سیاسی

دولت قانون حمایت از زنان بی سرپرست را معکوس اجرا کرد

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مجلس لایحه‌ای در بخش زنان بی سرپرست وکارتن خواب به دولت ارائه داد تا دولت آنان را سازماندهی و مکان مناسبی برای این افراد تهیه کند؛ اما اجرای این لایحه در دولت بصورت عکس بود به طوری‌که معاون رئیس‌جمهور در امور زنان پیشنهاد به عقیم کردن زنان خیابانی را به رئیس جمهور داده بود!.
نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در طول چهار ساله اخیر دولت در اجرایی بسیاری از قوانین و لوایح مجلس شورای اسلامی کوتاهی کرده است.

لاله افتخاری در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: دولت یازدهم اقدامات ارزشمندی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و اشتغال در طول چند سال اخیر انجام نداده وحتی در اجرای بسیاری از قوانین و لوایح که مجلس به دولت ارائه کرده، کوتاهی کرده است.

وی در ادامه گفت: دولت در برخی موارد حتی در بحث ثبت علائم تجاری واقتصادی در کشور فعالیت چشم گیری نداشته و این باعث ضعف اجرای دولت در بحث قانون اقتصادی شده است.

عضو سابق هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: مجلس لایحه‌ای در بخش زنان بی سرپرست وکارتن خواب به دولت ارائه داد تا دولت آنان را سازماندهی و مکان مناسبی برای این افراد تهیه کند؛ اما اجرای این لایحه در دولت بصورت عکس بود به طوری‌که معاون رئیس‌جمهور در امور زنان پیشنهاد به عقیم کردن زنان خیابانی را به رئیس جمهور داده بود!.

وی تصریح کرد: دولت بایستی با قوانینی که مجلس تصویب و برای اجرا در اختیار قوه مجریه قرار می‌دهد، همکاری کند نه در برخی قوانین بصورت مستقل رفتار کند.

عضو سابق هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مشکل اشتغال در کشور، افزود: همچنین دولت تدبیر و امید در بحث اشتغال ضعیف عمل کرده و بسیاری از جوانان تحصیل کرده و دانشگاهی ما با مشکل اشتغال روبرو هستند.

افتخاری با طرح این پرسش‌ها که دولت درمدت چهار سال اخیر چه اقدامات موثری در زمینه اشتغال برای جوانان انجام داده و چند کارخانه و کارگاه تولیدی در کشور ایجاد کرده است؟، ابراز داشت: دولت مشکلات زیادی را در عرصه اقتصادی به وجود آورده است که تعطیلی بسیاری از کارخانجات، کارگاه‌های تولید و شرکت‌های مادر و تعدیل نیرو از جمله مشکلاتی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

https://shoma-weekly.ir/c8xIEy