سیاسی

دولت به نقدها با دیده خریدار نگاه کند

محمد کاظم انبارلوئی گفت: تورم و نوسانات قیمت در ماه های اخیر زمینه انتقاد خیلی از صاحبنظران و اقتصاددانان و در کنار آنها مراجع را فراهم ساخته است و دولت در برابر این نقدها باید به دنبال پاسخگویی باشد.

رئیس مرکزسیاسی حزب موتلفه اسلامی پاسخگو  و نقدپذیر بودن را ویژگی اصلی مسئولان در نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: اگر از گرانی و تورم انتقاد می شود دولت باید به جای واکنش نشان دادن در برابر نقدها پاسخگوی آنها باشد
محمد کاظم انبارلوئی گفت: تورم و نوسانات قیمت در ماه های اخیر  زمینه انتقاد خیلی از صاحبنظران و اقتصاددانان و در کنار آنها مراجع را فراهم ساخته است و دولت در برابر این نقدها باید به دنبال پاسخگویی باشد.
وی تصریح کرد: درباره عملکرد اقتصادی دولت در حوزه نظارت بر قیمت ها حرف و حدیث هایی وجود دارد که تنها راه برای  رفع  این حرف ها این است که خود دولت درصدد توضیح برآید و به این حدس و گمان ها پایان دهد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت باید به نقدها با دیده خریدار نگاه کند، خاطرنشان ساخت: معتقدم دولت نهم و دهم به نسبت سایر دولت ها پاسخگو تر بوده است ولی باید این ویژگی خود را حفظ کند، اگر می گویند بخشی از این نوسانات قیمت ها تحت تاثیر تحریم ها و تهدیدهای دشمن است یا زیاده خواهی بنگاه های اقتصادی دولتی و خصوصی مسبب این وضعیت است، پس باید این مسائل را با مردم و صاحب نظران در میان بگذارند.
انبارلویی افزود: خواسته دلسوزان نظام از دولت آن است که دستگاه های نظارتی  دولتی کنترل بیشتری بر بازار داشته باشند و اجازه ندهند شرایط معیشتی و اقتصادی مردم روز به روز سخت تر شود و این نقد چیزی نیست که دولت آن را نپذیرد یا در مقابل آن واکنش منفی نشان دهد.

https://shoma-weekly.ir/5AQreo