سیاسی

دولت باید به قول خود درباره کنترل قیمت‌ها عمل کند

لاله افتخاری نماینده دوره‌های هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات دولت در راستای کنترل قیمت‌ها اظهار داشت: دولت باید به قولی که داده است، عمل کند، یعنی باید نظارت هایش را گسترده تر کند که البته این اتفاق نه تنها باید از سوی دولت رخ دهد، بلکه دیگر مسئولان بر افزایش قیمت ها نظارت داشته باشند.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت:‌ نظارت دولت نباید مقطعی باشد بلکه باید شاهد نظارت مستمر، دقیق و آنلاین باشیم تا اطلاعات به صورت دقیق و آنلاین در اختیار مردم قرار بگیرد.

لاله افتخاری نماینده دوره‌های هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدامات دولت در راستای کنترل قیمت‌ها اظهار داشت: دولت باید به قولی که داده است، عمل کند، یعنی باید نظارت هایش را گسترده تر کند که البته این اتفاق نه تنها باید از سوی دولت رخ دهد، بلکه دیگر مسئولان بر افزایش قیمت ها نظارت داشته باشند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرف دیگر دولت باید قیمت ها را کنترل کند به ویژه توجه ویژه‌ای در بخش هزینه‌های حمل و نقل و کرایه ها داشته باشد. کرایه ماشین ها شاید به صورت رسمی افزایش نیافته اما به صورت غیررسمی و به نحو چشمگیری افزایش یافته است. حتی این اتفاق در مورد تاکسی های اینترنتی هم رخ داده و قیمت ها به صورت غیررسمی افزایش یافته است.

وی بیان کرد:‌ دولت باید قیمت ها را به صورت تصادفی کنترل و نظارت کند. حتی گاهی خود را جای شهروندان بگذارد تا این مسائل را بتواند درک کند. کنترل قیمت ها اتفاقی است که باید هرچه سریعتر انجام شود.

افتخاری اظهار داشت:‌ قوه قضائیه باید در این عرصه با جدیت وارد عمل شود و دولت هم از طرفی باید به مردم کمک کند تا توان خرید شان افزایش یابند و مردم به ویژه قشر محروم بتوانند از پس مشکلات معیشتی شان بر بیایند. برخی از مردم اذعان دارند که نه تنها ما از این کمک هزینه ها برخوردار نشده ایم، بلکه همان یارانه ای که دریافت می کردیم، قطع شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ به هرحال دولت باید دقت بیشتری داشته باشد تا بتواند پاسخگوی همه این مسائل باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ نظارت دولت نباید مقطعی باشد بلکه باید شاهد نظارت مستمر، دقیق و آنلاین باشیم تا اطلاعات به صورت دقیق و آنلاین در اختیار مردم قرار بگیرد و بتواند به خوبی اطلاعات را دریافت کنند.

وی یادآور شد: دولت باید در بحث برخی قیمت های کالاهایی که مورد نیاز مردم است، عملکرد شفافی داشته باشد و به صورت محسوس و نامحسوس، قیمت ها را کنترل کند.

https://shoma-weekly.ir/t8BXcf