سیاسی

دولت راهکارهای جلوگیری از نفوذ را تدوین کند

رئیس مرکز بین‌الملل حزب مؤتلفه، شناخت دقیق دشمن یعنی آمریکا و ایادی آن، عدم خوش بینی به سیاست‌های غرب و به ویژه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی و توجه به سابقه جریان نفوذ در کشور را از جمله نکاتی دانست که موجب درک دقیق مفهوم نفوذ از سوی نخبگان سیاسی خواهد شد.
حمید رضا ترقی، در گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره مفهوم دقیق کلیدواژه نفوذ، به دور از نگاه‌های افراطی و تفریطی، که بارها در چند وقت اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، گفت: رسیدن نخبگان سیاسی کشور به تحلیل دقیق و واقع‌بینانه مقام معظم رهبری در موضوع نفوذ، نیازمند به فهم سه نکته است.

سه نکته ضروری برای درک دقیق موضوع نفوذ

وی در تشریح این سه نکته گفت:

اول شناخت دقیق دشمن یعنی آمریکا و ایادی آن و اطلاع از توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های پشت پرده آنها علیه کشورمان.

دوم عدم خوش بینی به سیاست‌های غرب و به ویژه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی و تبدیل نگاه خوش بینانه یا غلافلانه به نگاه هوشیارانه و همراه با سوء ظن به آمریکا.

ترقی اضافه کرد:

سومین نکته نیز توجه به سابقه جریان نفوذ در کشور از قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، مطالعه اسناد لانه جاسوسی و شناخت جریان‌های نفاقی که در طی دوران انقلاب در دستگاه‌ها نفوذ کردند و دست به اقدامات تروریستی زدند.

وی عنوان کرد: همچنین باید رسانه‌ها، مطبوعات و نویسندگان وابسته به غرب که به خصوص از دهه 70 حضور فعالی پیدا کردند و به دنبال براندازی نرم وخاموش بوده و هستند شناخته شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه یادآور شد: اگر نخبگان و فعالان سیاسی به این سه نکته توجه نکنند به عمق هشدار مقام معظم رهبری نسبت به پروژه نفوذ دشمن دست پیدا نخواهند کرد. بنابراین کسانی که امروز طرح موضوع نفوذ را ناشی از اطلاعات غلط می دانند نشان می‌دهد خودشان دسترسی به اطلاعات دقیق ندارند یا اینکه می خواهند خود را به نادانی بزنند.

اهمیت مطالعه تاریخ نفوذ پس از انقلاب اسلامی در دوره پسابرجام

ترقی با بیان اینکه اسناد و مدارک بیانگر استفاده دشمن از حربه نفوذ برای انحراف درمسیر انقلاب اسلامی است، گفت: نخبگان باید این مسئله را درک کنند تا بتوانند از تحلیل‌های نادرست دوری کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: باتوجه به شیوه های گذشته نفوذ دشمن در کشورمان در شرایط پس از برجام که روابط و تعاملات با سایر کشورها در حال افزایش است می‌تواند تجربه‌های مفیدی را در اختیار جامعه، فعالان سیاسی و مسئولان قرار دهد.

ترقی خاطرنشان کرد: اگر سوابق عملیات نفوذ دشمن , همراه با شناخت دقیق از تحرکات فعلی غرب در پسابرجام برای نفوذ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در کشور مورددقت قرار بگیرد هیچ اختلاف نظری درباره واقعیت نفوذ وجود نخواهد داشت.

معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اظهار کرد: طبیعتا وقتی نگهبان اصلی انقلاب اسلامی یعنی رهبر معظم انقلاب براساس اطلاعات دریافتی دقیق ومستند وموثق و موشکافانه‌ای که توسط دستگاه‌های مختلف اطلاعاتی به ایشان می‌رسد نسبت به خطر نفوذ هشدار می‌دهند باید آن را جدی گرفت و به جای فرافکنی یا پاک کردن و هوا کردن اصل موضوع نفوذ( که متاسفانه بعضی در این جند روز گستاخانه مرتکب شدند)، دولت موظف است راهکارهای جلوگیری از نفوذ بیگانگان در عرصه های مختلف را تهیه و تدوین کند و به اطلاع مقام معظم رهبری برای اجرابرساند.

https://shoma-weekly.ir/qVX4V9