند انفاق، وقف و زکات تبلیغات کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامت مهم در این میان خود مردم و حمایت عملی از دولت است، از سال 89 که مسئله تحریم‌‌ها در مقابل کشور ما عملی شده است، مردم می‌توانند با مصرف کالای داخلی، پرهیز از تشریفات و تجملات، با اهتمام نسبت به اسراف، قناعت عمومی به کمک دولت در صحنه بیایند و مانع رسیدن دشمن به اهداف بشوند، ما امروز فرصت‌های زیاد و ارزشمندی از جمله نیروی آماده به کار و تحصیلکرده داریم که خود می‌توانند در صورت برنامه‌ریزی درست و با استفاده از استعدادها بازوی کمکی دولت شوند.

https://shoma-weekly.ir/B3FRWB