سیاسی

دوستان ناشی – دشمنان سوء استفاده چی

مدتها روزنامه شرق از این بنده وقت مصاحبه می‌خواست. پاسخ من این بود که روزنامه شما در پی انعکاس نظرات امثال بنده به جامعه نیست بلکه طراحی دارد که مطلبی را از متن مصاحبه بدست آورد و در جهت منافع جریانی بکار ببرد و اگر در متن چیزی گیرش نیامد، تیتری خاص بزند و از آن بهره برداری کند.

اسدالله بادامچیان- مدتها روزنامه شرق از این بنده وقت مصاحبه می‌خواست. پاسخ من این بود که روزنامه شما در پی انعکاس نظرات امثال بنده به جامعه نیست بلکه طراحی دارد که مطلبی را از متن مصاحبه بدست آورد و در جهت منافع جریانی بکار ببرد و اگر در متن چیزی گیرش نیامد، تیتری خاص بزند و از آن بهره برداری کند.
و من در صورتی حاضر به مصاحبه با شرق هستم که پس از مصاحبه متن و تیترهای تنظیم شده به نظر من برسد و آنچه را من دادم به عنوان مصاحبه چاپ شود. خبرنگار شرق قول داد و این شرط را پذیرفت و در آغاز مصاحبه نیز صدای او و بنده در نوار ما و شرق ضبط گردید که متعهد است. آنچه از متن من انتخاب کردم و تیترها را با نظر بنده چاپ کند.
مصاحبه نیز به صورت گپ دوستانه برگزار شد و شرق متن صحبت را پیاده و برای من فرستاد و من طبق قرار نکاتی را حذف و برخی را تصحیح کردم.
اما خبرنگار حاضر نشد به قول و قرار و شرط و تعهدش عمل نماید و اصرار کرد که متن را ولو بر خلاف نظر من چاپ خواهد کرد. آقای نخعی مسئول سیاسی شرق نیز صحبت کرد و من قول و تعهد را متذکر شدم که او گفت بر اساس قول و قرار عمل خواهند کرد.
ولی بعد همان متن را در روزنامه بطور مفصل زد، و معلوم شد که این روزنامه اصلاح‌طلب به هر تعهد قول و قرار خبرنگارش و ضوابط  مصاحبه‌ای هیچ اعتنایی ندارد.  و امثال بنده نباید به قول و شرط آنها اعتماد کنیم.
پس از چاپ متن مصاحبه چند سایت از سئوالهای خبرنگار شرق انتقاد کرده آنها را بی ادبانه و با لحن چاله میدانی دانستند و از پاسخهای هوشمندانه بنده تقدیر کردند.
***
متأسفانه چند سایت از جمله سایت شفاف، تکه ای از مصاحبه طولانی بنده با شرق را برگزیدند و تهاجمی شدید را نسبت به بنده به عنوان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی شروع کردند.
خبرنگار شرق از من پرسیده بود آیا شما نظر دارید که سپاه در انتخابات دخالت کرده است و من پاسخ داده بودم خیر، بعد پرسیده بود علت رأی نیاوردن شما در انتخابات مجلس نهم پس چه بود؟ گفتم بخشی از بچه‌های سپاه علاقمند به جبهه پایداری شده بودند و در رأی دادن به فهرست آن دوستان رأی دادند و 30 هزار رأی من کمتر از حد نصاب شد.
این سایتها از جمله سایت شفاف که متن گفتگوی بالای بنده را آورده بود در آن عدم دخالت سپاه را با صراحت بیان کرده بودم باز تهمت زده بود که بادامچیان سعی در القای دخالت سپاه در انتخابات دارد و این کار با هدف القای  تقلب در انتخابات است و این مطلب بهانه ای برای رسانه‌های ضد انقلاب گردید و آنها در پی خبر شفاف  و دو سه سایت دیگر این دروغ را تکرار کردند.
روابط عمومی حزب موتلفه خبر را تکذیب و حمایت ما را از سپاه اعلام کرده بود. ولی متأسفانه برخی سایت‌ها در جهت اهداف خاص خود به موضعگیری رو آورده و تلفن به چهره‌های موتلفه زده بودند و از آنان خواسته بودند که در برابر این جانب موضعگیری کنند. که تنها یکی از دوستان که اطلاع لازم را نداشت مطلبی در جهت خواست آنها گفته بود و بقیه جواب داده بودند که اصولاً سئوال شما صحیح نیست زیرا مواضع بادامچیان  در ارتباط با سپاه و انتخابات روشن است.
جالب آنکه برخی نشریات صحبت این دوست را آورده‌اند  و از اطلاعیه روابط عمومی و مسئولین که برای خبرگزاریها ارسال شده بود یادی نکرده‌اند و این می‌رساند که احتمالاً انگیزه خاصی یا اهداف غیرصحیحی در پشت این ماجرا  است
به هر حال موضع حزب موتلفه اسلامی در مورد نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مواضع بنده چه حزبی و چه شخصی حمایت جدی از سپاه است. و روابط حسنه ما با سپاه عزیز با این جوسازی های سیاسی و گروهی و احیاناً انتخاباتی به هم نمی‌خورد.
آنها هم که آرزوی اختلاف بین موتلفه و موتلفه‌ای‌ها با نهادهای نظام و به ویژه جندالله سپاه را دارند این آرزو را به گور خواهند برد.
سپاهی‌ها نیز کاملاً هوشیارند و این اختلاف‌اندازی‌ها مضر وحدت ملی را بخوبی می شناسند و به ضرر بازیگرانی که این بازی زشت را شروع کرده‌اند تمام خواهد شد.
***
آنچه ضرورت تذکر دارد توجه دادن به دوستان ناشی است که در رقابت سیاسی خود کار را به اختلاف‌اندازی بین یاران انقلاب اسلامی می‌کشانند. یا دوستانی که توجه به این القائات ندارند و تحت تاثیر این القائات قرار می‌گیرند و یا ناخودآگاه آب به آسیاب دشمنانی می‌ریزند که در پی بهره‌گیری از هر آب گل آلوده بر می‌آیند.
امید است که این دوستان پس از این ماجرا و به ویژه در ایام انتخابات آینده توجه و دقت لازم را در مشابه این جریان داشته باشند.
در پایان متن دو اطلاعیه صادره جهت رسانه‌ها، به اطلاع عموم می‌رسد

