سیاسی

دو سال پایانی، فرصت مناسبی برای اثبات کارآمدی دولت است

ولت در دو سال پایانی می‌تواند با تمرکز بر این دو محور اصلی کارآمدی خود را اثبات کند و مردم در این دو سال باقی‌مانده شاهد یک دولت کارآمد، انقلابی و رو در رو با آمریکا باشند .
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت:اگر آقای روحانی به این توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب عمل کنند، می‌توانند کارنامه خوبی را از دولت خود به جای بگذارند.

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره مهمترین اولویت‌های دولت در دو سال پایانی گفت: توصیه مهم رهبر معظم انقلاب به دولت و رئیس‌جمهور در این دیدار پرهیز از حاشیه‌سازی بود. دولت در شش سال گذشته غالباً به جای پاسخگویی به مطالبات مردم و عمل به وعده‌های داده‌شده مشغول دوقطبی‌سازی و حاشیه‌سازی بوده و از تعهداتی که به مردم داده فاصله گرفته است و لذا رهبری انقلاب دولت را در دو سال باقی‌مانده به دوری از حاشیه‌سازی فراخواندند.

وی ادامه داد: درباره اولویت‌های دو سال پایانی دولت نیز ایشان اقتصاد و فرهنگ را به منزله دو محور اصلی و اولویت اساسی مطرح کردند و بیان کردند که کارآفرینان و تولیدکنندگان رزمندگان جبهه جنگ اقتصادی هستند و دولت باید از آنان حمایت کند تا بتوان در مقابل آمریکا پیروز شد. ایشان در زمینه فرهنگ نیز تهاجم و نفوذ فرهنگی دشمن را مورد تأکید و توجه قرار دادند که پیش از این بارها نیز در این باره تذکر داده بودند. لذا دولت در دو سال پایانی می‌تواند با تمرکز بر این دو محور اصلی کارآمدی خود را اثبات کند و مردم در این دو سال باقی‌مانده شاهد یک دولت کارآمد، انقلابی و رو در رو با آمریکا باشند و اگر آقای روحانی به این توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب عمل کنند، می‌توانند کارنامه خوبی را از دولت خود به جای بگذارند.

انبارلویی درباره توصیه چندین باره رهبر معظم انقلاب به استفاده دولت از ظرفیت‌ نهادهای توانمند داخلی مانند شرکت‌های دانش‌بنیان و جهاددانشگاهی و امثال آنها گفت: ظرفیت‌های عظیمی در کشور وجود دارد که مهمترین آنها نیروی انسانی باسواد، کارآمد، متخصص و باانگیزه است و اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان فراوانی وجود دارند که می‌توانند گام‌های بلندی را برای دور زدن تحریم‌ها و بالا بردن تولید ناخالص ملی بردارند. انتظار این نهادها از دولت آن است که جلوی فعالیت آنها را با قوانین دست و پاگیر و برخی مانع‌تراشی‌ها سد نکند و در صورت امکان از آنها حمایت کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اظهار کرد: ایران با ظرفیت‌هایی که دارد قادر است تا ۳۰۰ میلیون نفر را تأمین غذایی کند و همه اینها در گرو آن است که دولت دقیقاً به توصیه‌های رهبری عمل کند و واقعاً از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی با رویکرد اقتصاد مقاومتی بهره ببرد و مردم نیز اگر چین رویکردی را مشاهده کنند حتماً به کمک دولت خواهند آمد.

https://shoma-weekly.ir/m8IFTN