سیاسی

دولت رفتار معصومین با عهدشکنان را الگو قرار دهد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس به لزوم عبرت‌گیری از مذاکرات اهل بیت علیهم‌السلام تاکید کرد و گفت: نخستین لحظه‌ای که دشمنان زیر قولشان می‌زدند، پیشوایان ما نیز به آن‌ها پشت می‌کردند و معاهدات را نادیده می‌گرفتند.
لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با مورد اعتماد بودن اروپا اظهار داشت: اگر عملکرد اروپا و آمریکا را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که حرکتشان همسو و در یک جهت است.

وی گفت: برخی‌ها نقش پلیس خوب و برخی هم نقش پلیس بد را بازی می‌کنند. ترامپ این دفعه دید که منافعش از طریق ایفای نقش پلیس بد پیش می‌رود و همین رویه را هم پیش گرفت زیرا قول‌هایی که داده را عملی نکرده است.

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اروپا هم به نحوی با کژدار مریض رفتار کردن نقش پلیس خوب را ایفا می‌کند. آن‌چه که مهم می‌باشد این است که ما دستمان را بر روی زانوی خودمان بزنیم و از اربعین، عاشورا و ائمه اطهار علیهم‌السلام درس بگیریم.

افتخاری در ادامه به لزوم عبرت‌گیری از مذاکرات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام تاکید کرد و گفت: آن‌ها اگر معاهداتی داشتند، محکم می‌بستند و تا زمانی که طرف معاهده زیر میز نزده بود، ائمه هم به عهدشان پایبند می‌ماندند اما اولین لحظه‌ای که زیر قولشان می‌زدند پیشوایان ما نیز به آن‌ها پشت می‌کردند.

وی هم‌چنین یادآور شد: ما باید از این طرف جدی باشیم تا از آن طرف هم اروپا بداند که ابتدا باید مجامله را کنار بگذارد و سپس وارد میدان شود.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با برخی نقل قول‌ها مبنی بر مذاکرات برجام ۲ بیان داشت: ما برجام دو نداریم. برجام یک آن هم در فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب قابل ادامه است.

افتخاری افرود: ما نباید برجام را تفسیر دیگری کنیم. اروپا، غرب و کشورهای طرف معاهده در همین برجام ۱ هم مانده‌اند. ما برجام دو را نخواهیم داشت، آن‌ها حسن نیتشان را در همین برجام ۱ ثابت کنند تا به سایر موضوعات برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در توصیه به دولت گفت: ریاست جمهوری با جدیت و با همان مواضع اخیر ادامه دهند و مشاهده هم کردید که مردم ما قدرشناس سخنان ایشان بودند. قرار بر این بود که نرمش قهرمانانه، شجاعانه و با اقتدار باشد نه اینکه بخواهیم موضوع ضعف و کوتاه آمدن بگیریم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما به غرب و هم‌پیمانانش می‌گوییم که قرار ما فقط بحث درباره صنعت هسته‌ای بود. در صنعت موشکی و دفاعی به هیچ وجه نمی‌توانند ورود کنند و دکتر روحانی هم باید به همین موارد پایبند باشند که هستند.

https://shoma-weekly.ir/zCC4Jd