سیاسی

دولت به استفاده از ظرفیت احزاب اسلامی، اعتقاد دارد

قطعا ظرفیت بسیار بزرگ و عظیمی که در میان این جلسات و احزاب اسلامی وجود دارد، موجب خوشحالی دولت است و ما حتما به دنبال اجرای یک برنامه دقیق و گسترده براسی استفاده از این ظرفیت هستیم؛ چرا که این کار می‌تواند تراز دیپلماتیک کشور را بالا ببرد.
همایش و ضیافت وحدت میان احزاب اسلامی جهان که به میزبانی حزب مؤتلفه اسلامی برگزار شد، چند مهمان ویژه هم از دولت یازدهم داشت. محمدجواد ظریفف وزیر امور خارجه، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه چهره‌هایی بودند که حضور آنها نشان داد اهمیت این اجلاس برای دولت یازدهم تا چه اندازه بالاست و ظرفیت‌هایی که از این گردهمایی قابل استفاده است، تا چه میزان برای دولت قابل توجه و با اهمیت است.

در همین زمینه، دکتر محمدباقر نوبخت در گفتگو با "شما" به بیان ویژگی‌های اینگونه نشست‌ها پرداخت و با اشاره به بخشی از سخنرانی خود در این جلسه، گفت: به نظر ما، اکنون باید مساله تکفیری‌ها و گروه‌های تدرویی که در سال‌های اخیر روند رو به رشدی گرفته‌اند، در اولویت کاری کشورهای اسلامی قرار بگیرد؛ چرا که این گروه‌ها با اقدامات خشن و غیرانسانی خود چهره‌ای را از اسلام به نمایش می‌گذارند که کاملا غیرواقعی و ساختگی است و سبب پاشیدن تخم نفرت نسبت به دین مبین اسلام در میان افکار عمومی جهان می‌شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: تمامی احزاب اسلامی در شرایط فعلی وظیفه دارند تا با همه ابزارها و راهکارهایی که در اختیار دارند، ساختگی و جعلی بودن این گروه‌ها را برای افکار عمومی جهان به نمایش بگذارین و نشان دهیم که این افراد تندرو و خشن نماینده اسلام راستین و واقعی نیستند و توسط خود کشورهای غربی ساخته و پرداخته شده‌اند. ما می‌توانیم از ظریفت گردهمایی احزاب اسلامی استفاده کنیم و پیام حقیقی اسلام را که مهربانی و رحمانیت است به گوش همه مردم در سراسر جهان برسانیم.

دکتر نوبخت درباره استفاده دولت از چنین جلساتی تاکید کرد: قطعا ظرفیت بسیار بزرگ و عظیمی که در میان این جلسات و احزاب اسلامی وجود دارد، موجب خوشحالی دولت است و ما حتما به دنبال اجرای یک برنامه دقیق و گسترده براسی استفاده از این ظرفیت هستیم؛ چرا که این کار می‌تواند تراز دیپلماتیک کشور را بالا ببرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال جایگزینی ساختار ناکارآمد سازمان کنفرانس اسلامی با اتحادیه احزاب اسلامی، تاکید کرد: لزومی به جایگزینی کنفرانس اسلامی نیست؛ هر چند آن سازمان ممکن است در سال‌های گذشته نتوانسته باشد به خوبی از فعالیت‌های اسلامی در سطح جهان دفاع کند. ما می‌توانیم از ظرفیت اتحادیه احزاب اسلامی به صورت جداگانه و غیرمداخله‌ای با ساختار سازمان کنفرانس اسلامی استفاده کنیم و راهکارهای دیپلماتیک خود با استفاده از اعضای این اتحادیه پیش ببریم.

نوبخت حضور خود در این نشست را نشانه اعتقاد دولت یازدهم و شخص رئیس‌جمهور روحانی به استفاده از فضای به وجود آمده در زمینه احزاب اسلامی دانست و گفت: ما قطعا پیگیر ترویج و ادامه روند انسجام و همگرایی میان گروه‌ها و چهره‌های اسلامی در سطح جهان هستیم و با استفاده از این ظرفیت بزرگ، منافع همه امت اسلامی را دنبال می‌کنیم.

وی در پایان، از میزبانی مناسب حزب مؤتلفه اسلامی تشکر کرد.

https://shoma-weekly.ir/LpTp0N