سیاسی

دولت اجازه ندهد سرمایه‌گذار انگیزه خود را از دست بدهد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: انتظار است که دولت تسهیلاتی برای سرمایه‌گذار قائل شود تا افراد جذب شوند؛ سرمایه‌گذار نباید به واسطه کارشکنی‌های احتمالی انگیزه خود را از دست بدهد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فلسفه تشکیل نهاد جهاددانشگاهی در سال 59، گفت: هدف از ایجاد این نهاد انقلابی در ابتدای انقلاب، ترویج روحیه انقلابی در دانشگاه و توسعه پژوهش بود، ضرورتی که امروز بیشتر احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفت و گو با ایسنا منطقه فارس گفت: جهاددانشگاهی باید برای ترویج روحیه انقلابی در دانشگاه برنامه داشته باشد و از دانشجویان انقلابی حمایت کند و به توسعه و پژوهش و ایجاد شغل بپردازند و روحیه جهادی خود را نیز حفظ کند.

امام جمعه کازرون با تصریح اینکه جهاددانشگاهی باید به گروه‌های مختلف مردم از عوام تا خواص بیش از گذشته معرفی و شناسانده شود، گفت: باید جهاددانشگاهی را خوب معرفی و توانمندی‌های آن را به جامعه عرضه کرد.

وی همچنین به نزدیک شدن زمان آغاز به کار شورای پنجم را یادآوری و خاطرنشان کرد: شورا یک نهاد خدماتی است که وظیفه اش انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری و تصویب بودجه برای شهرداری است.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه شهرداری هم یک نهادخدماتی است که اداره امور شهر را عهده دارد، گفت: کسی که می‌خواهد عضو شورای شهر شود باید با توجه به این دیدگاه وارد شود؛ اینکه بخواهد شورا را جور دیگری ببیند یا با انگیزه سیاسی صرف باشد یا دنبال بهره برداری از این موقعیت، شورا از اهداف خود دور کرده و نارضایتی مردم را به‌دنبال دارد.

او تصریح کرد: اعضای شورا باید روحیه شورایی داشته باشند و مقابل هم جبهه گیری نکنند، امکانات مردم را هدر ندهند، به دنبال حل مشکلات مردم و یافتن راه‌های درآمدزایی باشند.

امام جمعه کازرون گفت: اعضای شورا باید با برنامه بیایند و اگر برنامه ندارند با متخصصین و کسانی که در امور شهری تخصص دارند مشورت کنند، راهکار ارایه دهند تا بتوانند به نحوه احسنت به حل مشکلات و انجام امور بپردازند .

خرسند در خصوص آغاز به‌کار دولت دوازدهم و نیازهای شهرستان کازرون نیز گفت: اول اینکه دولت دوازدهم با مردم عهدی بسته،‌ جمله‌ای که رییس جمهور فرمودند این بود که فقر را از کشور می‌زدایند و بقیه تحریم‌ها را از کشور برمیدارند؛ و دیگر اینکه در روز تنفیذ ریاست جمهوری، مقام معظم رهبری سه اولویت معیشت مردم و تعامل با دنیا و ایستادگی مقابل زورگویان را به‌عنوان سه اولویت ذکر فرمودند؛ این اولویت‌ها باید در برنامه دولت باشد؛ امیدواریم موفقیت هایی به دست آورند و حاشیه هم در این دولت ساخته نشود و از حاشیه سازی پرهیز شود .

او اضافه کرد: در ارتباط با کازرون هم که مردمش به آقای رییس جمهور رأی زیادی دادند، به عنوان شهر با سابقه تاریخی و انقلابی و مذهبی که دارای توانمندی‌های خوبی است؛ دولت باید بتواند با سیاست‌گذاری‌هایی که دارد، با مدیریت قوی این نقاط قوت را به فعلیت برساند.

خرسند ادامه داد: اکنون در شهرستان کازرون مشکلات فراوانی وجود دارد و پروژه‌های نیمه تمام زیادی رها شده، از جمله سد بزرگ جره و بیمارستان دویست تخت خوابی و کتابخانه مرکزی و تونل محرم و جاده تنگ ابوالحیات به قائمیه و بیمارستان قائمیه؛ در بخش خشت و کنارتخته و کمارج جاده به سمت گناوه و ... از پروژه‌های نیمه تمام است.

