سیاسی

دولت نباید خطای مذاکره با آمریکا را تکرار کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مذاکره با آمریکا یک خطای استراتژیک و فرصت‌سازی برای پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مذاکره با آمریکا یک خطای استراتژیک و فرصت‌سازی برای پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا است.

محمد کرمی‌راد در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با اشاره به تبادل زندانیان و طرح موضوع مذاکره با آمریکا اظهار داشت: مذاکره با آمریکا خطای بزرگی است؛ چون ترامپ قبلا هم یک طرفه برجام را لغو کرد و از توافقنامه خارج شد، البته این مسئله قابل پیش بینی بود و مقام معظم رهبری فرموده بودند اعتمادی به آمریکا نیست و باید از آنها ضمانت اجرایی گرفته شود.

وی افزود: انجام مذاکره با آمریکا یک خطای استراتژیک است زیرا دولت برای راهیابی ترامپ به دور دوم انتخابات ظرفیت‌سازی خواهد کرد در شرایطی که آمریکا هم از داخل و هم از خارج تحت فشار است.

کرمی راد گفت: باید رهنمودهای مقام معظم رهبری در این رابطه و سیاست‌گذاری‌هایی که نسبت به دشمنان دارند را با دقت دنبال کنیم تا رئیس جمهور آمریکا برای دومین بار نتواند‌ در دور دوم ریاست جمهوری انتخاب شود.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا اگرچه اختلاف روش دارند، اما استراتژی واحدی را دنبال می‌کنند در واقع یکی از آنها معتقد است که باید با پنبه سر ببرد و دیگری معتقد به برخوردهای تند و خشن و نظامی است.

وی با بیان اینکه آنها به یک جنگ علنی علیه جمهوری اسلامی ایران ورود کردند، گفت: آمریکایی‌ها با به شهادت رساندن سردار سلیمانی که نقش بی‌بدیلی در خنثی سازی نقشه‌های آنها مبنی بر حمایت از مثلث عبری- عربی- غربی، موضوع از نیل تا فرات، وارد کردن داعش و... داشته به دنبال کاری بزرگ بودند.

کرمی‌راد عنوان کرد: در واقع آنها با وارد کردن داعش تنها به دنبال هدف قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و عربستان نبودند بلکه به پاکستان و افغانستان هم چشم طمع داشتند تا دولت بزرگی را پایه‌گذاری کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شهید قاسم سلیمانی و همرزمان وی توانستند آن نقشه‌ها را خنثی کنند و این جز با درایت فرماندهی کل قوا که بر مسائل جهان اسلام و منطقه اشراف کامل دارد میسر نبود.

وی افزود: مقام معظم رهبری سربازان دیگری نظیر سردار سلیمانی دارد که گوش به فرمان معظم له هستند و نمی‌گذارند بار دیگر یک خطای استراتژیک از سوی این دولت سر بزند که کمتر از یک سال از عمر آن باقی مانده است.

کرمی‌راد همچنین تاکید کرد: دولت با پوشش یک موضوع انسانی مبنی بر حمایت از آزادی همه زندانیان جهان از جمله زندانیان ایرانی در آمریکا و بالعکس اقدامی به ظاهر خوب را دنبال می‌کند، اما تبعات ناشی از این مذاکرات با آمریکا با توجه به چالش‌ها و بحران هایی که آمریکا با آن مواجه است دستاوردی جز حماقت به دنبال ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: فرماندار ایالات نیومکزیکو که حامی منافقین بود و در سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ در تلاش برای آزاد کردن سرباز نیروی دریایی آمریکا به نام مایکل وایت بوده جهت انجام مذاکرات با ظریف و تخت روانچی دیدار کرده و اخیراً نیز عکس دیدار آنها را در فضای مجازی شاهد بودیم در حالی که شأن جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه و معاون وی دیدار با فرماندار یکی از ایالات های آمریکا و مذاکره با آنها نبوده است.

وی ادامه داد: از مجلس در آن مقطع که البته با توجه به اینکه ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آن بر عهده افرادی بوده که خلاف مبانی رهبر انقلاب، مصوبات شورای عالی امنیت ملی و خط مشی جمهوری اسلامی ایران عمل می کردند، چیزی جز این انتظار نمی رفت، اما مجلس یازدهم با این تغییرات مثبت نباید اجازه مذاکره را اکنون که شرایط از نظر برتری موازنه سیاسی به نفع جمهوری اسلامی است و افکار عمومی دنیا پس از کشته شدن سیاه‌پوست آمریکایی معطوف به محکوم کردن آمریکا است را بدهند.

https://shoma-weekly.ir/Mr3fKa