سیاسی

دولت به مدیریت جهادی برای فرهنگ توجه نکرد

رییس مرکز بین‌‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: مؤتلفه در ائتلاف اصول‌گرایان با محوریت جامعتین حضور پیدا می‌کند و اگر ظرفیت اصولگرایان متمرکز شود بیشتر موفق می‌شوند.
حمیدرضا ترقی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال با شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی آغاز شد و از دستگاه‌های اجرایی و تامینی کشور و همه مسئولان انتظار است در تحقق این شعار گزارش عملکرد خود را به جامعه و مردم بدهند.

وی مهمترین راهکار شعار سال را راهبردی برای تهدیدات دشمن دانست و تصریح کرد: از نظر ما در حوزه اقتصاد مقاومتی با وجود سیاست‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده در حوزه عمل جز چند اجلاس، اقدام عملی صورت نگرفته است.

رییس مرکز بین‌‌الملل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: فکر می‌کردیم در بودجه سال آینده دولت، برای تغییر رویکرد دولت راهکارهایی را بتواند در زمینه دور زدن تحریم‌های بیگانگان فراهم کند و هم در صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها قدم‌های موثری بردارد.

ترقی با بیان اینکه ظرفیت جدید مالیاتی کشور باید شناسایی شود، ادامه داد: در این راستا به‌ویژه برای افراد متمکن راهکار مشخص و روشنی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در زمینه فرهنگی دغدغه روحانیان همچنان باقی است، گفت: قبل از سفر امروز رئیس جمهور به قم گله بیشتر مراجع همچنان وجود داشت و این نشان می‌دهد دولت در حوزه فرهنگ به مدیریت جهادی توجه نکرده و در بودجه فرهنگی کشور بخش مذهبی، دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه از اعتبار لازم برخوردار نشده است.

رییس مرکز بین‌‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه فرهنگ در بودجه دولت مظلوم است، افزود: امید است در چند روز باقی مانده دولت در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری قدمهای موثری بردارد.

ترقی با بیان اینکه ما در عین حال که این دغدغه را نسبت به شعار سال داریم معتقدیم دولت با چالشهای متعددی در مسیر راه خود روبرو است، اضافه کرد: بخشی از آن چالشها فشارهای خارجی است و بخشی مربوط به مدیریت در داخل کشور است.

وی با اشاره به آماری که امروز توسط رئیس جمهور اعلام شد، تصریح کرد: این آمار از کاهش تورم و رشد اقتصادی که پدید آمده خبر می‌داد و این امر نشان می‌دهد دولت با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی می‌تواند آن را حل کند.

رییس مرکز بین‌‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت به این واقعیت اطمینان پیدا کرده که ما برای حل مشکلات اقتصادی تکیه به بیرون نباید داشته باشیم، یادآور شد: باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم اگر تورم را توانستیم از 40 درصد به 16 درصد کاهش دهیم می‌توانیم مشکلات دیگر را نیز حل کنیم.

ترقی ادامه داد: امید است ما سال آینده رونق کسب کار و خروج از رکود شکننده را داشته باشیم که امروز بخش تولید، اقتصاد و بنگاه‌های اقتصادی را دچار ورشکستگی کرده است.

وی با بیان اینکه در بعد سیاست خارجی آزمایش خوبی را دولت در طول یک سال و نیم توانست پشت‌سر بگذارد، گفت: دولت به این حقیقت سخن رهبر پی برد که غربی‌ها به دنبال رفع مشکل ما نیستند به دنبال کش‌دادن مذاکرات هستند.

رییس مرکز بین‌‌الملل حزب موتلفه اسلامی افزود: متمرکز شدن همه انرژی دولت روی مذاکرات و غفلت از ارائه راهکار برای حل این مسئله شاید فرصتسوزی باشد و بیش از این نباید منتظر نتیجه مذاکرات باشند.

ترقی با بیان اینکه رهبری با رهنمودهایی که دادند و تکیه به محصولات داخلی و اصلاح الگوی مصرف و سایر راهکارها حربه تحریم را از دشمن گرفتند، اضافه کرد: ایشان به تیم مذاکرهکننده فهماند که برای رفع تحریم نباید از حقوق هسته‌ای کوتاه بیایند.

وی با بیان اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد دو بیماری دارد که یکی نفتی بودن و دیگری دولتی بودن است، تصریح کرد: این دو مرض و بیماری اقتصاد مربوط به این مقطع نیست مربوط به اوایل انقلاب است و دولتی بودن آن مربوط به مقطع جنگ است که کسانی اقتصاد کشور را به دست گرفتند معتقد به دولتی شدن اقتصاد بودند.

رییس مرکز بین‌‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه امام راحل تاکید بر خروج دولت از اقتصاد داشتند، یادآور شد: این امر نشان میداد امام با دولتی شدن اقتصاد در دراز‌مدت رضایت نداشتند.

ترقی با بیان اینکه در آن زمان یک قشر نوکیسه جدید در کشور به وجود آمد و این امر سبب اختلاف طبقاتی شده و تورم 500 درصدی را پشتسر گذاشتیم، ادامه داد: از آن زمان تاکنون که 17 سال می‌گذرد مقام معظم رهبری تاکید به خصوصیسازی اقتصاد و کنار کشیدن دولت از اقتصاد و نظارتی شدن در مسائل کلان که از مردم برنمی‌آمده، بودند و روی جدا شدن بودجه از نفت تاکید کردند ولی دولت‌ها برای راحت بودن استفاده از درآمد نفتی برای حل مشکلات اقتصادی کمتر به این امر توجه کردند و تمام دولت‌ها مقصر هستند.

