سیاسی

دولت بودجه 93 را با سیاست های اقتصاد مقاومتی منطبق کند

رییس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت در اولین فرصت باید لایحه ای را تنظیم کند تا بودجه 93 را با سیاست های اقتصاد مقاومتی منطبق کند.
کاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی  با اشاره به سیاست های کلی اقتصاد مقاوتی در اینباره اظهار داشت: هشت سال پیش مقام معظم رهبری اجرای سیاست های اصل 44 را به دولت و مجلس ابلاغ کردند و در آن موقع از این سیاست ها استقبال چشمگیری شد بطوری که خیلی از کارشناسان معتقد بودند که با اجرای این سیاست ها ، انقلابی در اقتصاد کشور رخ خواهد داد ولی الان که بررسی می کنیم می بینیم که این انقلاب اتفاق نیافتاده است. سوالی که مطرح است این است که آیا نقص در این سیاست ها بوده است یا اینکه سیاست ها اجرا نشده است؟ بنا به گزارش نهاد های نظارتی مشخص شد که این سیاست ها به هیچ وجه اجرا نشدند.

وی افزود:امروز هم مقام معظم رهبری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و اگر یک نگاه به این سیاست ها بکنیم متوجه می شویم که اجرای این سیاست ها خط مقدم جبهه اقتصادی کشور را در در برابر غرب به شدت قوی می کند.باید دید حالا که نمایندگان و مسئولین از این سیاست ها استقبال کردند چه اتفاقی رخ می دهد. اولین اتفاق این است که این سیاست ها در بودجه سال 93 دیده شود. از آنجایی که خطوط سیاست اقتصاد مقاومتی بعد از تصویب اولین بودجه دولت تدیر و امید مطرح شد لذا لازم است تا آقای رئیس جمهور یک مرور دیگر بر این بودجه داشته باشند تا در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت:اولین کار دولت باید انطباق فعالیت های اقتصادی خود با اقتصاد مقاومتی باشد لذا دولت در اولین فرصت باید لایحه ای را تنظیم کند تا بودجه 93 را با سیاست های اقتصاد مقاومتی منطبق کند چرا که این سیاست ها سیاست های اعلامی نیست بلکه سیاست های اعمالی است.

https://shoma-weekly.ir/g934Xm