سیاسی

دولت ها امکان پیروزی در فرهنگ و اقتصاد را باور نکرده اند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی و مبارزه با تهاجم فرهنگی کلید حل مشکلات دو عرصه اقتصاد و فرهنگ در کشور است؛ دولت ها باور نکرده اند که می توان در عرصه فرهنگی و اقتصادی با تکیه به نیروهای داخلی موفق باشیم.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ساختن نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی را مختص جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فراگیر است که با رهبری علما، روحانیت و مرجعیت بی هیچ نمونه ای در سراسر دنیا به ثمر نشست.

امام جمعه کازرون با اشاره به از بین رفتن کمونیست ادامه داد: نظام سرمایه داری نیز در آستانه فروپاشی است؛ جوامع غربی به دنبال دین، به ویژه اسلام هستند و این دلیلی است بر اسلام ستیزی سران استکبار و صهیونیسم بین الملل؛ از این رو است که به ساحت مقدس پیامبر اکرم توهین می کنند تا با گرفتن بازخورد غیر منطقی از مسلمانان خوف و هراسی در دل غرب نشینان بیاندازند.

حجت الاسلام خرسند افزود: بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران همین بوده است که در عرصه ای کلان نظام سازی کرده و مردم سالاری دینی را در حکومت به صورت عملی اجرا کرده است.

وی استقلال را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: ایران امروز در بسیاری از عرصه ها مستقل است و دلیل طولانی شدن مذاکرات 1+5 زیر بار منافع دشمنان نرفتن جمهوری اسلامی است و این استقلال سیاسی در گذشته این کشور و دنیا بی نظیر است.

امام جمعه کازرون در مقایسه ایران با کشورهای دیگر ابراز داشت: ژاپن با وجود قدرت علمی و اقتصادی در عرصه سیاسی و نظامی وابسته آمریکا است؛ حتی نمی تواند بدون اجازه آمریکا مانور برگزار کند؛ در حالی که ایران اسلامی در تمام زمینه ها حتی نظامی فعالیت های خود را به طور مستقل انجام می دهد؛ حل بحران های سوریه و داعش به دست ایران است.

حجت الاسلام خرسند استقلال در زمینه فرهنگی را دور از دسترس ندانست و تصریح کرد: متأسفانه کسانی که سعی در حل مشکلات اقتصادی کشور دارند یا تحصیل کرده غرب هستند و یا علوم غربی را مطالعه کرده اند؛ آنها می خواهند با الگوی بانک جهانی و دیگر الگوهای خارجی مسائل اقتصادی به ویژه اشتغال را حل کنند که این امر شدنی نیست.

وی حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی را با تکیه بر مذهب و فرهنگ داخلی ممکن دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی و مبارزه با تهاجم فرهنگی کلید حل مشکلات دو عرصه اقتصاد و فرهنگ در کشور است؛ دولت ها باور نکرده اند که می شود در عرصه فرهنگی و اقتصادی موفق باشیم؛ اگر در سال های گذشته اتکا به بودجه نفتی را کم می کردند، امروز به صفر رسیده بود.

https://shoma-weekly.ir/34G1yN