وی با بیان اینکه حزب موتلفه هم به طور طبیعی در عرصه رقابت انتخاباتی سال آینده حضور دارد، گفت: مؤتلفه در ائتلاف اصول‌گرایان با محوریت جامعتین حضور پیدا می‌کند و اگر ظرفیت اصولگرایان متمرکز شود بیشتر موفق می‌شوند.

ترقی تصریح کرد: تاکنون پنج همایش بزرگ اصولگرایان در تهران برگزار شده است همچنین در 20 استان کشور این همایش تشکیل شده و شوراهای همگرایی استان‌ها دارد تشکیل می‌شود.

رییس مرکز بین‌‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه احزاب نباید فقط در زمان انتخابات و رایگیری در صحنه حاضر باشند، اضافه کرد: این نوع احزاب روحیه قدرت‌طلبی بیش از خدمت به مردم دارند و ما نیز با وجود این احزاب مخالف هستیم و معتقدیم اینگونه رفتار فرد را از فعالیت حزبی زده می‌کند.

ترقی با بیان اینکه موضعگیری حزب موتلفه به صورت رسمی هر هفته برای تحولات سیاسی و خارجی اعلام می‌شود، تصریح کرد: ما تنها حزبی هستیم که هر هفته موضعگیری برای مسائل کشور داریم و برای مفاسد و مسائل اقتصادی اظهارنظر می‌کنیم و هم نقد منصفانه و هم تایید حکیمانه را از دولت داریم.

وی با بیان اینکه گام اصلی دولت اصلاح قانون احزاب است که به صورت لایحه به مجلس داده شده است، یادآور شد: به جز چند جلسه، اجلاس و مذاکره کار خاصی برای احزاب صورت نگرفته است و تاکنون گام جدی و مشخصی برای حمایت از احزاب برداشته نشده است.

رییس مرکز بین‌‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه حزب موتلفه تاکنون 200 دفتر در سطح کشور تشکیل داده است، ادامه داد: بالای 160 تا از آنها مجوز رسمی فرمانداری را گرفتند و بقیه در حال گرفتن مجوز قانونی برای فعالیت هستند و در تمام استان‌ها تشکیلات حزب فعال است در دوره قبل تنها حزبی که از گستردگی برخوردار بوده حزب موتلفه بوده است.

ترقی با بیان اینکه کنگره حزب هر سه سال شکل می‌گیرد و در آن خطمشی سه ساله تعیین می‌شود، گفت: سال آینده کنگره بعدی ما شکل میگیرد.

وی با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه آسیا است، افزود: تعداد 300 حزب در آسیا عضو این اتحادیه هستند.

رییس مرکز بین‌‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه معاونت جوانان خاورمیانه آسیا در اختیار بخش جوانان موتلفه است، اضافه کرد: در کمیته زنان این اتحادیه که 15 عضو دارد، نماینده حزب موتلفه در کمیته مرکزی اتحادیه است.

ترقی با بیان اینکه در سطح منطقه از سال 86 دبیرخانه احزاب جهان را در تهران تشکیل دادیم، تصریح کرد: علاوه بر آن سایت احزاب اسلامی جهان امسال با حضور 43 حزب در جهان رونمایی شد و در حال حاضر ما با بیش از 50 حزب به صورت مستقیم ارتباط داریم.

وی با بیان اینکه از طریق اتحادیه آسیا با 300 حزب ارتباط تشکیلاتی داریم، یادآور شد: تاکنون بالغ بر چهار تفاهمنامه با حزب موتلفه اسلامی مانند حزبالله لبنان، و حزب کارگر شکل گرفته و 20 هیئت با احزاب تبادل شده است.

رییس مرکز بین‌‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما در عرصه بین‌المللی پیام انقلاب اسلامی را به مجموعه احزاب منتقل میکنیم، ادامه داد: در ارتباط با چنین نقش مهمی در دور زدن تحریم‌ها توانستیم ایفا کنیم.

ترقی گفت: براساس دریافتی که از وضعیت سیاسی کشور داریم به طور قطع انتخابات آینده چندقطبی خواهد بود و دو قطبی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مفاسد در هیچ دولتی به جا و درست انجام نشده است، افزود: تمام دولتها از مبارزه با فساد حاشیه رفتند و توجهی به پیام مقام معظم رهبری نداشتند و در برخی از هیئت‌ها کسانی را سراغ داریم که خودشان ده‌ها فساد اقتصادی را داشتند و عضو کمیسیون مبارزه با فساد در کشور هم بودند.

رییس مرکز بین‌‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه نقد دولت به صورت منطقی باید صورت گیرد، اضافه کرد: تخریب دولت را هیچ کس نمی‌پذیرد و تمام دولت‌ها زحماتی کشیدند و نواقصی نیز داشتند.

ترقی تصریح کرد: در مقطع تحریم در دولت قبلی جلسه کمیته مبارزه با تحریم دو بار در روز تشکیل می‌شد و در این دولت تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه در راه مبارزه با فساد باید تبعیض در برخورد وجود نداشته باشد و عدالت در برخورد وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: تا وقتی در مبارزه با فساد سیاسی برخورد کنیم این مسئله باقی می‌ماند.

https://shoma-weekly.ir/qm5yzW