امام جمعه کازرون، احیای دریاچه پریشان که سال‌ها از خشک شدن آن می‌گذرد را یکی از اولویت‌های مهم این شهرستان، استان فارس و کشور دانست و گفت: متاسفانه فکری به حال این دریاچه نشده است؛ ما شاهدیم که دولت برای احیاء دریاچه ارومیه قدم‌های خوبی برداشته اما برای پریشان کار مؤثری اجرایی نشده است.

خرسند همچنین گفت: در بحث حمایت از کشاورزان و منظقه ویژه اقتصادی کازرون و همچنین گردشگری و ثبت آثار تاریخی کازرون در یونسکو و دادن امکانات و تسهیلات برای ساختن اماکن اقامتی از قبیل هتل و رستوران برای جذب توریست که امیدواریم در دولت دوازدهم توجه ویژه‌ای به این موارد شود.

امام جمعه کازرون یکی، رفع بیکاری را از همه اولویت‌ها مهمتر دانست و گفت: از همه اولویت‌ها مهمتر، بیکاری و کارخانه‌هایی که سال‌ها تعطیل شده‌اند است؛ در زمینه مسکن مهر هم که در چندین نقطه نیمه تمام مانده و مردم منتظر هستند از این حالت بلاتکلیفی خارج شوند.

خرسند در خصوص دریاچه پریشان و اهمیت توجه به آن برای جلوگیری از خسران بیشتر شهرستان کازرون و استان فارس،‌ گفت: پیگیری‌هایی از سوی مسئولان شهرستان و استان انجام شده ولی اقدام راهگشایی در سطح ملی هنوز انجام نشده و بیشتر در حد قول باقی مانده و به عمل نرسیده است .

امام جمعه کازرون در پاسخ به سئوالی پیرامون ضرورت توسعه گردشگری و رونق اقتصادی این شهرستان نیز گفت: امروز گردشگرانی برای بازدید از منطقه بیشابور به شهرستان سفر می‌کنند اما محل مناسبی برای اقامت نیست، دولت هم نمی‌تواند مستقیما ورود داشته باشد؛ اما انتظار است که دولت تسهیلاتی برای سرمایه‌گذار قائل شود تا افراد جذب شوند؛ سرمایه‌گذار نباید به واسطه کارشکنی‌های احتمالی انگیزه خود را از دست بدهد.

خرسند از دستگاه‌های متولی بحث سرمایه‌گذاری خصوصا در حوزه گردشگری درخواست کرد که سرعت عمل بیشتری داشته باشند تا سرمایه‌گذار با انگیزه وارد شده و در این شهر سرمایه‌گذاری کند.

امام جمعه کازرون با اشاره به ظرفیت‌‌های گردشگری مذهبی این شهرستان نیز گفت: امام زادگان و بقاع متبرکه هم انگیزه ای است برای جذب توریست داخلی و خارجی؛ سایر استان‌ها در بحث جذب توریست موفق بوده‌اند اما جاذبه‌های کازرون تحت الشعاع استان فارس قرار گرفته و کمتر به معرفی اماکن شهرستان پرداخته می‌شود؛ در بحث گردشگری باید استانی برخورد شده و به جاذبه‌های شهرستانی هم پرداخته شود؛ این موضوع برای کل فارس رونق را به‌دنبال خواهد داشت.

خرسند با تصریح اینکه استان فارس، استانی صنعتی نیست، خاطرنشان کرد: ما باید به سمت استفاده از همین ظرفیت‌ها(گردشگری) برویم؛ معنای اقتصاد مقاومتی هم همین است.

امام جمعه کازرون در پاسخ به پرسشی پیرامون وقایع اخیر این شهرستان و طرح شایعه تقسیم این شهرستان نیز گفت: باید ببینیم آیا دولت سیاستی در این زمینه دارد که وارد مقوله تقسیمات کشوری شود یا نه؟ اگر دولت نخواهد وارد این بحث شود چرا ما بحث کنیم در حالی که به نتیجه نمی‌رسد.

خرسند اضافه کرد: بحث تقسیمات کشوری مباحث حساسی است که باید کارشناسانه با آن برخورد شود، نباید در این زمینه کینه یا عداوتی به وجود بیاید که در دراز مدت به نفع شهرستان نیست؛ امروز اولویت حل مشکلات شهرستان کازرون به شکل کلی است؛ اگر منطقه‌ای شرایط مصوب در قانون را داشته باشد، در صورتی که هویت تاریخی و طبیعی و مذهبی حفظ شود، مردم کازرون مخالفتی ندارند؛ مخالفتی که الآن مطرح شده به خاطر این مشخص نبودن حد و حدود کار و مناسب نبودن زمان طرح موضوع است.

https://shoma-weekly.ir/B4mqlv