سیاسی

دولت خودش را نماینده اکثریت مردم نمی داند

کارشناس مسائل سیاسی گفت:دولت خودش را نماینده اشراف می داند و خودش را نماینده اکثریت مردم نمی داند.
کارشناس مسائل سیاسی گفت: در حال حاضر تاریخ مصرف حسن روحانی برای بزرگان اصلاح طلب به سر آمده و چون تاریخ مصرف او در حال تمام شدن است، برای اصلاح طلبان ارزشی ندارد.

محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: دولت آقای روحانی برای پایگاه اجتماعی خودش هر کاری را می توانست انجام داده است؛ پایگاه اجتماعی آقای روحانی یک جمعیت دو یا سه درصدی از کل جمعیت کشور است و همان هایی هستند که تمام تصمیمات دولت از ابتدا تا الان در راستای تأمین منافع آن ها بوده است.

پایگاه اجتماعی دولت روحانی

وی افزود: در پایگاه اجتماعی دولت روحانی، اصلاح طلبانی حضور دارند که مجوز واردات گندم را دریافت کرده اند و امثال محمد امامی و سلبریتی ها هم جزء این پایگاه اجتماعی محسوب می شوند. تمام غول های بازار مسکن، غول های بازار سکه و وارداتچی ها از دولت روحانی سود برده اند؛ لذا روحانی تصمیم داشت که برای آنها مفید باشد که مفید هم بود.

این استاد علوم سیاسی خاطرنشان کرد:روحانی هیچگاه تصمیم نداشت و برای او مهم نبود که بخواهد برای اکثریت مردم کاری بکند.

کوشکی گفت: دولت روحانی، دولتِ اَشراف و سرمایه سالاران بزرگی است که حداکثر دو یا سه درصد جمعیت کشور را شامل می شوند و دولت روحانی درصدد تأمین منافع آن هاست. روحانی نه تصمیم دارد برای مردم کار کند و نه خود را متعهد به انجام خدمت برای مردم می داند.

دولت خودش را نماینده اکثریت مردم نمی داند

وی با بیان اینکه بحث نتوانستن نیست، بلکه بحث نخواستن است، عنوان کرد: چون دولت خودش را نماینده اشراف می داند و خودش را نماینده اکثریت مردم نمی داند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بزرگان اصلاح طلب چون از دولت روحانی سود برده اند از او حمایت کرده اند و تا زمانی هم که این دولت برای آن ها نفع داشته باشد از او حمایت خواهند کرد.

کوشکی در پایان گفت: اما در حال حاضر تاریخ مصرف حسن روحانی برای بزرگان اصلاح طلب به سر آمده و چون تاریخ مصرف او در حال تمام شدن است، برای اصلاح طلبان ارزشی ندارد، ولی سال 92 و سال 96 که روحانی می توانست منافع بزرگان اصلاحات را تأمین کند، آن ها از حسن روحانی حمایت کردند.

https://shoma-weekly.ir/hxjbyk