سیاسی

دولت از دستاوردهای هسته‌ای «دانش‌بنیان‌ها» حمایت کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانش‌آموختگان هسته‌ای، مؤسسات دانش‌بنیانی را بنا نهاده‌ و به دستاورد‌های مهمی رسیده‌اند و وظیفه دولت پشتیبانی از آن‌هاست.

سید مصطفی میرسلیم در گفت‌وگو با آنا در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی دولت سیزدهم در حوزه‌ای هسته‌ای انجام داده است؟ اظهار کرد: دانش هسته‌ای دارای دو نتیجه عمده است. نتیجه تخریبی به عنوان سلاح که ما شرعا از آن منع شده‌ایم و نتیجه سازنده که شامل انرژی هسته‌ای و استفاده‌های علمی متعدد و متنوع است.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: در دولت سیزدهم تثبیت دستاورد‌ها در زمینه انرژی انجام گرفت و به علاوه فعالیت‌های دانش بنیان غیر انرژی آغاز شد و توسعه یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس درمورد اقداماتی که باید در آینده دنبال شود، بیان کرد: در آینده باید بر فعالیت‌های هسته‌ای در بخش‌هایی از پزشکی و صنعت و کشاورزی تاکید شود که به نظر من مهمتر از انرژی هسته‌ای است.

میرسلیم درمورد نقش دانش‌بنیان‌ها در حوزه هسته‌ای و گستردگی این حوزه، عنوان کرد: امروز دانش هسته‌ای در چندین دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور با کاربرد‌های صلح‌آمیز ارائه می‌شود و بویژه دانش‌آموختگان هسته‌ای موسسات دانش بنیانی را بنا نهاده‌اند و به دستاورد‌های مهمی رسیده‌اند و وظیفه دولت پشتیبانی از آن‌ها برای کاربردی کردن فعالیت هایشان در بخش‌های پزشکی و صنعتی و کشاورزی است تا خیر و برکت آن نصیب مردم شود.

https://shoma-weekly.ir/QiBtqh