سیاسی

دولت ها، سیاست خارجی خود با ایران را با ادبیات دولت رییسی تنظیم کنند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: سیاست های غلط آمریکا در ایران در این سالها، از براندازی نظام و آشوب و فتنه گری تا فروپاشی از درون همه احمقانه بوده است و دولتهای جهان باید سیاست خود با ایران را جدای از آمریکا، با محورهای ارائه شده توسط آیت الله رئیسی تنظیم کنند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نطق رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: دنیا بداند ادبیات دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی ایران تحول یافته است و رییس جمهور ایران با ادبیات انقلابی با جهان سخن می گوید.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی دکتر اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران این حزب افزود: نطق آقای رییسی یک نطق جامع و دربرگیرنده مواضع انقلابی رهبری و مردم بود.
وی ادامه داد: رییس جمهور به آمریکا گفت "ملت ما به شما اعتماد ندارد و معتقد است مقاومت جواب می دهد و دولت وی در مذاکراتی که نتیجه اش لغو همه تحریم ها نباشد شرکت نمی کند".
بادامچیان با اشاره به این سخنان رییس جمهور که "هژمونی آمریکا در جهان شکست خورده و در درون و برون دچار بحران است" و اینکه " تحریم یک ابزار جنگی علیه ملتهاست و ما با این ابزار و صاحبان آن خواهیم جنگید" گفت: این یک موضع هوشمندانه و مقتدرانه است که متاسفانه در دولت قبلی آن را مشاهده نمی کردیم.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ایران اسلامی طرفدار روابط احترام آمیز و متقابل بر اساس ارزشهای انسانی و الهی با همه کشورها و ملتهاست.
وی افزود: زورگویی و قلدری و روحیه استکباری آمریکا و همدستانش به بن بست و شکست رسیده و کشورهای جهان نیاز به تجدیدنظر دد سیاستها و مواضع خود دارند.
بادامچیان تاکید کرد: اگر دبیرکل سازمان ملل می گوید ما در مسیر نادرستی حرکت می کنیم و جهان در لبه پرتگاه است، پس نیاز به بازنگری در سیاستها و رفتارهای بین المللی حتی در سازمان ملل هست.
وی تصریح کرد: سیاست های غلط آمریکا در ایران در این سالها، از براندازی نظام و آشوب و فتنه گری تا فروپاشی از درون همه احمقانه بوده است و دولتهای جهان باید سیاست خود با ایران را جدای از آمریکا، با محورهای ارائه شده توسط آیت الله رئیسی تنظیم کنند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو با تقدیر از دولت در تامین واکسن کرونا اظهار داشت: سیاست صحیح دولت در تامین واکسن، گستردگی اقدام که موجب کاهش فوتیها شد موجب تقدیر و تشکر است.
بادامچیان همچنین از تیم اقتصادی دولت خواست با چاره جویی درباره تورم و جلوگیری از بالارفتن بی رویه قیمتها و با اقدامات ضربتی، اقتصاد معیشت مردم را فعال کنند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان رحلت عالم ذوالفنون علامه حسن زاده آملی را به رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه، شاگردان و علاقمندان ایشان و نیز فرزندان و به ویژه مردم استان مازندران و آمل تسلیت گفت.
بادامچیان همچنین به آسمانی شدن نوجوان فداکار ایذه ای، علی لندی اشاره کرد و آن را نمونه ای از ایثار، فداکاری، شجاعت، ایمان و از خودگذشتگی نسل جوان کشور دانست.
وی با تسلیت این حادثه تلخ گفت: نام و یاد این نوجوان از خودگذشته در کنار دهقان فداکار جاودانه خواهد ماند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین درگذشت مبارز مومن،  صادق، بی توقع و با تقوای جهادی مرحوم حاج هاشم امانی که مظهر جهاد مخلصانه و خدمات مومنانه بود را به همگامان او در جهاد و مبارزه علیه طاغوت به ویژه حزب موتلفه اسلامی تسلیت گفت و از طرف حزب، خانواده، همرزمان و همگامان آن مرحوم از پیام ولی امر مسلمین امام خامنه ای تشکر کرد.


https://shoma-weekly.ir/p5u1Ug