بین الملل

دولت به نمادهای عزت آفرین فرهنگی اهتمام داشته باشد

لاسجردی گفت: دولت باید در حوزه های فرهنگی مثل سینما، کتاب، نخبگان و اندیشمندان و حوزه های دانشگاهی و علمیه یک مقداری به موضوع نمادهایی که می تواند عزت آفرین باشند توجه کنند تا بتوان از قالب این نمادها موضوع عزت ملی را بازتولید کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در هر جامعه ای برای اینکه عزت، شکوه و شانیت آدم ها حفظ شود باید به مبانی نمادین یا استوره ها و یا تفکرات و نشانه های آن جامعه تلقی و تفکر مناسبی داشت.

لاسجردی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با راه دانا با اشاره به اهمیت عزت ملی گفت: عزت ملی یک تفکر دو طرفه است که هم در داخل و هم بیرون مرزها باید دنبال آن بگردیم و آن را کسب کنیم.

وی ادامه داد: در هر جامعه ای برای اینکه عزت، شکوه و شانیت آدم ها حفظ شود باید به مبانی نمادین یا استوره ها و یا تفکرات و نشانه های آن جامعه تلقی و تفکر مناسبی داشت.

کارشناس مسائل منطقه اشاره کرد: شاید در برخی از حوزه ها که بعضاً کشورها کم می آورند و به نوعی دچار چالش می شوند، به نمادها و نشانه ها و چهره هایی که می توانند موضوع عزت را بازآفرینی کنند، روی می آورند.

لاسجردی تاکید کرد: دولت باید در حوزه های فرهنگی مثل سینما، کتاب، نخبگان و اندیشمندان و حوزه های دانشگاهی و علمیه یک مقداری به موضوع نمادهایی که می تواند عزت آفرین باشند توجه کنند تا بتوان از قالب این نمادها موضوع عزت ملی را بازتولید کرد.

حسن لاسجردی در تشریح مسئله اعتماد به غرب و خدعه گری و فریب کاری اروپایی ها گفت: برای مرزبندی بین دشمن و دوست باید یک سری معیار و ملاک هایی را در نظر داشت؛ مرز دوستی و دشمنی هم می تواند نیات باشد هم می تواند اعمال باشد.

این کارشناس خاطر نشان کرد: ایران تجربه متعددی در مواجهه و در ارتباط با تمدن غرب داشته است، چیزی که امروز بعنوان غرب چه از اروپا چه آمریکا و چه بعضاً کشورهای دیگری که با تفکر غربی همراه هستند اما درشرق زندگی می کنند، این ها حوزه تمدنی غرب هستند.

حسن لاسجردی تصریح کرد: آنچه که شاید برای تقسیم دوست و دشمن مهم است، این است که ما بتوانیم هم به تفکرات و هم به نیات دشمن پی ببریم؛ اگر این دو را رصد دقیق کنیم آن وقت تشخیص دشمن راحت تر می شود تا شیطنت ها و کارهای دیگری که انجام می دهند.

وی ابراز داشت: برخی اوقات کشورها در تقسیم منافع دچار غفلت می شوند و شاید اولویت گذاری قالب درستی نباشد؛ بعضی اوقات کشورها در کشمکش ها قربانی سیاست های قدرت های بزرگ می شوند، این ها ملاحظه هایی است که اگر می خواهیم از فرصت ها استفاده کنیم باید در حوزه نیات و افعال دقت کنیم.

لاسجردی در پایان گفت: اگر بتوانیم از میان نیات و افعال رقبایمان آن جایی که مرض، غرض و نقشه ضدیت مصرح این ها را داشته باشند، مسلماً حوزه دشمنی است، اما اگر از روی غفلت و نادانی باشد و در لای رقابت قدرت های بزرگ باشد و برخی از کشورهای کوچک نتوانند کاری انجام دهند، این حوزه حوزه ای است که می تواند بین دوست و دشمن خط فاصله بیاندازد.

https://shoma-weekly.ir/l5I2hE