اطلاعیه اول
 
پیرو مطلب نوشته شده در برخی پایگاه های خبری درباره مصاحبه آقای دکتر بادامچیان با روزنامه شرق، با توجه به متن مصاحبه به استحضار می رساند:
آقای دکتر بادامچیان در پاسخ به سئوال خبرنگار شرق که می پرسد به نظر شما سپاه نگذاشت که شما وارد مجلس شوید می گوید که خیر و این سئوال را نفی می کند و سپس می گوید بخشی از سپاه به طرف جبهه پایداری تمایل پیدا کرد و رای بنده کم شد.
این دلیل دخالت سپاه نیست چه برسد به اینکه برخی سایت ها مدعی شده اند که نظر بادامچیان تقلب در انتخابات است.
 طبیعی است که برادران عزیز سپاه، در انتخابات به تشخیص شرعی خود به این یا آن رای می دهند و عده ای در انتخابات اخیر به فهرست جبهه پایداری رای دادند و عده ای به فهرست های دیگر ، لذا رای کمتر شد و به حد نصاب نرسید.انتظار از دوستان این است که در بیان مطلب با امانت داری کامل در نشر خبر و تحلیل اقدام نمایند.

اطلاعیه دوم
اصرار برخی سایت ها برای متهم کردن سپاه از بیان بادامچیان

بادامچیان در برابر فضا سازی سیاسی برخی سایت ها نسبت به مصاحبه با روزنامه شرق که در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه اصلاح طلب مذکور راجع به اینکه آیا شما نظر دارید که سپاه در انتخابات دخالت کرده است و وی نفی نموده و گفته خیر. ولی این سایت ها خواسته اند از بیان بادامچیان ، تهمت و دخالت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در انتخابات مجلس بزنند گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد مقدسی است که با خون پاک شهدای مطهر است و چنین تهمت هایی، نوعی جنگ روانی دشمن علیه این نهاد پاسدار انقلاب اسلامی است که می خواهند از بیان مدافعین راستین سپاه آن را اجرا کنند و دوستان باید مراقب باشند که دچار ترفندهای دشمنان نشوند و دوست را در مقابل دوست قرار ندهند. من عقیده دارم در انتخابات مجلس نهم ، سپاه و نیروهای مسلح و دستگاههای دولتی هیچگونه دخالتی      نداشته اند و البته همه اعضای این نیروها و دستگاهها که جزو آحاد ملت هستند در انتخابات بر اساس انتخاب آزاد خود به این یا آن فهرست یا مشترکی از فهرستها و اشخاص رای می دهند و این حق قانونی و طبیعی آنهاست.
اینجانب پس از انتخابات از همه دست اندرکاران انتخابات ، اعم از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور و مجریان و ناظران تشکر کرده ام و در مصاحبه ها بر سلامت انتخابات تاکید مکرر داشته ام و لذا از همه خبرگزاری ها و رسانه ها می خواهم که خبر های خود را تصحیح نمایند.

https://shoma-weekly.ir/5yZ9Jf