سیاسی

دولت نقض مکرر برجام رابا اقدام متقابل پاسخ دهد

قرار بود بر اساس نامه مقام معظم رهبری و نیز مصوبه مجلس خروج مواد به تدریج باشد و نیز قرار بود اگر آنها بدعهدی کردند و برجام نقض شد ما اقدامات متقابل انجام دهیم. اکنون ملت ایران منتظر اقدامات متقابل هستند و نباید فقط به نامه اکتفا شود.
محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نقض مکرر برجام توسط آمریکاییها گفت: بدعهدی آمریکا نشانه خصومت ریشهای با ملت ایران است.

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن میگفت، افزود: با آنکه بر اساس برجام قرار است تحریمها علیه ایران لغو شوداما نه تنها لغو نشده بلکه آمریکاییها از آن زمان تا کنون 3نوع تحریم را تدارک دیدهاند. یکی به بهانه روادید، یکی هم به بهانه بدرفتاری با بهائیان و سومی هم که در تدارک آن هستند به بهانه آزمایش موشکی است. این نوع بهانهجوییها نشان میدهد آنها نه تنها تحریمی را لغو نخواهند کرد بلکه بهدلیل تداوم خصومت با ملت ایران درصدد وضع تحریمهای جدید هستند.

حبیبی تصریح کرد: آمریکاییها هیچ وقت پایبند قول و قرار و تعهد خود نیستند این را در قرارداد الجزایر نشان دادند.

تشکر از رئیس جمهور بهخاطر قاطعیت در برخورد با بدعهدی آمریکا

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نامه رئیس جمهور به وزیر دفاع و یادآوری تداوم خصومتهای آمریکا با ملت ایران اظهار داشت: ما از رئیس جمهور بهخاطر قاطعیت در برخورد با بدعهدی آمریکا تشکر میکنیم. عقبنشینی آمریکا نشان میدهد اگر آنها از طرف دولت و ملت ایران قاطعیت ببینند، عقب مینشینند. لذا اگر دولت قاطع و با سرعت عمل کند آنها جرات نمیکنند، زیادهخواهی کنند.

ملت ایران منتظر اقدامات متقابل هستند

وی با اشاره به تعجیل دولت در اجرای برجام وخروج مواد از ایران بیان داشت: قرار بود بر اساس نامه مقام معظم رهبری و نیز مصوبه مجلس خروج مواد به تدریج باشد و نیز قرار بود اگر آنها بدعهدی کردند و برجام نقض شد ما اقدامات متقابل انجام دهیم. اکنون ملت ایران منتظر اقدامات متقابل هستند و نباید فقط به نامه اکتفا شود.

حبیبی با اشاره به مصاحبه آمانو با یک مجله آلمانی گفت: تکرار اتهامات بیروا و دروغ از سوی آژانس نباید با سکوت مقامات وزارت خارجه و مسئولان دولتی همراه باشد. این سکوت آنها را در تکرار اتهامات و دروغها جری میکند.

خروج ذخایر اورانیوم از ایران نباید سرآغاز تحریمهای جدید باشد

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: وقتی دشمن هر روز یک بهانه برای نقض برجام میتراشد تعجیل در اجرای برجام معقول نیست. اگر دولت به این نتیجه برسد که برجام را متوقف کند ملت از این اقدام پشتیبانی میکند و بیش از این تحقیر را نمیپذیرد.نباید خروج ذخایر اورانیوم از ایران سرآغاز تحریمهای جدید باشد.

حبیبی همچنین در مورد آخرین تحولات در همگرایی اصولگرایان تصریح کرد: اجلاس روز پنجشنبه گذشته یک موفقیت در گردهمایی اصولگرایان بود. در این روز ظرفیتهای اصولگرایی زیر یک سقف برای تصمیمسازی و تصمیمگیری در سطح ملی برای انتخابات آینده اعلام آمادگی کردند.

اصولگرایان صداهایی را که در صدد واگرایی هستند، رصد کنند

وی با اشاره به تهدیدها و فرصتهای پیش روی اصولگرایان اظهار داشت: اصولگرایان مراقبت کنند صداهایی را که در صدد واگرایی هستند رصد کنند و به آن پاسخ منطقی بدهند. رقبا به اختلافافکنی بین اصولگرایان امید بستهاند و آن را از طریق خاص دنبال و مدیریت میکنند.

مردم به اصلاحطلبان فتنه گر اعتمادی ندارند

وی با اشاره به کارنامه اصلاحطلبان گفت: برخی از اصلاحطلبان در فتنه 88 کارنامهای ننگین دارند. مردم به آنها اعتمادی ندارند آنها به سوالات کلیدی مردم در باب سیاست ، اقتصاد و فرهنگ پاسخ ندادهاند. مردم مسیر آنها رابا خط انقلاب و امام(ره) متفاوت میبینند. آنها حرفی برای حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت ندارند.

دولت دلش را به کاهش تورم نقطه به نقطه گرم کرده است

وی افزود: بیکاری، رکود و گرانی در کشور بیداد میکند و صدای نخبگان و حتی طرفداران دولت را در آورده است. اما دولت دلش را به کاهش تورم نقطه به نقطه گرم کرده است. در حالی که مردم تورم را در جیب خود و در معیشت و زندگانی حس میکنند. حبیبی خاطر نشان کرد: دولت نباید دلش را به برجام خوش کند. در حوزه تحریم نفت اگر بر فرض هم تحریم را بردارند با توجه به از دست رفتن بازار فروش نفت ایران و نیز کاهش قیت نفت عملاچیزی دست دولت را نمیگیرد که به آن دلگرم باشد.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در مورد سالگرد ارسال نامه امام خمینی(ره) به گورباچف اظهار داشت: نامه امام خمینی(ره) به گورباچف نقطه عطف در روابط ایران و شوروی سابق و اکنون روسیه است. مخاطب این نامه فقط گورباچف نبود. بلکه همه اندیشمندان و نخبگان روسی بودند. امروز اگرما شاهد گشایشی در روابط دو کشور و همکاریهای جهانی و منطقهای هستیم. آثار این نامه است.

شهادت شیخ نمر نقطه عطفی در مبارزات ملت عربستان است

حبیبی در واکنش نسبت به اعدام شیخ نمر به همراه تعدادی از مبارزان عربستانی گفت: در طول تاریخ روابط ایران و عربستان هرگز رهبران عربستان جرأت نمیکردند به علمای شیعه در این کشور جسارتی بکند تا چه رسد آنها را اعدام کند.وی افزود: شهادت شیخ نمر بدون شک نقطه عطفی در مبارزات ملت عربستان علیه وهابیها خواهد بود.دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان بیان داشت: دولت باید شدیدترین برخورد را با جنایات دربار آل سعود علیه علمای شیعه این کشور داشته باشد و این برخورد فراتر از یک بیانیه باید باشد.مراجع عالیقدر و علمای جهان اسلام در برابر این جنایات ساکت نخواهند نشست.


https://shoma-weekly.ir/yMuQuc