سیاسی

دو آورده "نامزد" و "برنامه" را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهیم داشت

محمدنبی حبیبی: ما در حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی حدود دو سال قبل از برگزاری آن بحث و بررسی‌هایمان را آغازکردیم و سیاست‌های کلی‌مان را به نتیجه رساندیم. آنقدر این بحثها کارشناسانه بود که تا پایان انتخابات بر اساس همین جمع‌بندی‌های کارشناسانه کارمان را ادامه دادیم.
محمدنبی حبیبی دراجلاس دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی با مورد توجه قرار دادن انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراها اظهارکرد: ما در حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی حدود دو سال قبل از برگزاری آن بحث و بررسی‌هایمان را آغازکردیم و سیاست‌های کلی‌مان را به نتیجه رساندیم. آنقدر این بحثها کارشناسانه بود که تا پایان انتخابات بر اساس همین جمع‌بندی‌های کارشناسانه کارمان را ادامه دادیم.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: برای انتخابات ریاست جمهوری نیز معتقدیم نه فقط حزب موتلفه بلکه هر تشکل حزبی و سیاسی حق دارد که از همین الان وارد بحث‌های مربوط به انتخابات شود و نمی‌توان گفت ورود تشکلها و شخصیتهای سیاسی به این انتخابات‌‌ها زود است اگرچه دیرهم نیست.
وی همچنین اظهار کرد: در مورد اینکه حزب موتلفه با برخی اشخاص در مورد انتخابات ریاست جمهوری بحث‌هایی را داشته شایعاتی مطرح است این درحالی است که موتلفه راجع به موضوع نامزدی ریاست جمهوری با هیچ فردی بحثی نداشته وحتی داخل جلسات خصوصی خود نیز وارد بحث مصادیق نشده است.
حبیبی با بیان اینکه ما دو آورده "نامزد" و "برنامه" را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهیم داشت، گفت: دفاتر ما در شهرستانها مطالعات خود را انجام می‌دهند ولی ما طرح هر شایعه مربوط به اینکه مصداق فعلی حزب موتلفه اسلامی کیست را تکذیب می‌کنیم.
وی تصریح کرد: موتلفه یا خودش به صورت مستقل وارد بحث معرفی کاندیدای ریاست‌جمهوری خواهد شد و یا اینکه اگر مصلحت جریان اصولگرایی ایجاب کند که درقالب یک ائتلاف وارد انتخابات شود این کاررا انجام خواهد داد. در واقع موتلفه یا ممکن است از داخل حزب و یا خارج از حزب نامزد داشته باشد.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، نوع ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات ریاست جمهوری دهم را نیز مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه اصلاح‌طلبان برای بازسازی خود مدتی وقت لازم دارند، اظهارکرد: اگر فردی از اصلاح‌طلبان وارد میدان شود و البته سعی کند به عنوان جریان اصلاح‌طلبی معرفی نشود اما ضمنا مورد قبول اصلاح‌طلبان هم باشد چنین مقوله‌ای برای جریان اصولگرایی مهم است.
حبیبی خاطرنشان کرد: نمی‌شود گفت که اصلاح‌طلبان همه یک‌جور فکر می‌کنند منتها وقتی منافعشان مشترک شود ممکن است برای تقابل و رقابت با اصولگرایان سلیقه‌هایشان را به هم نزدیک کنند.
وی افزود: هم‌اکنون آقای عبدالله نوری جریان موسوم به سبز را عجین شده با اصلاح‌طلبان می‌دانند و از سوی دیگر آقای خاتمی می‌گویند که این دو گروه از هم جدا هستند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر اینطور نباشد که فردی مورد حمایت اصلاح‌طلبان وارد صحنه شود در میان خود اصولگرایان تعدد نامزد شکل خواهد گرفت و در داخل یک قطب بین شخصیت‌ها رقابت ایجاد می‌شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه برخی از سران اصلاح‌طلبان ضربه اصلی را به اصلاحات زدند، گفت: کسانی که مدعی هستند می‌خواهند داخل نظام فعالیت کنند باید مرزبندی خود را با فتنه 88 مشخص کنند. چرا که اگر کسی به نام اصلاح‌طلبی با گره‌خوردن به فتنه 88 وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری شود مورد اقبال مردم نخواهند بود.
حبیبی تصریح کرد: اصلاح‌طلبی که قانون اساسی را قبول داشته باشد به ولی فقیه معتقد باشد و خود را تابع ولی فقیه بداند اصلاح‌طلبی است که اگرچه با اصولگرایان رقیب است اما داخل نظام قلمداد می‌شود.
حبیبی همچنین بحث تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان را مدنظر قرار داد و ضمن اینکه این تحریم‌ها را جدی خواند، بابیان اینکه حال با توجه به این موضوع آنها می‌دانند عواقب اقدام نظامی چیست همگی متحد شدند تا ما در تحریم اقتصادی تسلیم غرب شویم، خاطرنشان کرد: من با اطمینان می‌گویم که درکشور ما ظرفیتهای لازم برای مقابله همه جانبه علیه این تحریم‌ها وجود دارد اما باید این ظرفیت‌ها به کارگرفته شود چرا که ما با اتکاء به این ظرفیت‌ها می‌توانیم در میدان جنگ اقتصادی قدرتمندانه بایستیم.
وی با بیان اینکه همه مشکلاتی که ما الان در اقتصاد داریم مربوط به تحریم نیست چرا که در حال بزرگ کردن موضوع تحریم هستند، گفت: البته تحریم در نابسامانی‌های اقتصادی تاثیر داشته و ما منکر آن نیستیم اما اینکه همه مشکلات را ناشی از تحریم بدانیم درست نیست.
وی همچنین بحث گشت ارشاد و مقابله با بدحجابی را مورد توجه قرار داد و گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای به نام طرح «عفاف و حجاب» وجود دارد. این طرح جامع‌الاطرافی است که بهتر از آن دیده نشده و ما از دولت قویا خواستاریم که این طرح عفاف و حجاب را پیگیری کند.
وی افزود: ما از مجموعه دولت گله‌مند هستیم به این علت که در اجرای طرح عفاف و حجاب همت لازم را به کار نگرفته‌اند.

https://shoma-weekly.ir/b8aVnm