سیاسی

دولت برای اقتصاد مقاومتی از احزاب کمک بگیرد

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ظرفیت فکری، نظارتی و فرهنگ‌سازی احزاب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: دولت اگر برای نظارت بر عملکرد نهادها و دستگاه‌های زیرمجموعه خود، احزاب را به عنوان ناظر قرار دهد و نقش نظارتی آنها را به رسمیت بشناسد می‌تواند گام مثبتی برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی برداشته شود.
حمیدرضا ترقی، رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره نقش احزاب در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: احزاب به دلیل تاثیرگذاری بر اعضای خود می‌توانند در فعال کردن حوزه فکری و نظری حزب برای ارائه پیشنهاد و راهکار در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر احزاب می‌توانند از طریق نمایندگان مرتبط با خود در مجلس بر روند اجرای اقتصاد مقاومتی نظارت کنند و دستگاه‌های اجرایی که در مقام اجرای این سیاست‌ها کوتاهی می‌کنند را مورد مواخذه و سوال قرار دهند.

ترقی اظهار کرد: همچنین احزاب در راستای فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی می‌توانند با بهره‌گیری از رسانه‌های خود اقتصاد مقاومتی را به مطالبه اصلی مردم تبدیل نمایند و به عبارتی احزاب در بعد فکری، نظارت، فرهنگ‌سازی و اجرا می‌توانند به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

ترقی درباره اهمیت و ضرورت استفاده دولت از ظرفیت‌های احزاب در اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: متاسفانه دولت‌ها، حتی دولت‌هایی که شعار حمایت از احزاب را دادند، نوعا از فعالیت‌های حزبی استقبال نکرد‌ه‌اند و فقط در مواقع خاصی از احزاب استفاده می‌کنند ولی عملا هیچ استفاده‌ای از ظرفیت فکری و توانمندی احزاب از سوی دولت‌ها صورت نگرفته است مگر اینکه بخواهند برای به قدرت رسیدن خود، فضایی در عرصه سیاسی به یک حزب بدهند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه خاطرنشان کرد: مهمترین نقش احزاب در کمک به دولت، امر به معروف و نهی از منکر و کمک به نظارت همگانی مردم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: احزاب در چارچوب اصل هشتم قانون اساسی و نظارت همگانی می‌توانند بر چگونگی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر دولت نظارت کنند و جایی اگر انحراف و کوتاهی وجود دارد تذکر بدهند.

ترقی در پایان یادآور شد: دولت اگر به این سیاست‌ها عمل کند و برای نظارت بر عملکرد نهادها و دستگاه‌های زیرمجموعه خود، احزاب را به عنوان ناظر قرار دهد و نقش نظارتی آنها را به رسمیت بشناسد می‌تواند گام مثبتی برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

https://shoma-weekly.ir/6Qe2CS